Με την τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα να έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ, οι κάτοικοι περιοχών της Βόρειας Ελλάδας κοντά στα σύνορα επιλέγουν να ξενιτευτούν για να βρουν φθηνότερα καύσιμα στη Βόρεια Μακεδονία και την Βουλγαρία. Ακόμα και αν παραδέχονται ότι αυτό είναι ενάντια στην τοπική οικονομία.
Με την τιμή των καυσίμων στην χώρα μας να έχει χτυπήσει κόκκινο, εμφανίστηκε και πάλι το φαινόμενο των ατελείωτων ουρών στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία και την Βουλγαρία, από Έλληνες που ταξιδεύουν σε αυτές τις χώρες για να φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους.
Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα έντονο στους συνοριακούς σταθμούς του Προμαχώνα, της Νίκης και των Ευζώνων και ιδίως τα Σαββατοκύριακα, όπου οι οδηγοί συνδυάζουν και μία μικρή εξόρμηση στις γειτονικές χώρες για αγορά και άλλων επίσης φθηνών προϊόντων (ποτά, τρόφιμα, ρούχα κ.ά.).
Η μέση τιμή της βενζίνης στα Σκόπια είναι γύρω στο 1,30 και στην Βουλγαρία στο 1,40, κάτι που για αρκετούς, ιδίως αυτούς που βρίσκονται πολύ κοντά στα σύνορα, αποτελεί ένα μεγάλο κίνητρο για να περάσουν στις γειτονικές χώρες και να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους.
Η συγκεκριμένη κατάσταση είχε ατονήσει τα τελευταία χρόνια λόγω και του κορωναϊού, όμως με την κατάργηση των PLF και την εκρηκτική άνοδο των τιμών των καυσίμων, το “σπορ” επανήλθε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση.
Είναι προφανές ότι όλη αυτή η κατάσταση επιβαρύνει την τοπική οικονομία και τους επαγγελματίες της περιοχής, με αρκετά διαφυγόντα κέρδη και φόρους για την εγχώρια αγορά. Όμως το δέλεαρ είναι μεγάλο και μάλλον δύσκολο να εμποδιστεί ή να αναστραφεί με κάποιο τρόπο.
Πάντως το φαινόμενο του “τουρισμού καυσίμων” δεν είναι μόνο ελληνικό, καθώς εντοπίζεται και σε άλλα σημεία της Ευρώπης. Χώρες όπως η Ουγγαρία ή η Πολωνία έχουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές καυσίμων (στην Πολωνία η μέση τιμή είναι στα 1,15 ευρώ) έχοντας μειώσει τον ΦΠΑ αλλά και τους φορολογία.
Όπως είναι φυσικό, οι ιδιώτες αλλά κυρίως οι επαγγελματίες από γειτονικές χώρες περνούν τα πολωνικά και ουγγρικά σύνορα για να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές, γεμίζοντας όχι μόνο τα ρεζερβουάρ αλλά και μεγάλα δοχεία. Το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο που χώρες όπως η Σλοβακία ήδη έβαλα αρκετούς περιορισμούς στα καύσιμα που μπορεί να μεταφέρει κάθε ένα όχημα, ενώ την έντονη δυσαρέσκειά τους εκφράζουν τόσο η Τσεχία όσο και η Γερμανία.
Πηγή: newsauto.gr