Τέλος στην ανοχή του «δεν πληρώνω» επιχειρεί να βάλει η ΔΕΗ προκειμένου να περιορίσει τη διαρροή εσόδων από ανεξόφλητες οφειλές λογαριασμών ρεύματος, που υπολογίζεται σε περίπου 3,5 δισ. ευρώ. Από τον περασμένο Αύγουστο, η Γενική Διεύθυνση Εμπορίας της επιχείρησης έχει ξεκινήσει να στέλνει μαζικά ειδοποιητήρια με υπογραφή δικηγόρου σε πελάτες της, μέσω των οποίων τους ενημερώνει για το ύψος των ανεξόφλητων οφειλών, καλώντας τους να προσέλθουν στα κατά τόπους καταστήματα και να προχωρήσουν σε διακανονισμό για την εξόφλησή τους. Μέσα στο δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου έχουν σταλεί συνολικά 500 χιλιάδες ειδοποιητήρια σε καταναλωτές που έχουν απλήρωτους τουλάχιστον δύο εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, κάτι το οποίο σημαίνει ότι επί ένα οκτάμηνο τουλάχιστον καταναλώνουν ρεύμα χωρίς να πληρώνουν.
Στα καταστήματα της ΔΕΗ συρρέουν καθημερινά καταναλωτές αυτής της κατηγορίας και όχι μόνο για να διακανονίσουν τις οφειλές τους, καθώς διαισθάνονται πλέον ότι η περίοδος της ανοχής έληξε και το επόμενο βήμα είναι να μείνουν χωρίς ηλεκτροδότηση. Μάλιστα, η ΔΕΗ την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε τη διεύρυνση της λειτουργίας των καταστημάτων της κατά δύο ώρες, δηλαδή μέχρι τις 16.00, και έως το τέλος Σεπτεμβρίου, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι καταναλωτές που προσέρχονται για διακανονισμό οφειλών και κυρίως πελάτες με αγροτικό τιμολόγιο. Το «κυνήγι» των ανεξόφλητων οφειλών μέσω ειδοποιητηρίων από τη ΔΕΗ προχωράει παράλληλα με το έργο της Qualco, η οποία έχει αναλάβει τη δέσμευση να βάλει στα ταμεία της επιχείρησης 450 εκατ. ευρώ στο επόμενο οκτάμηνο.
Με τη συνεργασία άνω των 12 εξειδικευμένων εταιρειών ενημέρωσης και δικηγορικά γραφεία, η Qualco έχει στοχεύσει σε πρώτη φάση σε πελάτες που έχουν να πληρώσουν λογαριασμό ρεύματος πάνω από ένα χρόνο και αυτό που επιδιώκει μέσω τηλεφωνικών επαφών είναι διακανονισμοί, ώστε οι ανεξόφλητες οφειλές να μην ξεπερνούν τον ένα χρόνο. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνονται 10-12 δόσεις αποπληρωμής ανάλογα με το ποσό και τις δυνατότητες του κάθε οφειλέτη. Η πορεία του διακανονισμού ελέγχεται με τηλεφωνική ειδοποίηση πριν από την καταβολή της δόσης και σε περίπτωση που ο πελάτης δηλώσει αδυναμία η εταιρεία προτείνει μείωση της δόσης προσαρμοσμένη στις δυνατότητές του. Οταν η Qualco εντοπίζει ειδικές ειδικές κατηγορίες καταναλωτών, όπως για παράδειγμα άνεργοι ή χαμηλόμισθοι, τους συμβουλεύει να απευθυνθούν στη ΔΕΗ για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Τιμολόγιο (ΚΟΤ).
Το θέμα των ανεξόφλητων οφειλών της ΔΕΗ έχει τεθεί από την Mckinsey στις προτεραιότητες του νέου μπίζνες πλαν της επιχείρησης. Η Mckinsey εκτιμά ότι μέσα από συγκεκριμένες κινήσεις μπορεί να εισρεύσει στα ταμεία της επιχείρησης ένα ποσό της τάξης των 690 εκατ. ευρώ με 1,1 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, από τα 301 εκατ. ευρώ που χρωστά το Δημόσιο, ο στόχος είναι να εισπραχθούν τα 180 με 220 εκατ. ευρώ.
Στα 396 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα χρέη πελατών της υψηλής τάσης και η αναφορά γίνεται στη ΛΑΡΚΟ και άλλες τρεις βιομηχανίες. Ο στόχος είναι η είσπραξη έστω 20 με 40 εκατ. ευρώ.
Για την κατηγορία των ευάλωτων πελατών που χρωστούν κοντά στα 336 εκατ. ευρώ, η ΔΕΗ θα διεκδικήσει την είσπραξη αδιευκρίνιστου ποσού. Οι ανενεργοί πελάτες χαμηλής και μέσης τάσης που έχουν αλλάξει προμηθευτές, θα αντιμετωπιστούν με αποκοπή ηλεκτροδότησης. Από τα 815 εκατ. ευρώ η εταιρεία μπορεί να εισπράξει ποσά 35 με 75 εκατ. ευρώ.Από τους οφειλέτες που έχουν προχωρήσει σε διακανονισμό συνολικού ύψους 472 εκατ. ευρώ, η επιχείρηση για όσους χάνουν τις ρυθμίσεις θα επιδιώξει την είσπραξη ποσών με τηλεφωνικές οχλήσεις και προειδοποιήσεις για διακοπές.
Για οφειλέτες με ποσά της τάξης των 5.000 ευρώ οι επικεφαλής των καταστημάτων θα επιδιώξουν συναντήσεις και προτάσεις ρυθμίσεων. Τα χρέη αυτής της κατηγορίας ανέρχονται σε 1,1 δισ. ευρώ και ο στόχος είναι να μπουν στα ταμεία ποσά της τάξης των 75 με 220 εκατ. ευρώ. Στα 98 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα χρέη των μη διακανονισμένων οφειλετών της μέσης τάσης, με τη ΔΕΗ να στοχεύει στην είσπραξη 30 με 50 εκατ. ευρώ.
Πηγή: kathimerini.gr