Ένας από τους πιο δραστήριους Τοπικούς Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) είναι αυτός του Μεσοβούνου, Τοπική Κοινότητα του δήμου Εορδαίας στο δημοτικό διαμέρισμα Βερμίου, ο οποίος αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και πέραν των θεσμοθετημένων αρμοδιοτήτων του – πέραν δηλαδή ρόλου του ως φορέας διαχείρισης έργων για τη διανομή των υδάτων άρδευσης και τις έγγειες βελτιώσεις των υποδομών του πρωτογενή τομέα, θέλοντας να προβάλλει τα εξαιρετικά κεράσια και μήλα που παράγει ο κατ’ εξοχήν αγροτικός αυτός τόπος της Εορδαίας και τα οποία γίνονται ανάρπαστα από τις ξένες αγορές.
Για πρώτη φορά φέτος ο ΤΟΕΒ Μεσοβούνου, ανέλαβε να διαφημίσει την περιοχή του Μεσοβούνου και τα προϊόντα της μέσα από την έκθεση EGNATIA EXPO, αποσπώντας ιδιαίτερα θετικά σχόλια για την πρωτοβουλία του αυτή, καθώς ήταν ο μοναδικός ΤΟΕΒ που πήρε μέρος στην έκθεση που διοργάνωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Εορδαίας σε συνεργασία με το ΕΒΕ Ν. Κοζάνης στην Πτολεμαΐδα.
Το επιτυχές εγχείρημα και η μεγάλη απήχηση της συμμετοχής του στην έκθεση EGNATIA EXPO έδωσε “φτερά” στον ΤΟΕΒ Μεσοβούνου. «Τα μηνύματα από τη συμμετοχή μας στη φετινή EGNATIA EXPO ήταν πάρα πολύ θετικά. Ο κόσμος ήταν πολύ ενθουσιασμένος με τα προϊόντα που έχουμε, γιατί παρ’ ότι ξέρει την περιοχή και ξέρει τα προϊόντα μας λίγα διοχετεύονται στην τοπική αγορά, επειδή τα προϊόντα μας συνήθως φεύγουν εκτός περιοχής. Γι’ ατό προσπαθήσαμε να έχουμε κάποια μήλα από τα ψυγεία και φυσικά κεράσια φρέσκα, ενώ διανείμαμε και κάποια φυλλάδια που τυπώσαμε με τη συνδρομή της Περιφέρειας.»
Τα παραπάνω ανέφερε μιλώντας στο «e-ptolemeos.gr» ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Γιάννης Ασφαλτίδης.
«Πιστεύω ότι πήγαμε καλά κι ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσουμε και θα πάμε και σε άλλες εκθέσεις για την προβολή της περιοχής και των προϊόντων μας, διότι έχουμε εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα, ειδικά τα κεράσια μας είναι μοναδικά λόγω του μικροκλίματος της περιοχής», πρόσθεσε, ο κ. Ασφαλτίδης, υπογραμμίζοντας: «Σκοπός μας είναι να συμμετάσχουμε στη Διεθνή έκθεση Φρέσκων Φρούτων & Λαχανικών, Freskon, της Θεσσαλονίκης, και σχεδιάζουμε να πάμε και σε άλλες εκθέσεις. Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε την περιοχή και να κάνουμε γνωστό στην Ελλάδα το προϊόν μας, γιατί ειδικά τα κεράσια μας φεύγουν στο εξωτερικό και ίσως δεν τα ξέρει καλά ούτε η περιοχή. Πηγαίνουν Ευρώπη, κυρίως στην Αγγλία και στη Ρωσία, αν και στη Ρωσία λόγω ότι υπάρχει ένα θέμα με το εμπάργκο χάνεται η ταυτότητα του προϊόντος. Τα μήλα μας όμως φτάνουν και στην τοπική αγορά, αν και ως επί το πλείστον κατευθύνονται στην αγορά των Αθηνών.»
Κληθείς ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Μεσοβούνου να εξηγήσει γιατί ένας τέτοιος οργανισμός αναλαμβάνει πρωτοβουλίες πέραν των αρμοδιοτήτων του όπως π.χ. η προβολή ενός τόπου και των προϊόντων του, απαντά ότι ο ΤΟΕΒ επιχειρεί να καλύψει την απουσία συνεταιρισμού, καθώς «αδρανοποιήθηκε λόγω χρεών εδώ και μια δεκαετία ο Συνεταιρισμός Μεσοβούνου, οπότε ο ΤΟΕΒ όντας κι αυτός μία συνεταιριστή οργάνωση, αναλαμβάνει και πρωτοβουλίες για να στηρίξει και να προβάλλει την τοπική παραγωγή.»