Το E-PTOLEMEOS.GR εγκαινιάζει μια νέα σειρά ηχητικών ντοκιμαντέρ, και σας προσκαλεί να τα εξερευνήσετε. Έρευνες και συνεντεύξεις με πρόσωπα της διπλανής πόρτας που έχουν κάτι διαφορετικό να μας πουν. Αναζητήστε τα podcasts του E-PTOLEMEOS.GR κάθε πρωί του Σαββάτου.
Χορηγός της σειράς είναι η Wattcrop, εταιρεία του Macquarie Green Investment Group. Η Wattcrop προσηλωμένη στις αρχές της αειφορίας, στοχεύει στην βιώσιμη ανάπτυξη για όλους, και επενδύει σε έργα πράσινης ενέργειας.
Στη Δυτική Μακεδονία της αυθεντικότητας, των εκλεκτών ντόπιων γεύσεων και κρασιών αλλά και της μοναδικής απαράμιλλης φύσης, μας ξεναγεί στο σημερινό PODCAST του E-PTOLEMEOS.GR του Αντώνη Πουγαρίδη, ο Νίκος Ραχωβίτης Συνιδρυτής των «Joysters», ενός εξειδικευμένου τουριστικού γραφείο, που διοργανώνει εμπειρίες ζωής στη Δυτική Μακεδονία για ταξιδιώτες απ’ όλο τον κόσμο, που περιλαμβάνει όλο το πακέτο ενός ταξιδιού, από την οργάνωση της επίσκεψης, μέχρι τη διαμονή και το φαγητό, ξεναγώντας κυρίως ξένους επισκέπτες στην μοναδική –όπως έχουν οραματιστεί- περιοχή μας!
«Η Δυτική Μακεδονία είναι άγνωστη γη για τον κόσμο στο εξωτερικό. Δεν γνωρίζει ότι υπάρχει τουριστικό προϊόν στη Βόρεια Ελλάδα, ειδικά στη Δυτική Μακεδονία. Δεν έχει να κάνει μόνο με τον ξένο επισκέπτη αλλά και με τους Έλληνες», λέει αρχικά ο Ν. Ραχωβίτης, εξηγώντας πως η περιοχή έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αν αναδειχθούν με τον τρόπο που πρέπει, μπορούν να γίνουν συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Το τουριστικό προϊόν της Δ. Μακεδονίας ως «εμπειρία»
Η Δυτική Μακεδονία είναι ένα τουριστικό προϊόν, τονίζει, και αυτό είναι ένα και ενιαίο, εφόσον θέλεις να προσελκύσεις ξένους, Αμερικανούς και Ευρωπαίους τουρίστες.
Οι JOYSTERS δεν λειτουργούν με τη λογική του μαζικού τουρισμού, αλλά έχουν πετύχει, να διακινούν λιγότερο κόσμο στην περιοχή, αλλά τουρίστες υψηλής ποιότητας, που θα καταναλώσουν αρκετά.
«Αυτό δεν αρκεί προφανώς, για τη Δυτική Μακεδονία που στη μετάβασή της έχει αντικαταστήσει άλλες πηγές εσόδων στον τουρισμό», παραδέχεται ο Νίκος, αλλά προτάσσει την αντίληψη των JOYSTERS ότι η περιοχή χρειάζεται επισκέπτες υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων: «Ανθρώπους που έχουν εμπειρία από ταξίδια στο εξωτερικό, αλλά θέλουν να βιώσουν κάτι αυθεντικό, μοναδικό με βιώσιμα χαρακτηριστικά. Μένοντας στα καλύτερα δυνατά μέρη, τρώγοντας στα καλύτερα μέρη και βιώνοντας δραστηριότητες και ζώντας πως ζουν οι ντόπιοι».
Από την ιδέα στην υλοποίηση
Ο Νίκος εξηγεί πως για να το πετύχει αυτό, είδε και ο ίδιος την περιοχή με άλλη ματιά, ενώ η σκέψη που είχε το 2010 μετουσιώθηκε σε πράξη αρκετά χρόνια αργότερα, όταν αποφάσισε να κάνει πράξη τις φιλόδοξες σκέψεις που είχε να φέρει τουρίστες στη Δ. Μακεδονία, μια περιοχή που «δεν έχει τίποτα να προσφέρει», όπως άκουγε συνεχώς.
«Έζησα στην Αγγλία για 3 χρόνια και μιλώντας με ανθρώπους που τους έλεγα ότι έχει χιόνι και κάνουμε σκι, ή τρώμε τα τάδε φαγητά. Με τον καιρό συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν πράγματα που το δικό μας πρίσμα είναι διαφορετικό, τα υποβαθμίζαμε. Επέστρεψα από τον Αγγλία, απευθύνθηκα στον Κώστα Καραδήμο, ώστε να με βοηθήσει στα λογότυπα, στήσιμο. Καταλήξαμε ότι θα ήταν καλό να το δοκιμάσουμε παρέα. Μας πήρε ενάμιση χρόνο ώστε να καταλήξουμε σε λίγους παρόχους υπηρεσιών, με τους οποίους θα επιλέγαμε να δουλέψουμε τις υπηρεσίες που θέλουμε», εξήγησε χαρακτηριστικά.
Το εξαίρετο φυσικό τοπίο, το γαστρονομικό προϊόν της περιοχής, έγινε προϊόν και μετά από αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, στήθηκε ως JOYSTERS (στα Αγγλικά), προάγοντας την περιοχή μας στο εξωτερικό, ως εξαγώγιμο προϊόν.
Οι πελάτες υπάρχουν, παραδέχεται, αλλά χρειάζεται και το προϊόν να τους υποστηρίξει. Αλλά και αυτό που χρειάζεται, τονίζει, είναι το κράτος να μην μπαίνει εμπόδιο. «Ξενοδοχειακές υποδομές, κουλτούρα φιλοξενίας, τοπικό φαγητό φρέσκο, εστιατόριο στο επίπεδο που πρέπει», είναι απαραίτητα, παραδέχεται, ώστε να προσφερθεί η καλύτερη δυνατή υπηρεσία για να πάρουν ως ανταπόδοση, την καλύτερη υπεραξία.
Φαγητό, τσίπουρο και ευτράπελα
Στην περιοχή έχουν έρθει διάφορες εθνικότητες, από ηλικίες 35-65 ετών, παραδέχεται, μοιράζοντας ιστορίες από επισκέπτες που εντυπωσιάζονται από τον φυσικό πλούτο της Δ. Μακεδονίας.
Όπως ένας Ολλανδός ποδηλάτης που έχει διασχίσει όλο τον κόσμο, είπε ότι ποδηλατώντας στα βουνά της περιοχής «πέρασε από 4 χώρες μέσα σε μια ημέρα».
Επίσης τους επισκέπτες εντυπωσιάζει το φαγητό, όπως μια Αμερικανίδα, επαγγελματίας στο χώρο, που γνωρίζει από καλό φαγητό, ή μια συμπατριώτισσά της που εντυπωσιάστηκε από το ό,τι μπορούσε να περπατάει μετά τις 11 το βράδυ με ασφάλεια στην Καστοριά.
Το γεγονός ότι μπορεί να δοκιμάσεις κάτι φρέσκο που κόπηκε πριν από λίγο στον κήπο, είναι εμπειρία, σημειώνει.
Στα …ευτράπελα: Η επαφή με το τσίπουρο, οι βραδιές επαφής με τη μουσική κουλτούρα (χάλκινα), ή βραδιά με κιθάρα – φωνή όπου θα ακούσουν Χατζηδάκη, Πάριο, Ξαρχάκο.
Πρόσφατη ταξιδιωτική εμπειρία, η διοργάνωση για τους JOYSTERS, ενός ταξιδιού στην περιοχή, για την Άννα Διαμαντοπούλου με φίλες της από Αθήνα (στελέχη επιχειρήσεων, π. υπουργούς, επιτρόπους της ΕΕ κ.α.).
Σημαντικό, είναι ότι οι JOYSTERS, προσαρμόζονται στις ανάγκες του πελάτη, του επιλέγουν τι θα φάει, σε τι θα πιεί, σε τι ποσότητες και προβλέπουν ακόμη και τι δεν θα του αρέσει (δυσανεξία). Αυτό προσδίδει εξατομικευμένη προσέγγιση στον πελάτη.
Η αυθεντική Δ. Μακεδονία
Η μοναδικότητα της φύσης, η ποιότητα των κρασιών και των φαγητών της περιοχής και το πολιτιστικό – ιστορικό κοκτέιλ της Δ. Μακεδονίας, προβάλλοντας την άλλη Ελλάδα, για έναν ταξιδιώτη που ψάχνει την αυθεντικότητα, είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής μας, καταλήγει, με το τρίπτυχο να είναι «αυθεντικότητα, γεύσεις, φύση». Η Δ. Μακεδονία αλλιώς….
Δείτε ΕΔΩ όλα τα podcasts του Ε-PTOLEMEOS.GR
Κείμενο: Βάσω Σάφη
INFO
Κινητό 694 807 4555
Email info@joysters.co
https://www.facebook.com/Joysters2018