«Ήταν αναγκαίος ο εκσυγχρονίζοντας στις δομές», υπογράμμισε ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, Παντελής Αργυριάδης, παρουσιάζοντας στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Τετάρτης τον νέο Οργανισμό της Περιφέρειας, ο οποίος ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Ο εισηγητής τόνισε ότι «ο νέος Οργανισμός φέρνει μία νέα αντίληψη για την διοίκηση, που έχει στο κέντρο της την εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλά και τον καλύτερο συντονισμό, την διαφάνεια και την εξυπηρέτηση των δημοσιονομικών στόχων, τον συντονισμό των υπηρεσιών και την αμεσότητα. Οι πολίτες θα ξέρουν ότι η δημόσια διοίκηση θα υπηρετεί πραγματικά την χρηστή διοίκηση και του στόχους για περιφερειακή ανασυγκρότηση και ανάπτυξη». Παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία των αλλαγών, ο Εκτελεστικός Γραμματέας, σημείωσε: «Οι Γενικές διευθύνσεις ήταν έξι και γίνονται τρεις, υπάρχουν παρεμβάσεις όπως η Διεύθυνση Δομημένου Περιβάλλοντος , υπάρχουν τμήματα όπως οι έγγειες βελτιώσεις, αλλά και οι Διευθύνσεις του Αναπτυξιακού Προγραμματισμού. Θα ήθελα να σημειώσω ότι μέχρι τώρα οι παλιές νομαρχίες και στη συνέχεια οι Π.Ε. προγραμμάτιζαν μεμονωμένα. Από σήμερα θα υπάρχει αποτυπωμένο στον καταστατικό χάρτη μας αυτή η ένωση. Δηλαδή η Φλώρινα, τα Γρεβενά, η Καστοριά και η Κοζάνη με ίσες ταχύτητες και ενιαία θα αποφασίζουν».
Οι τρεις νέες Γενικές Διευθύνσεις που δημιουργούνται και οι παλιές που καταργούνται είναι:
1.Γενική Δ/νση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών, η οποία προκύπτει από τη συγχώνευση της Γενικής Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών με τη Γενική Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών
2. Γενική Δ/νση Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, η οποία προκύπτει από τη συγχώνευση της Γενικής Δ/νσης Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής με τη Γενική Δ/νση Ανάπτυξης
3. Γενική Δ/νση Οικονομικών, Εσωτερικής Λειτουργίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία προκύπτει από τη συγχώνευση της Γενικής Δ/νσης Εσωτερικής Λειτουργίας με τη Γενική Δ/νση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας.
Εκτός από τις Γενικές Διευθύνσεις, υπάρχουν αλλαγές σε μια σειρά από υπηρεσίες, καθώς ιδρύονται καινούργιες, καταργούνται παλιές και συγχωνεύονται υφιστάμενες. Ειδικότερα:
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
– Δημιουργία Τμήματος Εθνικών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, προκειμένου να λειτουργήσει περισσότερο οργανωμένα και αποδοτικά η κρίσιμη διαδικασία διαχείρισης των ανταγωνιστικών και μη προγραμμάτων χρηματοδότησης, να διεκδικηθούν και να αξιοποιηθούν όλοι οι διαθέσιμοι χρηματοδοτικοί πόροι.
– Δημιουργία Τμημάτων Προγραμματισμού και Διαχείρισης Αναπτυξιακών Δράσεων Περιφερειακών Ενοτήτων, προκειμένου η Περιφέρεια να ασκεί πιο αποδοτικά το ρόλο της ως βασικός πυλώνας αναπτυξιακού προγραμματισμού, μέσω καλύτερου συντονισμού και αξιοποίησης του διαθέσιμου δυναμικού ως προς το ενιαίο προγραμματικό της έργο
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΟΜΗΣΗΣ
– Δημιουργία Διεύθυνσης Ελέγχου Δόμησης – Περιφερειακό Παρατηρητήριο, με Τμήματα Ελέγχου Δόμησης – Τοπικά Παρατηρητήρια σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, για άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων που εκχωρήθηκαν πρόσφατα στην Περιφέρεια
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
– Κατάργηση των Τμημάτων Εργαστηρίων των Διευθύνσεων Τεχνικών Υπηρεσιών της έδρας και των Περιφερειακών Ενοτήτων και δημιουργία Τμήματος Τεχνικού και Ποιοτικού Ελέγχου στην έδρα, με επιτελική λειτουργία και αρμοδιότητα σε όλη την Περιφέρεια
– Δημιουργία Τμήματος Λειτουργίας Εθνικού Οδικού Δικτύου και Μηχανολογικού Εξοπλισμού της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της έδρας, προκειμένου να ασκηθούν πιο αποτελεσματικά οι αρμοδιότητες που σχετίζονται με τον έλεγχο και την επόπτευση (τεχνική αστυνόμευση), τη στοιχειώδη συντήρηση και τον αποχιονισμό του Εθνικού Οδικού Δικτύου, καθώς και τη διαχείριση του μηχανικού – μηχανολογικού εξοπλισμού
– Δημιουργία Γραφείων Διοικητικής και Τεχνικής Υποστήριξης στις Διευθύνσεις Τεχνικών Υπηρεσιών της έδρας και των Περιφερειακών Ενοτήτων, για τη γραμματειακή υποστήριξη και την υποβοήθηση του έργου των Τμημάτων ως προς την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων διοικητικής διαχείρισης δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ/ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ
– Δημιουργία Τμήματος Αγροτικής Παραγωγής και Εγγείων Βελτιώσεων στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας της έδρας, με συγχώνευση των Τμημάτων Φυτικής – Ζωικής Παραγωγής και Αλιείας
– Δημιουργία Τμήματος Φυτικής Παραγωγής και Προγραμμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τμήματος Ζωικής Παραγωγής και Αλιείας στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων, με διαχωρισμό του Τμήματος Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής και συγχώνευση του Τμήματος Αλιείας
– Δημιουργία Τμήματος Εγγείων Βελτιώσεων στις Περιφερειακές Ενότητες, για αποτελεσματικότερη άσκηση νέων αρμοδιοτήτων που αφορούν τη διαχείριση των ΟΕΒ
– Δημιουργία Κτηνιατρικών Γραφείων Νεστορίου, Άργους Ορεστικού, Μεσοποταμίας και Γραφείων Αγροτικής Οικονομίας Εορδαίας και Σερβίων, βάσει των αυξημένων αναγκών εξυπηρέτησης στις περιοχές αυτές
– Δημιουργία Γραφείου Ζωικών Υποπροϊόντων στη Διεύθυνση Κτηνιατρικής έδρας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
– Συγχώνευση των δύο Δ/νσεων της έδρας (Δ/νσης Βιομηχανίας, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων και Δ/νσης Διά Βίου Μάθησης, Απασχόλησης, Εμπορίου και Τουρισμού) και δημιουργία μίας επιτελικής Διεύθυνσης, της Διεύθυνσης Ανάπτυξης ΠΔΜ
– Δημιουργία Τμήματος Τουριστικής Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Αθλητισμού στη Δ/νση Ανάπτυξης ΠΔΜ της έδρας και Τμημάτων Τουρισμού-Πολιτισμού-Αθλητισμού, Απασχόλησης και Εκπαίδευσης στις Περιφερειακές Ενότητες, με κατάργηση του Τμήματος Αθλητισμού και Πολιτισμού της Δ/νσης Κοινωνικής Μέριμνας. Οι τομείς Τουρισμού-Πολιτισμού-Αθλητισμού διασυνδέονται, προκειμένου να συνδιαμορφώσουν ένα βιώσιμο τρίπτυχο ανάπτυξης για τη Δυτική Μακεδονία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
– Δημιουργία Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης Συστημάτων ΠΕ Κοζάνης στη Διεύθυνση Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, το οποίο εξυπηρετεί αρμοδιότητες για την ΠΕ Κοζάνης
– Συγχώνευση των Τμημάτων Διαφάνειας και Υποστήριξης Περιφερειακών Συστημάτων (έδρας) και δημιουργία Τμήματος Διαφάνειας και Οργανωτικής Υποστήριξης Περιφερειακών Συστημάτων, με επικαιροποίηση και αναβάθμιση των επιτελικών αρμοδιοτήτων του, βάσει των νέων συνθηκών και του νέου τρόπου εργασίας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
– Επαναξιολόγηση της οργανωτικής διάρθρωσης των Οικονομικών Υπηρεσιών και επαναφορά των Τμημάτων Οικονομικής – Λογιστικής Διαχείρισης στις Διευθύνσεις των Περιφερειακών Ενοτήτων, λόγω της υπέρμετρης διαχειριστικής επιβάρυνσης και του φόρτου εργασίας της έδρας
– Διαχωρισμός του Τμήματος Προσωπικού, Μισθοδοσίας και Γραμματείας των Δ/νσεων Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων σε Τμήμα Προσωπικού και Μισθοδοσίας και Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης
– Δημιουργία Γραφείων Κίνησης Επιβατικών Οχημάτων, υπαγόμενων στις Δ/νσεις Διοικητικών / Οικονομικών Υπηρεσιών
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ/ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ
– Κατάργηση του Τμήματος Υπηρεσιών και Επαγγελμάτων Υγείας της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας, με αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων του και μεταφορά τους στα Τμήματα Φαρμάκων, Φαρμακείων και Επαγγελμάτων Υγείας των Περιφερειακών Ενοτήτων
– Κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας της Δ/νσης Κοινωνικής Μέριμνας, με μεταφορά των αρμοδιοτήτων του στο Τμήμα Κοινωνικών Υπηρεσιών
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
– Κατάργηση της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης του Πολίτη και δημιουργία αυτοτελούς Τμήματος Ποιότητας, Αποδοτικότητας και Εσωτερικού Ελέγχου
– Δημιουργία Γραφείου Νομικής Υπηρεσίας στην ΠΕ Κοζάνης
– Δημιουργία Γραφείου Περιφερειακού Συμβουλίου
– Δημιουργία Γραφείου Π.ΑΜ.Π.Σ.Ε.Α. (Παλλαϊκής Άμυνας και Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτων Αναγκών) στην ΠΕ Κοζάνης