Η ομάδα εκπαιδευτικών Πρόταση, το 4οΓυμνασιο Πτολεμαΐδας και το 3ο Πειραματικό Δ.Σ. Ευόσμου παρουσιάζουν στον ΙΑΝΟ τη διδακτική πρόταση της Σουλτάνας Παπαδημητρίου και του Χαράλαμπου Σαχπατζίδη με θέμα: Η εφαρμογή της σύγχρονης διδακτικής προσέγγισης CLIL στη Γερμανική γλώσσα στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση μέσα από το παράδειγμα του 4ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας και του 3ου Πειραματικού Δ.Σ. Ευόσμου.
H διδακτική προσέγγιση CLIL (ContentandLanguageIntegratedLearning) εστιάζει στη συνδυασμένη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου και μίας ξένης γλώσσας, κατά την οποία τόσο το γνωστικό αντικείμενο όσο και η ξένη γλώσσα βρίσκονται ισότιμα στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας. Εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες της Ευρώπης προσαρμοσμένη πάντοτε στο εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε μίας.
Στην εισήγηση γίνεται αρχικά μία πολύ σύντομη περιγραφή των αρχών και της μεθοδολογίας της διδακτικής προσέγγισηςCLIL και στη συνέχεια παρουσιάζονται οι εμπειρίες και τα αποτελέσματα της πρακτικής εφαρμογής, η οποία υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2017-2018 στο 4ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας και κατά το σχολικό έτος 2016-2017 στο 3ο Πειραματικό Δ.Σ. Ευόσμου. Στο 4ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας διδάχτηκε στη γερμανική γλώσσα η Α΄ ενότητα του διδακτικού εγχειριδίου της Μουσικής της Α΄ τάξης με θέμα Ρυθμός, ήχος και χρώματα (Τα χρώματα των ήχων). Στο 3ο Πειραματικό Δ.Σ. Ευόσμου διδάχτηκε η 10η ενότητα του διδακτικού εγχειριδίου της Μουσικής των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ με θέμα Πρόβα συμφωνικής ορχήστρας.
Παράλληλα με την παρουσίαση των δύο διδακτικών παρεμβάσεων αναλύονται και οι δυνατότητες, οι προϋποθέσεις και το πλαίσιο εφαρμογής της διδακτικής προσέγγισης CLILτόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια Εκπαίδευση.
Σουλτάνα Παπαδημητρίου, Διευθύντρια στο 4ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας, π. Σχολική Σύμβουλος Γερμανικών.
Χαράλαμπος Σαχπατζίδης, καθηγητής Γερμανικής, διδάκτορας του τμήματος Βυζαντινολογίας του Ινστιτούτου Αρχαιογνωσίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Κολωνίας.
Πηγή: ianos.gr