Η μεγάλη έλλειψη προσωπικού που υπάρχει εδώ και καιρό στο ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας, μπορεί να αποβεί μοιραία ακόμη και για τη ζωή των κατοίκων της ακριτικής περιφέρειας. Και αν μέχρι τώρα από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα, δεν αποκλείεται κάποια στιγμή να συμβεί, αφού συχνά τα πληρώματα φτάνουν με καθυστέρηση, ακόμη και σε περιστατικά ανακοπής καρδιάς.
Το παραπάνω ενδεχόμενο γίνεται ακόμη πιο εφιαλτικό, όταν ομολογείται από τον πρόεδρο του Εργασιακού Σωματείου ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας. Ο Θωμάς Ζαραφίδης μιλώντας στον «e- ptolemeos.gr» καταγγέλλει ότι «έχουμε μόλις το μισό προσωπικό σε σχέση με αυτό που χρειαζόμαστε για να καλύψουμε τις ανάγκες μας, γεγονός που οδηγεί σε αποδιαργάνωση το ΕΚΑΒ». Ομολόγησε μάλιστα ότι «λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού, μερικές φορές φτάνουμε σε περιστατικά με καθυστέρηση. Τέτοιες καθυστερήσεις παρατηρούνται περίπου 10-15 φορές το μήνα. Ακόμη και σε ανακοπές φτάσαμε με καθυστέρηση μισής ώρας, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται».
Το ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας διαθέτει περί τους 95 διασώστες. Με τη δύναμη αυτή βγάζει 8-9 πληρώματα καθ’ όλο το 24ωρο σε ολόκληρη την Δυτική Μακεδονία, ήτοι 3 στην Κοζάνη, από 2 σε Φλώρινα και Γρεβενά και από 1 σε Καστοριά και Πτολεμαΐδα. Βεβαίως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου «η πληγή του ΕΚΑΒ είναι οι δευτερογενείς διακομιδές». Εξηγεί ότι «το 60 – 70% των διακομιδών είναι δευτερογενείς, δηλαδή γίνονται από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και μόλις το 30-40% είναι επείγοντα περιστατικά». Προσθέτει ότι «επειδή τα νοσοκομεία έχουν μεγάλες ελλείψεις γιατρών ή ελλείψεις σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό, στέλνονται πολλοί ασθενείς σε νοσοκομεία του κέντρου. Αυτές τις διακομιδές τις κάνουμε εμείς, αν και στο 70% αυτών δεν απαιτείται συνοδεία γιατρού. Στην κυριολεξία δηλαδή “εκτελούμε μεταφορές” καταναλώνοντας δυνάμεις που θα έπρεπε να τις αξιοποιούσαμε σε επείγοντα περιστατικά».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο πρόεδρος του σωματείο,υ το 2016 διακομίστηκαν από το ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας 17.500 περιστατικά, ενώ περίπου ίδια αναμένεται η εικόνα με το κλείσιμο του 2017. Ο Θ. Σαραφίδης επισήμανε ακόμη ότι «οι μισές διακομιδές γίνονται εκτός ωραρίου, με αποτέλεσμα τα πληρώματα των διασωστών να υπόκεινται σε μεγάλη κόπωση, χωρίς μάλιστα να πληρώνονται υπερωρίες». Το δυσοίωνο είναι ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί, αφού εντός του 2018 οπότε και θα αποχωρήσουν με σύνταξη 10-15 οδηγοί ασθενοφόρων. Αυτό σημαίνει ότι θα μειωθούν τα ασθενοφόρα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Η πρόταση του σωματείου για την διασφάλιση μιας μίνιμουμ ασφαλούς λειτουργίας του ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας, είναι ο διπλασιασμός του προσωπικού, δηλαδή να γίνουν άμεσα περί τις 90-95 προσλήψεις, ώστε να αυξηθούν τα πληρώματα από 8-9 στο 24ωρο σε 15-18. Αυτή η πρόταση έχει διατυπωθεί πολλές φορές, επίσημη απάντηση δεν δόθηκε ποτέ, αλλά η προφορική απάντηση είναι ότι «αυτό είναι αδύνατον».