Μπορείτε να παρακολουθήσετε διαδικτυακά την προσκεκλημένη η-διάλεξη του κου Ι. Πήτα, Καθηγητή Πληροφορικής ΑΠΘ “Διδασκαλία, εκπαίδευση και Τεχνητή Νοημοσύνη” που θα δοθεί στα πλαίσια της ημερίδας “Ψηφιακοί Μετασχηματισμοί και Τεχνητή Νοημοσύνη: Προκλήσεις στο Σύγχρονο Εκπαιδευτικό Περιβάλλον” την Τρίτη 14 Μαΐου 2024 στις 12:30-13:00 στη Νέα Πανεπιστημιούπολη στη ΖΕΠ Κοζάνης (θα μεταδίδεται επίσης διαδικτυακά).
Το υλικό της διάλεξης (pdf, περίληψη) υπάρχει στην σελίδα: https://icarus.csd.auth.gr/ai-and-education-sciences/
Η ημερίδα διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Παρακολούθηση με live streaming: youtube.com/@pde-dmaked
Λεπτομέρειες σχετικά με τη διάλεξη:
Διάλεξη “Διδασκαλία, εκπαίδευση και Τεχνητή Νοημοσύνη”
Περίληψη: Αυτή η διάλεξη παρουσιάζει τον αντίκτυπο της Tεχνητής Nοημοσύνης στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. Αρχικά παρουσιάζεται μια επισκόπηση της Μηχανικής Μάθησης,
εστιάζοντας στη χρήση δεδομένων στη μάθηση. Στη συνέχεια περιγράφεται με περισσότερη λεπτομέρεια η Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας, ξεκινώντας με την μετατροπή των λέξεων σε αριθμούς (διανύσματα).
Αυτή η προσέγγιση επέτρεψε την ανάπτυξη των Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (Large Language Models, LLMs) που οδηγούν περιβάλλοντα όπως το ChatGPT. Η χρήση τους μπορεί να φέρει επανάσταση στην ανθρώπινη εκπαίδευση.
Τα μοντέλα αυτά εκπαιδεύονται σε τεράστια κείμενα δεδομένων και εκμεταλλεύονται στατιστικές σχέσεις μεταξύ των λέξεων. Παρουσιάζεται επισκόπηση του GPT και το ChatGPT, καθώς και οι ιδιότητες και οι αδυναμίες τους.
Παρουσιάζεται επίσης η χρήση των LLM και της Γενεσιακής Tεχνητής Nοημοσύνης στην εκπαίδευση και οι επιπτώσεις των Κοινωνικών Μέσων. Αναλύεται η διάκριση μεταξύ μόρφωσης πολιτών/επιστημόνων, της εκπαίδευσης, και της ανάπτυξης δεξιοτήτων.
Παρουσιάζεται μια μοντελοποίηση των εκπαιδευτικών συστημάτων από την οπτική γωνία της Θεωρίας Συστημάτων και Πληροφοριών. Τέλος, παρουσιάζονται οι επιπτώσεις της ΤΝ στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ιδιαίτερα στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης.