Πιλοτικό Υβριδικό Σύστημα Φόρτισης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων Δήμου Κοζάνης που θα εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια για τη φόρτιση τους στο χώρο του αμαξοστασίου του Δήμου Κοζάνης θα δημιουργηθεί στην Κοζάνη, μετά την προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Κοζάνης και του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Ο Δήμος Κοζάνης πρωτοπόρος στα θέματα περιβάλλοντος και διαχείρισης ενέργειας έχει την βούληση να προχωρήσει δυναμικά στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και της εξοικονόμησης ενέργειας προκειμένου να συμβάλλει έμπρακτα στην σταδιακή απεξάρτηση της ηλεκτροπαραγωγής από το λιγνίτη και στην επίτευξη του εθνικού μας στόχου με κωδικό «20-20-20» δηλαδή, 20% μείωση των αερίων θερμοκηπίου, 20% αύξηση ενεργειακής αποδοτικότητας και επιπλέον αύξηση του ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο 20% έως το 2020.
- Με την προσχώρηση του Δήμου Κοζάνης στο «Σύμφωνο των Δημάρχων» έχει δεσμευτεί έναντι των υποχρεώσεων της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας του «Συμφώνου των Δημάρχων» για μείωση των εκπομπών CO2, εξοικονόμηση ενέργειας και προώθηση των ΑΠΕ.
- Η επιλογή της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων με τη χρήση της ηλιακής ενέργειας έναντι των συμβατικών λύσεων συμβάλει στην οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος.
- Εναρμόνιση με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την αποτελεσματική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου.
Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης αποτελεί :
Ανάπτυξη πιλοτικού υβριδικού συστήματος φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Δήμου Κοζάνης που θα εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια για τη φόρτιση τους στο χώρο του αμαξοστασίου του Δήμου Κοζάνης.
Το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας αναλαμβάνει :
Την ανάπτυξη του πιλοτικού υβριδικού συστήματος φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια για τη φόρτιση τριών οχημάτων, αλλά και να χρησιμοποιήσει των υπάρχων εξοπλισμό που διαθέτει ο Δήμος Κοζάνης. Το υβριδικό σύστημα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αναπτυχθεί στο χώρο του αμαξοστασίου του Δήμου Κοζάνης. Το Εργαστήριο Ηλεκτρικής Ισχύος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών που θα αναπτύξει το υβριδικό σύστημα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρησιμοποίει την συγκεκριμένη εγκατάσταση και για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Ο υπάρχων εξοπλισμός είναι:
1) 48 μπαταρίες υγρού τύπου με ονομαστικά στοιχεία 2 V, 300 Ah.
2) 2 αυτόνομοι μονοφασικοί αντιστροφείς (Island Inverter) της εταιρείας SMA με ονομαστικά στοιχεία ο καθένας: 5,5 kW ισχύ διέλευσης, 48 V τάση DC-Input.
Λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και την ανάγκη να είναι κάθε πρωί διαθέσιμα και συνεπώς πλήρως φορτισμένα, οι ημερήσιες ανάγκες σε ενέργεια είναι 36 kWh Χ 3 οχήματα= 108 kWh. Η ενέργεια αυτή πρέπει να διοχετευτεί στα ηλεκτρικά οχήματα το πολύ εντός 12 ωρών (βραδυνή φόρτιση). Άρα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσης της αντίστοιχης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Όμως η περιορισμένη ισχύς διέλευσης των αυτόνομων αντιστροφέων που πρέπει να αξιοποιηθούν, οδηγούν στην ανάγκη τα φωτοβολταϊκά πλαίσια που θα εγκατασταθούν να μην ξεπερνούν τα 9 kWp ονομαστικά.
Θα απαιτηθούν περίπου 36 Φ/Β πλαίσια που απαιτούν επιφάνεια 60 m2. Ο απαιτούμενος χώρος στάθμευσης των τριών οχημάτων είναι τουλάχιστον 40 m2.
Συνεπώς ο στεγασμένος χώρος στάθμευσης πρέπει να καταλαμβάνει τουλάχιστον 60 m2. Επίσης θα χωροθετηθεί εντός του στεγασμένου χώρου κλειστός αεριζόμενος χώρος για να τοποθετηθούν οι μπαταρίες, οι αντιστροφείς και οι ηλεκτρικοί πίνακες για λόγους ασφαλείας -προστασίας του εξοπλισμού από τις καιρικές συνθήκες.
Tα παραδοτέα που θα δοθούν στον Δήμο Κοζάνης σε πλήρη λειτουργία με τη λήξη του έργου θα είναι:
Α) Υπαίθριο στέγαστρο επιφάνειας τουλάχιστον 60 m2 όπου θα σταθμεύουν και θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον επιτοίχιο ταχυφορτιστή και τους τρεις φορτιστές του ΤΕΙΔΜ. Στο επάνω μέρος του στεγάστρου θα υπάρχουν τα Φ/Β πλαίσια συνολικής ισχύος ως 9 KWp.
Β) Ένας επιτοίχιος ταχυφορτιστής έως 7,2kW που θα εξασφαλίζει ταχεία πλήρη φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε λιγότερο από 12 ώρες.
Γ) Τρεις επιδαπέδιοι φορτιστές του ΤΕΙΔΜ με ρυθμιζόμενη ταχύτητα φόρτισης από 10 – 17 ώρες.
Δ) Εγκατάσταση και σύνδεση του ηλεκτρολογικού υλικού, του αντιστροφέα δικτύου, των δύο αυτόνομων αντιστροφέων, τις 48 υφιστάμενες μπαταρίες μαζί με τις καινούργιες μπαταρίες ώστε η συνολική αποθηκευμένη ενέργεια να είναι τουλάχιστον 40 KWh σε κλειστό αεριζόμενο χώρο εντός του στεγάστρου
Η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση ισχύει από της υπογραφή της και έχει διάρκεια έξι (6) μήνες.
Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00 €), με Φ.Π.Α.
Η σύμβαση χρηματοδοτείται από το ΕΙΔΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (Ε.Α.Π.) 2012-2016.