Μία από τις τέσσερις κορυφαίες ευρωπαϊκές ακαδημίες αεροπορικής εκπαίδευσης βρίσκεται στην Κοζάνη.
Στις πτήσεις της επόμενης δεκαετίας, χιλιάδες Ευρωπαίοι και Ασιάτες κυβερνήτες αεροσκαφών σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες θα έχουν κάτι κοινό. Αν και θα απογειώνονται από διαφορετικά σημεία του κόσμου και θα ταξιδεύουν σε διαφορετικούς προορισμούς, η αφετηρία τους θα είναι πάντα η Καβάλα ή η Κοζάνη· οι πρώτες πόλεις που αντίκρισαν μέσα από το cockpit, όταν, ως μαθητευόμενοι, τροχοδρόμησαν και πέταξαν για πρώτη φορά.
Γωνία των οδών Καστοριάς και Φλέμινγκ, ώρα δέκα το πρωί. Είναι 20άρηδες, φορούν στολές με επωμίδες και συζητούν στα αραβικά, απολαμβάνοντας το ολιγόλεπτο διάλειμμά τους στον ανοιξιάτικο ήλιο της Κοζάνης. Όταν τον περασμένο Ιούνιο ήρθαν από τη Βαγδάτη, έκαναν όνειρα, κοιτάζοντας τον ουρανό. Τον ερχόμενο Δεκέμβριο, που θα επιστρέψουν στη χώρα τους, θα είναι εξοικειωμένοι με την αντίστροφη θέα. Θα έχουν στο ενεργητικό τους πάνω από 200 ώρες πτήσης με σύγχρονης κατασκευής αεροσκάφη Diamond πάνω από τη λίμνη Πολυφύτου και τους κάμπους μεταξύ Κοζάνης και Πτολεμαΐδας. Είναι δύο από τα σημεία όπου συχνά πραγματοποιούνται τα πρακτικά μαθήματα της Egnatia Aviation, της μεγαλύτερης ελληνικής σχολής αεροπορικής εκπαίδευσης.
«Παραδοσιακά, τα αραβικά κράτη επιλέγουν τη Μεγάλη Βρετανία για την εκπαίδευση των πιλότων τους. Όμως, αυτό αρχίζει να αλλάζει. Η Αγγλία, λόγω καιρικών συνθηκών, δεν καλύπτει μόνη της το κομμάτι της εκπαίδευσης. Το μεγαλύτερο μέρος των πρακτικών μαθημάτων γίνονται πάντα στις ΗΠΑ ή στη Νέα Ζηλανδία. Η κρίση στις διεθνείς σχέσεις των ΗΠΑ με τις αραβικές χώρες, αλλά και ο φόβος του Brexit, δίνουν πόντους στην Ελλάδα», λέει ο κ. Λυμπεράκης, τονίζοντας ότι «τα πλεονεκτήματα της χώρας μας είναι ο καλός καιρός, ο ελεύθερος εναέριος χώρος που διαθέτει και η δυνατότητα να εξασφαλίζει στους μαθητές το ισχυρό παγκοσμίως ευρωπαϊκό πτυχίο. Δεν υπάρχουν πολλές χώρες που πληρούν τις προδιαγραφές. Η Ισπανία, με εξαίρεση τη Flight Training Europe Jerez, δεν φημίζεται για την ποιότητα της αεροπορικής εκπαίδευσής της, η Πορτογαλία δεν έχει τη δυνατότητα. Η αεροπορική εκπαίδευση είναι μια βιομηχανία με πολλά έσοδα, και η Ελλάδα μπορεί να παίξει παγκόσμιο ρόλο».