«Σημασία έχει όχι απλά να τον βγάλουμε αλλά να μπορέσει ο Προσωπικός Αριθμός να κάνει τη διαφορά στην καθημερινότητα του πολίτη και να απλοποιήσει διαδικασίες» τόνισε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σε σχέση με το τι θα προσφέρει ο κ. Παπαστεργίου είπε ότι με τη βοήθειά του θα μπορέσουμε να διορθώσουμε τα χιλιάδες λάθη που υπάρχουν στα διάφορα μητρώα του ελληνικού δημοσίου. Θεωρώ πώς μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού θα έχουμε τον Προσωπικό Αριθμό, τόνισε ο κ. Παπαστεργίου.
Στη συνέχεια είπε ότι σήμερα είναι η πρώτη μέρα εφαρμογής του ψηφιακού εισιτηρίου στα παιχνίδια της ΑΕΚ και του ΠΑΟΚ. «Θα πρέπει να αγοράσουμε το εισιτήριό μας με όποιον τρόπο το αγοράζαμε. Πλέον είναι σαφές πάνω στο εισιτήριο, γράφει ότι το παρόν δεν είναι εισιτήριο, στην ουσία είναι το QR Code το οποίο αφού κατεβάσεις το Wallet και γραφτείς στο ΕΜΕπ και με ένα κουμπί να σκανάρουν το QR Code που θα δούνε και να μπει το εισιτήριο στο Wallet» εξήγησε.
«Το κράτος δεν ενδιαφέρεται και δεν είναι δουλειά του να διακινεί εισιτήρια. Εμείς τι θέλουμε; Το τελικό εισιτήριο σε όποιο καταλήξει με όποιον τρόπο καταλήξει απλά να ταυτοποιηθεί στο Wallet. Συνεπώς, τι λέμε; Οι ομάδες αν θέλουν μπορούν να φτιάξουν μια διαδικασία μεταβίβασης εισιτηρίων διαρκείας ή απλών[…] Εμείς μάλιστα για να βοηθήσουμε, είπαμε από την αρχή ότι αν οι ομάδες δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, μπορούμε να το κάνουμε εμείς. Οι ομάδες επέλεξαν όλες να φτιάξουν δικιά τους πλατφόρμα» πρόσθεσε.
Σε άλλο σημείο ανέφερε « την Πέμπτη μαζί με την Ένωση των Ασφαλιστικών Εταιρειών παρουσιάσαμε το εξής ότι μέχρι σήμερα για να κάνουμε ένα καινούργιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου θέλαμε την άδεια του αυτοκινήτου, το δίπλωμα οδήγησης και τα στοιχεία της ταυτότητάς μας να τα στείλουμε με κάποιον τρόπο στην ασφαλιστική εταιρεία για να κάνει το συμβόλαιο. Πλέον η διαδικασία αλλάζει τελείως. Η ασφαλιστική μπαίνει σε μια πλατφόρμα, λέει ότι ο Παπαστεργίου, που έχει αυτό το ΑΦΜ ή αυτόν τον Προσωπικό Αριθμό αύριο, μεθαύριο , θέλω να συνδιαλέγομαι μαζί του. Μου έρχεται ένα μήνυμα στο Wallet μου που λέει ότι η ασφαλιστική εταιρεία ζητάει αυτά σας τα στοιχεία για το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που έχετε ζητήσει. Βλέπουμε ότι τα στοιχεία είναι σωστά, του αυτοκινήτου και τα δικά μας και λέμε συναινώ. Δεν στέλνουμε τίποτα, δηλαδή δεν κάνουμε καμία άλλη διαδικασία. Η ασφαλιστική παίρνει αυτόματα όλα αυτά τα στοιχεία που χρειάζεται το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και η δουλειά τελειώνει εκεί».
«Στην ουσία είναι αυτό το οποίο σήμερα με το Υπουργείο Εσωτερικών δουλεύουμε από κοινού, είναι η κατάργηση των πιστοποιητικών. Έχει ειπωθεί πάρα πολύ και έχουν δίκιο οι πολίτες που λένε ότι οκ, η ζωή μας είναι πολύ πιο εύκολη τώρα με το gov.gr κα ιτο Wallet. Όμως μήπως ψηφιοποιούμε τη γραφειοκρατία; Σ’ ένα βαθμό αυτό έγινε, ειδικά με την πανδημία. Δεν θα λειτουργούσε η Ελλάδα αν δεν είχε τρέξει τόσο γρήγορα η ψηφιοποίηση. Τώρα που είμαστε σε περίοδο, αν θέλετε ειρήνης, πάμε πλέον να καταργήσουμε διαδικασίες, να καταργήσουμε πιστοποιητικά. Αυτή η δουλειά να γίνεται για όσους βέβαια θέλουν από το κινητό τους, έτσι ώστε να μην καταθέτουμε 10 πιστοποιητικά για μια διαδικασία[…] υπογράμμισε ο κ Παπαστεργίου.
Πώς θα επιλέγουμε πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας με ένα κλικ
Ακόμα ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έκανε γνωστό ότι «σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας μια επόμενη πολύ χρηστική διαδικασία, η οποία απλοποιείται, είναι το να μπορώ πλέον στα δυναμικά αυτά τα τιμολόγια να επιλέγω την εταιρεία που θέλω και να μην χρειαστεί να πάω πουθενά για να κάνω αυτή την αλλαγή, να γίνεται μέσω του κινητού μου. Και σε όλα αυτά επειδή πάντα εύλογα δημιουργείται η ερώτηση “μα ο πατέρας μου δεν έχει καλή σχέση με το κινητό”, “εγώ δεν έχω καλή σχέση με το κινητό”, κρατάμε πάντα και μια παράλληλη διαδικασία, ένα παράλληλο κανάλι επικοινωνίας που θα είναι τα ΚΕΠ ή όποια διαδικασία σήμερα υπάρχει από τους παρόχους ενέργειας για τους ανθρώπους που δεν τα πάνε καλά με την τεχνολογία. Αλλά γι’ αυτούς οι οποίοι νιώθουν ασφαλείς να χρησιμοποιήσουν το Wallet θα μπορούμε να το κάνουμε πλέον αυτό απλά». Ερωτηθείς για το πότε θα υπάρχει δυνατότητα χρήσης αυτής της διαδικασίας απάντησε «σε επίπεδο ενός μήνα».
«Θα σας έρθει ένα notification, ένα μήνυμα στο Wallet που θα λέει ότι για τη μεταφορά σας στην τάδε εταιρεία θέλουμε αυτάσας τα στοιχεία, τα δικά σας και του ακινήτου σας. Είναι αυτά τα σωστά; Ναι, είναι τα σωστά, αλλά δεν τα βάζω εγώ[…] Η ομορφιά του συστήματος είναι ότι πλέον γλιτώνουμε λάθη πληκτρολόγησης. Δηλαδή όταν κάνουμε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου θέλουμε αριθμό πλαισίου, αριθμό κινητήρα που είναι πάρα πολύ εύκολο αν κάποιος το πληκτρολογήσει να κάνει λάθος. Πλέον όλα αυτά αντλούνται αυτόματα από τις βάσεις του Υπουργείου Μεταφορών εν προκειμένω για τα αυτοκίνητα και πάνε κατευθείαν χωρίς εμείς να πληκτρολογήσουμε το παραμικρό» τόνισε.