Γράφει ο Απόστολος Λακάσας: Με ανοιχτά διάφορα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την προετοιμασία των υποψηφίων, το υπουργείο Παιδείας προκαλεί νέα αναστάτωση, καθώς κατέθεσε τροπολογία με την οποία εισάγεται η Πληροφορική στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και αφαιρείται η εξέταση της Λογοτεχνίας απ’ όλους τους υποψηφίους, πλην εκείνων που θα διεκδικήσουν θέση σε σχολές ανθρωπιστικών, νομικών και παιδαγωγικών σπουδών. Οι αντιδράσεις είναι οξύτατες από υποψηφίους και από τις επιστημονικές ενώσεις Φιλολόγων και Χημικών. Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων επικρίνει τον κ. Λοβέρδο ότι ανατρέπει ρύθμιση που πρωτοεισήγαγε στην εκπαίδευση ο Ευάγγελος Παπανούτσος, ενώ η Ενωση Ελλήνων Χημικών έκανε λόγο για «εν ψυχρώ εκτέλεση της Χημείας» και για «ασυνεπή και αχαρακτήριστη στάση, η οποία παραπέμπει στο κομματικό κράτος που κατάντησε την Ελλάδα διεθνή επαίτη».
• Προστίθεται το μάθημα της Πληροφορικής για τους υποψηφίους σε σχολές θετικών και τεχνολογικών επιστημών του 2ου επιστημονικού πεδίου. Οι μαθητές που θα επιλέξουν το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο θα εξετάζονται σε Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία ή Πληροφορική.
• Οσοι επιλέξουν τα πεδία θετικών και τεχνολογιών επιστημών (2ο), υγείας (3ο) και οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών επιστημών (4ο) δεν θα εξετάζονται στη Λογοτεχνία αλλά μόνο στη Νεοελληνική Γλώσσα. Αντίθετα, το αντικείμενο της Λογοτεχνίας παραμένει στα υπό εξέταση για τους υποψηφίους του 1ου πεδίου (ανθρωπιστικές σπουδές, νομικές) και του 5ου πεδίου (παιδαγωγικές επιστήμες). Ο νόμος 4186/13 προβλέπει ότι όλοι θα εξετάζονται στο μάθημα της «Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας».
Οι αλλαγές προκάλεσαν οξύτατες αντιδράσεις. Ενδεικτικά, μαθητές της Β΄ Λυκείου διαμαρτύρονται διότι το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τα ΑΕΙ δεν έχουν ορίσει τα μαθήματα βαρύτητας για την εισαγωγή σε κάθε Τμήμα. Για παράδειγμα, ποιο θα είναι το μάθημα βαρύτητας για τη Γεωγραφία κ.ά.
Από την άλλη, η αφαίρεση της Λογοτεχνίας προκάλεσε την αντίδραση της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων, στελέχη της οποίας ανέφεραν στην «Κ» ότι δεν υπήρξε διάλογος με την ηγεσία του υπουργείου για το θέμα. «Καμιά εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν μπορεί να τελεσφορήσει, αν δεν στηρίζεται στις αρχές της ανθρωπιστικής παιδείας και αν δεν υπηρετεί τα οράματά της. Θα πρέπει εδώ να υπογραμμιστεί ότι έτσι έμεινε στην ιστορία της εκπαίδευσης η μεταρρύθμιση του Ευάγγελου Παπανούτσου που προέβλεπε εξέταση στη Λογοτεχνία για όλους τους υποψηφίους, με αποτέλεσμα να θεωρείται σήμερα ως μια από τις φωτεινότερες σελίδες στην ιστορία των ελληνικών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων» τονίζει η ΠΕΦ προς τον κ. Λοβέρδο.
Από την πλευρά της, η Ενωση Ελλήνων Χημικών, σε επιστολή της προς τον κ. Λοβέρδο, αναφέρει: «Σας ευχόμαστε να έχετε την ίδια επιτυχία και στον θεσμικό σας ρόλο που είναι η ρύθμιση των θεμάτων της Παιδείας και η εξυπηρέτηση της Κοινωνίας, και όχι η εξυπηρέτηση προσωπικών και κομματικών σας φίλων».