-Σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψήφισε, η κάθε πλευρά για τους δικούς της λόγους
Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο Κοζάνης το Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης, ανοίγοντας το δρόμο για την ανάπλαση της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού Κοζάνης και περιοχών που την συνδέουν με το ιστορικό κέντρο της πόλης. Σήμερα κατατίθεται το σχέδιο στη Διαχειριστική Αρχή, οπότε κλείνει ο πρώτος κύκλος και ανοίγει ο δεύτερος και ουσιαστικότερος, που είναι η εκπόνηση συγκεκριμένων μελετών για τις παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν στην εν λόγω περιοχή.
Ο δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης, χαρακτήρισε «σημαντική» τη χτεσινή ημέρα και «ιστορική» την απόφαση, ενώ αναφερόμενος στις διαφωνίες και εν τέλει στην καταψήφιση του σχεδίου από όλη την αντιπολίτευση, υπογράμμισε ότι «η γνώμη και η θέση του καθένα θα καταγραφεί». Δίνοντας το στίγμα του σχεδίου βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, έκανε λόγο για μία «πολύ φιλόδοξη πρόταση, η οποία ξεφεύγει από τετριμμένες αναπλάσεις και που θα συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία της πόλης και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής». Πρόσθεσε πως «δεν πρόκειται για μία ξεκομμένη παρέμβαση, εντάσσεται στο συνολικό σχέδιο του δήμου για την πόλη και την περιοχή. Με το σχέδιο αναπλάσεων θα γίνουν πολύ σπουδαίες παρεμβάσεις στο χώρο του σταθμού και σε ένα τμήμα της πόλης, το οποίο θα αναβαθμιστεί. Πιστεύω ότι όχι μόνο θα βελτιώσει το αστικό περιβάλλον και τις περιβαλλοντικές συνθήκες, αλλά θα δώσουμε τη δυνατότητα για δημιουργία θέσεων απασχόλησης».
Ο Λάζαρος Μαλούτας εξέφρασε τη διαφωνία της παράταξής του στο Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης που έφερε η δημοτική Αρχή, σημειώνοντας ότι «όπως εξελίσσονται τα πράγματα και ξεδιπλώνεται το σχέδιο, φαίνεται ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ της οποίας η γενική ευθύνη είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, έχει σκοπό να αποφέρει όσο το δυνατόν περισσότερα κέρδη στους μετόχους, δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο». Τόνισε μάλιστα ότι «αντί η ΓΑΙΑΟΣΕ να εφαρμόσει η ίδια τον μνημονιακό νόμο που επιτρέπει πολεοδόμηση εκτάσεων ιδιοκτησίας της και ο δήμος να είναι από την άλλη πλευρά και να διεκδικεί τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας, μπαίνει ο ίδιος ο δήμος μπροστά και καλείται να πολεοδομήσει την περιοχή».
Επισήμανε ακόμη ότι «στο σχέδιο θα δούμε μερικές χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα να κτίζονται στην περιοχή του ΟΣΕ, όταν το ένα τέταρτο των καταστημάτων στο κέντρο της πόλης είναι άδεια» και αναρωτήθηκε: «Αυτό είναι που χρειάζεται σήμερα η πόλη; Αυτό που χρειάζεται η περιοχή είναι αντί να κάνουμε κινήσεις που δεν έχουν καμία στόχευση, να κάνουμε κινήσεις που να αυξάνουν την πίτα. Το σχέδιο αστικής ανάπτυξης δεν υπηρετεί τίποτα απ’ όλα αυτά».
Τη διαφωνία του με την παραμονή του επιβατικού σταθμού του ΟΣΕ μέσα στην πόλη εξέφρασε ο Γιάννης Δεληγιάννης. Ξεκαθάρισε για άλλη μια φορά πως «είμαστε αντίθετοι στο να μείνει ο επιβατικός σταθμός μέσα στην πόλη», επικαλούμενος μάλιστα το γεγονός ότι «ο ΟΣΕ έχει κάνει στη διαδρομή Πάτρα – Αθήνα 29 σταθμούς έξω από τις πόλεις, ενώ εδώ μας ζητά να κάνει μια παλινδρόμηση 24 χιλιομέτρων, κάτι που δεν συμφέρει στην κατασκευή της ηλεκτρικής γραμμής». Επίσης εξέφρασε την πλήρη διαφωνία του με τις δύο σιδηροδρομικές γέφυρες, καθώς όπως είπε «ακόμη και να τις καταργήσουν και να κατεβάσουν τις γραμμές στη γη, η πόλη θα κοπεί στα δύο». Ακόμη εμφανίστηκε αντίθετος στην υπέρμετρη πολεοδόμηση του οικοδομικού τετραγώνου 262.
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Γιώργος Γκουτζικώστας, είπε ότι «δεν πρόκειται για ένα μεγαλοπρεπές όραμα, όπως διατείνεται η δημοτική Αρχή, αλλά είναι παρεμβάσεις που έπρεπε να είχαν γίνει προ εικοσαετίας». Τόνισε πάντως ότι «αυτές οι παρεμβάσεις ελπίζουμε να μην καθυστερήσουν, γιατί είναι έργα που έχουν σημασία για το λαό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν λύνουν τα προβλήματά του, απλώς δίνουν μία μικρή ανάσα».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ