Σήραγγα της Μάγχης
Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου βρίσκεται κάτω από το Στενό της Μάγχης, ανάμεσα στη Γαλλία και την Αγγλία. Πρόκειται για ένα εκπληκτικό τεχνολογικό επίτευγμα. Το μήκος της σήραγγας ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα και από αυτά τα 38 βρίσκονται κάτω από τη θάλασσα. Η κατασκευή της σήραγγας κράτησε από το 1987 μέχρι το 1993. Το Eurostar, δηλαδή το τρένο που ενώνει Παρίσι και Λονδίνο διαθέτει 800 καθίσματα και κινείται με ταχύτητα 300 χιλιόμετρα την ώρα και εντός σήραγγας στα 160 χιλιόμετρα. Εκτός από τρένο, μπορείς να τη διασχίσεις και με αυτοκίνητο. Η Σήραγγα της Μάγχης εγκαινιάστηκε το 1994 ως τμήμα ενός υπερσύγχρονου συστήματος επικοινωνίας μεταξύ της Μεγάλης Βρετανίας -και της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Γέφυρα Όρεσουντ
Ένα θαύμα της μηχανικής αποτελεί η γέφυρα Όρεσουντ, που συνδέει την Κοπεγχάγη με την πόλη Μάλμε στη Σουηδία. Η γέφυρα άρχισε να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2000, έχει μήκος οκτώ χιλιόμετρα και καταλήγει σε ένα τεχνητό νησί, όπου μετατρέπεται σε τούνελ μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων.
Σήραγγα Σεν Γκοτάρ
Μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν νέο άξονα σιδηροδρομικών μεταφορών βορρά-νότου στην Ευρώπη, δόθηκε στην κυκλοφορία στην Ελβετία, σύμφωνα με την εταιρία των ελβετικών ομοσπονδιακών σιδηροδρόμων.
Η σήραγγα μεταξύ των πόλεων Ζυρίχη και Λουγκάνο, έχει μήκος 57 χιλιομέτρων και διασχίζει το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις. Ολοκληρώθηκε σε 17 χρόνια και κόστισε 11 δισεκατομμύρια ευρώ. Όμως, η σήραγγα του Σεν-Γκοτάρ μπορεί να κρατήσει το ρεκόρ της μακρύτερης σήραγγγας μόνο πρόσκαιρα. Η Κίνα έχει ακόμη πιο φιλόδοξα σχέδια: τη διάνοιξη σήραγγας μήκους 123 χιλιομέτρων κάτω από τη Θάλασσα του Μποχάι.
Δρόμος του Ατλαντικού
Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού είναι ένα τμήμα με μήκος 8,3 χλμ. στη Νορβηγία, που βρίσκεται στο χωριό Henningsvær και ενώνει τα νησάκια της περιοχής, συνδέοντας τις πόλεις Molde και Kristiansund. Ο δρόμος διασχίζει το αρχιπέλαγος της Νορβηγικής Θάλασσας, με μια σειρά από 12 γέφυρες, που όλες στηρίζονται σε διαδοχικές νησίδες. Είναι ένας δρόμος στον ωκεανό, όπως λένε οι ντόπιοι, και προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες. Ωστόσο, στο μέσο μιας καταιγίδας τα πράγματα γίνονται πιο επικίνδυνα, καθώς η οργή της φύσης ξεσπά στον αυτοκινητόδρομο. Υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να παρατηρήσει κάποιος φάλαινες ή φώκιες καθώς διασχίζει τον δρόμο. Μάλιστα έχει ανακηρυχθεί και η καλύτερη διαδρομή με αυτοκίνητο.
Μετρό της Μόσχας
Το μετρό της Μόσχας είναι μια κατασκευή κόσμημα και σύμβολο για την πόλη. Το μετρό της Μόσχας λειτούργησε για πρώτη φορά το 1935. Σήμερα λειτουργούν 183 σταθμοί και οι γραμμές του έχουν μήκος 301 μέτρα. Το βαθύτερο σημείο είναι στα 84 μ. Καθημερινά εξυπηρετεί 8,6 εκ. ανθρώπους!!!. Με χάλκινα και μαρμάρινα αγάλματα, ζωοφόρους, ανάγλυφα, παράθυρα και ψηφιδωτά φτιαγμένα από μάρμαρο, γρανίτη και γυαλί είναι ένα εκπληκτικό έργο.
Το Αεροδρόμιο ΚΑΝΣΑΪ
Tο Διεθνές Αεροδρόμιο Κανσάι, στον κόλπο της Οσάκα, στην Ιαπωνία, είναι το πρώτο αεροδρόμιο ανοιχτής θάλασσας στον κόσμο, χτίστηκε επάνω σ’ ένα τεχνητό νησί και ολοκληρώθηκε το 1994. Γιατί να κατασκευαστεί ένα αεροδρόμιο στη θάλασσα; Ένας λόγος είναι η δυσκολία ανεύρεσης του απαιτούμενου χώρου για μεγάλα αεροδρόμια κοντά στις πόλεις. Κι ένας άλλος ο περιορισμός της ηχομόλυνσης.
Μια διώροφη γέφυρα συνδέει τη στεριά με το νησί. Ο κάτω όροφος εξυπηρετεί τα τρένα και ο επάνω τα αυτοκίνητα. Το Κανσάι διαθέτει μόνο έναν αεροδιάδρομο αλλά μπορεί να εξυπηρετήσει 160.000 πτήσεις και 25 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.. Τελικά χρειάστηκαν πέντε χρόνια για την κατασκευή του νησιού.
Αρχιτέκτονας ήταν ο Ρένζο Πιάνο, ένας από τους αρχιτέκτονες του περίφημου Κέντρου Πομπιντού στο Παρίσι. Οι εργασίες κατασκευής του αεροδρομίου ξεκίνησαν πριν από την ολοκλήρωση του τεχνητού νησιού.
Το κεντρικό τμήμα είναι ένα τετραώροφο κτίριο με μια τεράστια, κυρτή στέγη, σχεδιασμένη να θυμίζει φτερό αεροπλάνου.
Παύλος Βασιλειάδης Α1
Ειρήνη Δεληγιάννη Β1