Πρόγραμμα αντικατάστασης… γεφυρών!
Απροσμέτρητη χαρά, τεράστια ικανοποίηση και πλέρια αγαλλίαση σκόρπισε σε πολλά στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας μια σημαντική είδηση που κυκλοφόρησε από στόμα σε στόμα χθες.
***
Η Κυβέρνηση μετά τα προγράμματα αντικατάστασης ηλεκτρικών συσκευών και θερμοσιφώνων, μελετά σοβαρά την περίπτωση να νομοθετήσει και την επιδότηση προγράμματος αντικατάστασης… γεφυρών, όλων των μεγεθών και όλων των υλικών κατασκευής!
***
Ένα πρόγραμμα που θα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτούργησαν και θα λειτουργήσουν και τα άλλα δύο επιδοτούμενα προγράμματα.
Έχεις μια παλιά γέφυρα που έφαγε τα ψωμιά της, για την οποία μπορείς να ισχυριστείς και να αποδείξεις ότι είναι σε θέση να… μολύνει το περιβάλλον;
Τη δηλώνεις, ετοιμάζεις τα απαραίτητα χαρτιά, τα καταθέτεις στην κατά τόπους αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών, κοινοποιώντας το σχετικό φάκελο και στο Υπουργείο Εσωτερικών αλλά και το Πολιτισμού για να εξετάσει μήπως πρόκειται για διατηρητέο μνημείο και προσπαθείς να το γκρεμίσεις στη ζούλα, και μέσα σ’ ένα εύλογο χρονικό διάστημα, αν πληροίς τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια, σου φέρνουν μια ίδιων διαστάσεων και σχήματος, αλλά νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μεγαλύτερης ελαστικότητας και πολλαπλάσιου ωφέλιμου βάρους!
***
Κάθε Περιφέρεια της χώρας, έλεγε η είδηση ότι, θα μπορεί να εντάξει στο πρόγραμμα όσες γέφυρες παλαιάς τεχνολογίας διαθέτει στην επικράτεια της και με μια μικρή οικονομική συμμετοχή της ίδιας, που θα φτάνει μόλις στο 10% ,να τις αντικαταστήσει με καινούργιες.
***
Όπως ήταν φυσικό και επόμενο, το μυαλό όλων πήγε αμέσως στην Υψηλή γέφυρα Σερβίων και άρχισαν τα όνειρα για την αντικατάσταση της από μια καινούργια.
***
Βέβαια κάποιοι, ορθά σκεπτόμενοι πρότειναν στο πρόγραμμα να ενταχθεί και η γέφυρα του Ρυμνίου, που θα χρησιμοποιείται αυτές τις μέρες, αλλά μετά από μια ολιγόωρη σύσκεψη πεντέμιση ωρών αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στην Υψηλή γέφυρα Σερβίων και μόλις αντικατασταθεί αυτή να γίνει η αντικατάσταση και του Ρυμνίου.
Για να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος, με το που τελείωσε η σύσκεψη άρχισε αμέσως η προετοιμασία των απαραίτητων εγγράφων, τα οποία αφενός θα τεκμηρίωναν το ότι χρήζει πραγματικά αντικατάστασης και αφετέρου ότι δεν πρόκειται για ιστορικό μνημείο, παρόλο που με τα χρόνια που έχει το δικαιούται και με το παραπάνω. Η προετοιμασία είχε προχωρήσει αρκετά, ώσπου…
***
…ώσπου, δυστυχώς, διαπιστώθηκε πως ό,τι είχε μαθευτεί δεν ήταν είδηση αλλά μια απλή φήμη που κάποιος διέδωσε και αρκετοί αναπαρήγαγαν.
***
Υ.Γ. Φήμη ή όχι, μήπως θα έπρεπε η Κυβέρνηση να σκεφτεί σοβαρά τη νομοθέτηση ενός τέτοιου προγράμματος;
Δεν μπορεί, όλο και κάποια μεταχειρισμένη γέφυρα, αλλά σε καλή κατάσταση, ανάλογων διαστάσεων θα κυκλοφορεί εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν τη θέλει η χώρα που την έχει, οπότε θα την πάρουμε και σε καλή τιμή και ίσως μας κάνουν και δόσεις. Για σκεφτείτε το λίγο…
Τουλάχιστον, θα κοιμηθούν οι άνθρωποι ήσυχα!
Η απόφαση για το κλείσιμο της Υψηλής γέφυρας των Σερβίων έχει σίγουρα πολλές και διάφορες αρνητικές συνέπειες, αλλά έχει και κάποιες θετικές. Ποιες;
***
Κατ’ αρχήν προστέθηκαν δύο ακόμα προτεινόμενες διαδρομές για να ταξιδέψει κάποιος προς τη Λάρισα ή την Αθήνα. Διαδρομές που ίσως να μην έκαναν πολλοί από μας ποτέ στη ζωή τους, αλλά τώρα θα έχουν την ευκαιρία να δουν νέα μέρη και νέους τόπους.
***
Από τη στιγμή μάλιστα που προστέθηκαν δύο νέες διαδρομές μπορεί κάποιος να κατέβει από τη μια στην Αθήνα και να επιστρέψει από την άλλη. Το αν θα του φτάσει μια βδομάδα ή αν θα χρειαστούν περισσότερες μέρες για να τις ολοκληρώσει δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε ακόμα, καθώς είναι, προς το παρόν, άγνωστος δρόμος. Περιμένουμε τους πρώτους που θα ταξιδέψουν για να μας πουν.
***
Δεύτερη θετική συνέπεια από το κλείσιμο της γέφυρας είναι πως κάποιοι άνθρωποι θα κοιμηθούν, επιτέλους, ήσυχα!
Πρώτος απ’ όλους ο κ. Αθανάσιος Βούρας, Προϊστάμενος Συγκοινωνιακών Έργων – Επιβλέπων Μηχανικός της Γέφυρας, ο οποίος όπως αναφέρει χθεσινό ρεπορτάζ του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ δήλωσε ότι: «Εγώ θα προτιμούσα για να κοιμάμαι ήσυχος και για να κοιμούνται ήσυχοι και οι υπόλοιποι, να την κλείσουμε. Οι περισσότεροι από αυτούς που περνούν από τη γέφυρα δεν σέβονται τους όρους κυκλοφορίας. Εγώ ως επιβλέπων του έργου λέω ότι οι εργαζόμενοι μπαίνουν σε μεγάλο κίνδυνο»!
***
Το ότι κάποιοι θα κοιμούνται ήσυχοι, κι αυτό κέρδος είναι.