Λίγοι μήνες απέμειναν για την ολοκλήρωση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, μιας και το έργο στο τελευταίο υπό κατασκευή τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη είναι στο τελικό του στάδιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com μέσα στο Φθινόπωρο (το πιθανότερο τον Οκτώβριο) το έργο θα έχει ολοκληρωθεί όπως και η ηλεκτροκίνηση και μαζί με το εξηλεκτρισμένο τμήμα Κιάτο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα αποτελούν το κύριο δίκτυο για την γιγάντωση των εμπορευματικών κυρίως μεταφορών. Με την λειτουργία της γραμμής τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 160χλμ/ώρα.
Ήδη 4 εταιρείες έχουν τη σχετική άδεια και 3 από αυτές έχουν βάση και στη Θεσσαλονίκη (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Goldair Rail Cargo και ΜΑΚΙΟΣ) με κύριο έργο την μεταφορά από την πρωτεύουσα της Κεντρικής Μακεδονίας στα βόρεια σύνορα με τα Σκόπια.
Η γιγάντωση του ΟΛΠ (από 600.000 containers το 2009 σε πάνω από το 4 εκατομμύρια το 2017), η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, η δημιουργία των logistics center σε Θριάσιο και Γκόνο και μελλοντικά σε άλλα σημεία της χώρας προμηνύει ότι οι εμπορευματικές μεταφορές μέσω σιδηρόδρομου εγχώρια αλλά και προς άλλες χώρες θα γνωρίσει κατακόρυφη αύξηση τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα.
Οι αριθμοί άλλωστε το δείχνουν: από το 0,5% έχουμε φτάσει στο 1,4% (ελάχιστο ποσοστό μπροστά στο 11% που είναι ο Ευρωπαϊκός Μ.Ο). Ειδικότερα από το συνοριακό σταθμό της Ειδομένης που κρατά τα σκήπτρα στην Ελλάδα μια και στη σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευμάτων το 2017 είχε το 90% της συνολικής κίνησης (οι άλλοι 3 είναι οι Προμαχώνας, Πύθιο και Ορμένιο).