Εσείς έχετε σκεφτεί ποτέ να φτιάξετε από το μηδέν ένα υπερσύγχρονο αγωνιστικό μηχανοκίνητο όχημα; Η «tyφoon», μία ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής Κοζάνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας όχι μόνο το κατασκεύασε, αλλά κατέκτησε και την 7η θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2018 στην Ισπανία.
Tου Αντώνη Κρητικού – akritikos@neaselida.news
Τα 22 μέλη της μελέτησαν, σχεδίασαν, και υλοποίησαν τη «Χίμαιρα», το αγωνιστικό δίκυκλο 250 cc, τύπου Moto GP-3 αφήνοντας πίσω τους ομάδες από μεγάλα πολυτεχνεία και τεχνολογικά πανεπιστήμια του εξωτερικού. Τρεις από τους φοιτητές που προΐστανται στην όλη διαδικασία μίλησαν στη Νέα Σελίδα για το επίτευγμα τους, εξηγώντας ότι εμπνεύστηκαν την ονομασία του από την Ελληνική Μυθολογία, καθώς η «Χίμαιρα» ήταν κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας και αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά.
Ο διαγωνισμός MotoStudent διεξάγεται κάθε 2 χρόνια στην πίστα Motorland Aragon του MotoGP και διαρκεί 4 ημέρες. Σκοπός είναι κάθε πανεπιστήμιο να δημιουργήσει μια αγωνιστική μηχανή τύπου Moto3 βασισμένη στον κινητήρα που παρέχει ο διαγωνισμός. Κατά την διάρκεια του αξιολογούνται η σχεδίαση, η μελέτη, η κατασκευή, η δημιουργία μιας καινοτομίας στο πρωτότυπο, η βιομηχανοποίηση του μοντέλου στην χωρά μας και εν τέλει η αγωνιστική επίδοση σε 8 γύρους στην Aragon.
«Στοχεύσαμε στην δημιουργία ενός πολύ καλού μοντέλου και κατακτήσαμε 2 τρόπαια. Πήραμε τις πρώτες θέσεις στο Best Design (σχεδίαση, μελέτη, κατασκευή) και στο Best Innovation, το οποίο αφορά στη δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Μέσω αυτής ο χρήστης μπορεί να αντικαταστήσει το κοντέρ με το κινητό, να λαμβάνει πληροφορίες σχετικές με την οδηγική του συμπεριφορά, να προτείνει πιθανές ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις με βάση τα κιλά του αναβάτη και τέλος, να ειδοποιήσει μέσω γραπτού μηνύματος μια επιλεγμένη επαφή, σε περίπτωση πτώσεως, με την ακριβή τοποθεσία και ώρα του ατυχήματος» εξηγεί στη Νέα Σελίδα ο αρχηγός της tyφoon, Ευθύμης Παππάς. Στο αγωνιστικό κομμάτι κατέκτησε την 1η θέση στην επιτάχυνση και την 5η θέση στην τελική ταχύτητα.
Ξεκινώντας από το μηδέν, με στόχο την επιτυχία
«Εξ’ αρχής, στόχος μας ήταν η διάκριση. Επενδύθηκαν αρκετά 24ωρα σκληρής δουλειάς σε αυτά τα δύο χρόνια για να βελτιώσουμε τις γνώσεις μας και να εξοικειωθούμε με τα λογισμικά που χρησιμοποιήσαμε. Αναμφισβήτητα, οι προυπάρχουσες γνώσεις από το Πανεπιστήμιο βοήθησαν σημαντικά στην ανάπτυξη του project» τονίζει η υπεύθυνη του τομέα marketing της tyφoon, Χριστίνα Χατζηγεωργιαδου και συμπληρώνει πως «κλειδί της επιτυχίας είναι η ομαδικότητα και η καλή συνεργασία της ομάδας κάτι που φάνηκε από το καταπληκτικό τετραήμερο που ζήσαμε στις αρχές του μήνα».
Οι κριτές και διάφοροι ειδικοί που συμμετείχαν ως αξιολογητές, προερχόμενοι από μεγάλους κατασκευαστικούς οίκους, εντυπωσιάστηκαν από τη «Χίμαιρα», τους κέρδισαν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κατασκευαστικές καινοτομίες της μοτοσικλέτας και ζήτησαν από τα παιδιά τα εγχειρίδια κατασκευής για την βιβλιοθήκη τους. «Κατασκευάσαμε τα πάντα από το μηδέν, για να εξασφαλίσουμε τη βέλτιστη συμβατότητα και τοποθέτηση πάνω στη Χίμαιρα. Επιλέξαμε εξαρτήματα με γνώμονα το βάρος, την απόδοσή τους, αλλά και το χαμηλό κόστος. Μόλις εξασφαλίσαμε την λειτουργικότητα της μηχανής, ασχοληθήκαμε με τον προγραμματισμό του εγκεφάλου στο δυναμόμετρο, αλλά και στην πίστα, με τις υποδείξεις του αναβάτη. Τέλος, ο τομέας των ηλεκτρικών ανάλαβε σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της εφαρμογής της καινοτομίας, που μας χάρισε και την πρώτη θέση στην κατηγορία αυτή» εξηγεί ο Γιάννης Κλείτσας, υπεύθυνος στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων της Tyφoon.
Αγωνία του μεγάλου αγώνα, μετά από μια ατυχία
Οι δυσκολίες και τα απρόοπτα ήταν πάντα μέσα στο πρόγραμμα της ομάδας. «Η πρόκληση που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν τεράστια, καθώς είδαμε την μηχανή να επιστρέφει στο box με σπασμένο ψαλίδι, σε αρκετά άσχημη κατάσταση» περιγράφει ο Γιάννης Κλείτσας. Διαπίστωσαν ότι υπήρχε σχεδιαστικό λάθος σε εξάρτημα τους συστήματος μετάδοσης κίνησης το οποίο καταπονούσε συστηματικά το ψαλίδι όταν το όχημα λειτουργούσε στο μέγιστο όριο, με αποτέλεσμα σε μια στροφή, να συμβεί το απρόσμενο αυτό ατύχημα». «Επιβεβαιώσαμε την σωματική ακεραιότητα του οδηγού μας και αρχίσαμε τις διαδικασίες συντήρησης και αντικατάστασης εξαρτημάτων που είχαν υποστεί ζημία. Οι επιδιορθώσεις διήρκησαν ολόκληρο το βράδυ» επισημαίνει και υπογραμμίζει πως με την ψύχραιμη στάση που τήρησε η ομάδα κατάφεραν να επιστρέψουν στην πίστα.
Τις αξέχαστες αναμνήσεις που απέκτησαν στην πίστα της Αραγονίας τις οφείλουν όπως λένε στους χορηγούς και στους ανθρώπους που πίστεψαν στις ικανότητές τους. «Ιδιαίτερα, η θερμή υποστήριξη από την τοπική κοινωνία της Κοζάνης και άλλων αστικών κέντρων της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας, μας βοήθησε να ολοκληρώσουμε το πρότζεκτ μας και να καταφέρουμε να αναδείξουμε το Πανεπιστήμιό μας σε ένα διεθνή διαγωνισμό τέτοιου βεληνεκούς» τονίζει ο αρχηγός της ομάδας Ευθύμης Παππάς και μας αποκαλύπτει πως ήδη υπάρχει η πρόβλεψη στις αρχές του επόμενου μήνα να πραγματοποιηθεί μια ανοιχτή εκδήλωση με σκοπό να μοιραστούν την εμπειρία τους και να τους επιβραβεύσουν για την συνεχή υποστήριξη τους.
Δημοσιεύθηκε στο φύλλο 72 της «Νέας Σελίδας» την Κυριακή 21/10
Πηγή: neaselida.gr