Η εκπομπή Ραδιοεφημερίδα με την Αναστασία Κοτζακόλιου φιλοξένησε τον Θοδωρή Βυθούλκα – Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, ο οποίος αναφέρθηκε στις θερινές εκπτώσεις που ξεκίνησαν στα εμπορικά καταστήματα της Πτολεμαΐδας τη Δευτέρα 8 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου.
Όπως σημείωσε ο κ. Βυθούλκας, τα τοπικά καταστήματα κάνουν πολύ μεγάλες προσφορές, με τη φετινή χρονιά να κρύβει εκπλήξεις για τους καταναλωτές, καθώς από εφέτος και εδώ και λίγες ημέρες τρέχει η Κάρτα Μέλους για τους καταναλωτές.
Ο τρόπος που λειτουργεί η κάρτα μέλους είναι παρόμοιος με τα πρατήρια καυσίμων – σούπερ μάρκετ: Οι καταναλωτές εκδίδουν την κάρτα μέλους και με τις αγορές τους από τα καταστήματα συλλέγουν πόντους. «Υπάρχει τεράστια ανταπόκριση ήδη και σε συνδυασμό με τις εκπτώσεις αισιοδοξούμε ότι θα δώσουμε έναν άλλο τόνο στην αγορά ώστε να κινηθεί περισσότερο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Για τις εκπτώσεις, ο κ. Βυθούλκας ανέφερε ότι είναι γενναίες, άνω των 50%, με πολύ καλό εμπόρευμα, ποιοτικό πάντα, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αποκτήσουν προϊόντα σε συμφέρουσες τιμές. Με την κάρτα μέλους, μάλιστα, ο καταναλωτής βγαίνει ιδιαίτερα ωφελημένος ώστε να είναι κερδισμένος σε επόμενες αγορές του.
«Οι καταναλωτές χαίρονται να ψωνίζουν στα καταστήματα της Πτολεμαΐδας και αυτό φαίνεται από όσους έρχονται το καλοκαίρι στην περιοχή από το εξωτερικό και η τοπική μας αγορά αποτελεί πόλο έλξης. Στη δυτική Μακεδονία θεωρώ ότι είμαστε οι καλύτεροι και ο στόχος μας είναι με ενέργειες να κάνουμε το καταναλωτικό κοινό να προτιμάει περισσότερο τα τοπικά καταστήματα», ανέφερε με έμφαση.
Επίσης, την Κυριακή 14 Ιουλίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά. Μεγάλες αλυσίδες στην πόλη δεν έρχονται και ο κόσμος ψωνίζει από καταστήματα που εμπιστεύονται, ανέφερε επίσης, λέγοντας πως οι κερδοφορία των εμπόρων είναι στο ελάχιστο, προκειμένου οι έμποροι να τζιράρουν.
«Με την πλάτη στον τοίχο»
Ερωτηθείς σχετικά με το κατά πόσο μπορούν οι ντόπιοι επιχειρηματίες να κρατούν τα καταστήματά τους, απάντησε πως κάθε χρόνο είναι πιο δύσκολα τα πράγματα, αλλά οι έμποροι συνεχίζουν να κάνουν τη δουλειά που τους αρέσει, δεν το βάζοντας κάτω, παρά τα προβλήματα και την απολιγνιτοποίηση, όπως τόνισε.
«Οι πρώτοι που επηρεάζονται σε μια κρίση είναι οι έμποροι. Αν έρθουν οι πολυπόθητες επενδύσεις, όταν έρθουν, θα κινηθεί η αγορά περισσότερο, αλλά μέχρι τότε τι; Η ραχοκοκαλιά της οικονομίας είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις», προσέθεσε επίσης.
Ακόμη, έθιξε τα προβλήματα των εμπόρων, λέγοντας πως δεν μπορεί μια ζωή να πληρώνουν το «μάρμαρο» οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, λέγοντας πως τα χρήματα που βγαίνουν να πληρώσουν οι έμποροι είναι τρομερά υψηλά και έχουν γίνει προσφυγές στο ΣτΕ, ωστόσο αυτό αποτελεί «βραχνάς» για τους επαγγελματίες.
Κάρτα μέλους
Για την Κάρτα Μέλους, το project πήρε χρόνο να υλοποιηθεί, ωστόσο τώρα ήδη τρέχει. Τα συμβεβλημένα καταστήματα τα βρίσκει κανείς στην ιστοσελίδα του Εμπορικού Συλλόγου, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να μπει και να δει τι μπορεί να κερδίσει από το εκάστοτε κατάστημα μέσω της συλλογής πόντων. Πως λειτουργεί: Ο καταναλωτής μπαίνει στο κατάστημα, βγάζει την κάρτα μέλους, κάνει τις αγορές του και αυτομάτως κερδίζει τους πρώτους πόντους στο κατάστημα. Με την ίδια κάρτα μπορεί να παίρνει πόντους με τις αγορές του στα εκάστοτε συμβεβλημένα καταστήματα. Το κάθε κατάστημα μπορεί να έχει το δικό του σύστημα πόντων. Πχ: ψωνίζουμε από ένα κατάστημα και συλλέγουμε 200 πόντους. Αυτοί οι πόντοι μπορούν να αποφέρουν λ.χ. 20% έκπτωση σε επόμενες αγορές.
Όπως σημείωσε ο κ. Βυθούλκας, ο καταναλωτής μόνο ωφελημένος βγαίνει από την κάρτα μέλους. Να σημειωθεί πως μέσα σε 3 εβδομάδες έχουν εγγραφεί ήδη 700 καταναλωτές, γεγονός που δείχνει ότι ο κόσμος θέλει να κερδίζει από τις αγορές του, ενώ το εγχείρημα αγκάλιασαν τόσο οι καταστηματάρχες όσο και οι καταναλωτές.
Η πολιτική του κάθε καταστήματος είναι διαφορετική, για το πώς θα διαμορφώνει τους πόντους του.