ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟΣ: . Κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, όλοι δεχόμαστε και παραδεχόμαστε ότι το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό το περιμένει πώς και πώς η αγορά, όμως, είναι κάποιοι που το περιμένουν περισσότερο από τους άλλους. Είναι κάποιοι που έχουν υπερχρεωθεί και βρίσκονται σε δεινή θέση και το περιμένουν με μεγάλη αγωνία. Ποιοι είναι αυτοί; Η Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Χρωστούν από 200 εκατ. στις τράπεζες και ο ίδιος ο αντιπρόεδρος είχε πει, να μπούμε στο νόμο Κατσέλη ή να διαγραφούν.
Θα περίμενα, λοιπόν, από το να απορρίπτουν μετά βδελυγμίας και να λένε, όχι βέβαια, στο νομοσχέδιο να φέρουν καμία τροπολογία που να λένε, εκτός από τις επιχειρήσεις να μπορούν και τα πολιτικά κόμματα, αλλά όχι στην πλάτη των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και της αγοράς που περιμένει πώς και πώς να δείχνουν αυτή τη στάση. Δείχνουν μια οίηση. Δεν μου άρεσε καθόλου πραγματικά το ύφος της Εισηγήτριας της κας Μπακογιάννη, που είπε, όχι βέβαια. Χθες μας έκαναν μαθήματα για το τι είναι η ίαση. Ας κοιτάξουν να ιαθούν από την οίηση που τους διακατέχει και ας αφήσουν το νομοσχέδιο να περπατήσει στην αγορά, γιατί είναι θέληση της πλειοψηφίας και θα περπατήσει.
Όταν μιλάμε για δάνεια να μην ξεχνάμε και να μην ξεχνούν και αυτοί που μας ακούνε ότι καταστρατηγώντας τους όρους της αγοράς και των νόμων τα δύο μεγάλα κόμματα έλαβαν μεγάλα ποσά -και το είδαμε στην Εξεταστική Επιτροπή αυτά- και αδυνατούν να τα πληρώσουν.
Στην ουσία, που αναφέρθηκε η κυρία Μπακογιάννη, για ζητήματα νομικά και τυπικά και ουσιαστικά θα απαντήσω. Λένε ότι καταλήγει στα δικαστήρια, ενώ η πρότασή τους είναι να μην υπάρχει το δικαστήριο στο τέλος. Βέβαια επικουρικά είναι η πρόταση του Υπουργείου στο νομοσχέδιο και εάν το επιθυμεί κάποιος να πάει στο πολυμελές πρωτοδικείο. Η Ν.Δ. προτείνει μόνο αν κάποιος προβάλλει με τριτανακοπή. Η πρότασή τους οδηγεί σε πολύ μεγαλύτερη καθυστέρηση. Ας το καταλάβουν και οι ίδιοι αυτό και οι επιχειρηματίες που μας ακούν. Γιατί υπάρχουν δύο περιπτώσεις, είτε να συμφωνούν όλοι στη συμφωνία, οπότε, είτε με τη δική μας πρόταση είτε με της Ν.Δ., δεν πάει η υπόθεση στο δικαστήριο, τελειώνει εκεί και ξεκινάει η ισχύς της συμφωνίας, είτε να διαφωνεί κάποιος.
(Συνέχεια ομιλίας, κ. Γιάννη Θεοφύλακτου)
Αν διαφωνεί κάποιος στο Πολυμελές Πρωτοδικείο και αυτό δεν είναι όλα τα Δικαστήρια το ίδιο, αυτό ας το καταλάβουν οι αγαπητοί συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης, άλλο τα Ειρηνοδικεία που έχουν επιφορτισθεί με τον νόμο Κατσέλη και είναι φορτωμένα και άλλο τα Πολυμελή Πρωτοδικεία που με την μεγάλη αύξηση της δωσιδικίας, δηλαδή του ορίου της αρμοδιότητας του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, όπου έχουν αδειάσει τα πινάκια και γι’ αυτό έγινε και η επιλογή για τα Πολυμελή Πρωτοδικεία συγκεκριμένα.
Με το φάκελο έτοιμο λοιπόν, μια απλή επικύρωση θα γίνει με τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, σε πέντε μήνες, άντε και με μια αναβολή, σε δέκα μήνες θα έχει τελειώσει, αντίθετα, με τη διαδικασία της ανακοπής, γιατί της τριτανακοπής, γιατί μιλάμε όταν κάποιος διαφωνεί, θα έχουμε περισσότερα από ένα χρόνο μίνιμουμ και με τις προθεσμίες και με τις εφέσεις μετά, οδηγεί σε μεγαλύτερη καθυστέρηση και χόρια σε αυτό που αναφέρθηκε ο κ. Υπουργός και αποτελεί πραγματικά προσβολή της δικαιικής τάξης, να δεσμεύεται ένα μέρος, χωρίς να έχει συμμετάσχει στη συμφωνία και να έχει περάσει η προθεσμία της τριτανακοπής, γιατί δεν θα ξανά ειδοποιηθεί ο ίδιος και να δεσμεύεται από μια συμφωνία που κάποιες πτυχές αυτής της συμφωνίας, θα είναι εις βάρος του.
Επίσης, αναφέρεται η σύγκριση με τον νόμο Κατσέλη, το παρόν νομοσχέδιο το είπε και ο κ. Υπουργός, οι πληρωμές αρχίζουν να γίνονται κατευθείαν μετά την συμφωνία, αλλά και ο νόμος Κατσέλη, μην το δαιμονοποιούμε, έχει γίνει έτσι ώστε αμέσως μετά από την υποβολή της αίτησης, λίγους μήνες μετά έως την δικάσιμο, εκδικάζονται ασφαλιστικά μέτρα τα οποία αποφασίζουν το πόσα θα πληρώνει ο υπέρ-χρεωμένος δανειολήπτης και μάλιστα ορίζεται από το Δικαστήριο σε ένα χρόνο ξανά επικυρώσει, δηλαδή, έλα να σας ξαναδώ μετά από ένα χρόνο ή σε έξι μήνες για να διαπιστώσει εάν παραμένεις άνεργος, παραμένεις φτωχός, έχεις αποκτήσει εισοδήματα;
Ακόμη αναφέρονται πολλοί και οι φορείς και της Αντιπολίτευσης για το πεδίο εφαρμογής ό, τι στην τελευταία τριετία πρέπει να έχουν μια χρήση κερδοφόρα, μια καθαρή θέση κερδοφόρα και η κυρία Μπακογιάννη, αναφέρθηκε για να πάμε πίσω σε μια πενταετία, σε μια επταετία έτσι ώστε να έχουνε μια ευκαιρία. Την έχουν την ευκαιρία και το ξέρουν ότι είναι έχουν οι επιχειρηματίες, με την τριετία οι περισσότεροι που έχουν μείνει ζωντανοί έως σήμερα, έχουν μια καθαρή χρήση ή θα την κάνουν, εφόσον και η παρούσα χρήση δεν έχει λήξει.
Για τους ελεύθερους επαγγελματίες δύο ζητήματα να θίξω ακόμα, κύριε Πρόεδρε, τα εξηγήσαμε πολλές φορές, δεν μπορούνε να λένε και να γράφονται δημοσιεύματα ότι μένουν έξω οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Είναι μέσα στον νόμο Κατσέλη, δεν γίνεται να μπουν και στα δύο, αυτό στην ουσία θα καταργήσει και τους δύο νόμους, είναι μέσα στον νόμο Κατσέλη όπου έχει πολύ ευνοϊκές διατάξεις και για κάθε περίπτωση θεσμοθετήθηκε το άρθρο 15, παράγραφος 21, που λέει εάν δεν έχεις οφειλές σε τράπεζες και αυτό είναι μεγάλη κατάκτηση για τους ελεύθερους επαγγελματίες, μπορούν να μπουν σε αυτό τον νόμο.
Δηλαδή, θα πατάνε και στους δύο νομούς, αν χρωστούν στο Δημόσιο ή στον ΕΦΚΑ, τότε μπορούν να μπουν σε αυτόν τον νόμο και θα ξανά πω, για να δώσω έμφαση σε δύο από τις προτάσεις μου γιατί θέλω να ακουστούν ξανά και θα προσπαθήσω να ετοιμάσω μια τέτοια πρόταση, οι επιχειρήσεις που κοκκίνησαν και έχουν βγει εκτός αγοράς επειδή πρώτο το Δημόσιο της άφησε απλήρωτες, όπως για παράδειγμα η στάση πληρωμών του Δημοσίου ξεκινά από το 2010 – 2011 για συμβάσεις, για έργα, για μελέτες που έχουν κάνει και ήταν υγιέστατες επιχειρήσεις και δεν τις πλήρωσε το Δημόσιο και τις έκανε να βγουν εκτός αγοράς, θα πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να τις εντάξουμε αυτές, όπως και να πιέσουμε το τραπεζικό σύστημα ώστε να δώσει μπόνους στους καλοπληρωτές.
Σας ευχαριστώ.