Η Ντίνα Κώνστα ερμήνευσε μοναδικούς ρόλους στη μακρά καριέρα της, οι οποίοι μνημονεύονται από το κοινό μέχρι και σήμερα, κι ας έχουν περάσει δεκαετίες από τότε.
Ντίνα Κώνστα: Ο θρυλικός ρόλος της Ντένης Μαρκορά
Η αγαπημένη ηθοποιός υποδυόταν την πλούσια χήρα και μητέρα του πρωταγωνιστή Κωνσταντίνου Μαρκορά (Νίκου Σεργιανόπουλου). Πρόκειται για μία πανέξυπνη, πολυμήχανη και πονηρή γυναίκα της υψηλής κοινωνίας, η οποία διαθέτει βιτριολικό χιούμορ, είναι φανατική οπαδός του Παναθηναϊκού και διατηρεί γνωριμίες με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα.
Η ίδια, επηρέασε αρνητικά την ψυχολογία του Κωνσταντίνου (ο οποίος την αποκαλεί “μπουμπού”) όταν εκείνος ήταν ακόμη παιδί, ενώ συνεχίζει να τον κάνει έξω φρενών ακόμη και στα 40 του χρόνια. Ζει σε μια μονοκατοικία στο Κολωνάκι μαζί με τη Ρωσίδα υπηρέτρια της, τη Μαρούσκα, με την οποία συνεννοούνται άψογα μιλώντας η καθεμία τη δική της γλώσσα.
Η Ντένη Μαρκορά διατηρεί μία σχέση αγάπης και μίσους με την άλλοτε οικονόμο του σπιτιού, Φλώρα (Χρυσούλα Διαβάτη), συνδέεται ερωτικά με τον καναλάρχη Νικηφόρο Κασιμάτη, φλερτάρει με τον μαθητή του γιου της, Δημήτρη, δεν συμπαθεί καθόλου την μνηστή του γιου της, Μίνα (Αλεξάνδρα Παλαιολόγου) και έχει μία πιστή φίλη που δεν βλέπουμε ποτέ στη σειρά, τη Νινέτα.
Τέλος, η Ντένη παίζει καταλυτικό ρόλο στον θυελλώδη έρωτα του γιου της με την τηλεπαρουσιάστρια Μαρίνα Κουντουράτου (Εβελίνα Παπούλια).
Χαρακτηριστικά της αποτελούν οι απίστευτοι συνειρμοί της και ο μοναδικός τρόπος με τον οποίον “πετάγεται” από το ένα θέμα στο άλλο, το “εβιάν” που πάντα έχει μαζί της για να ψεκάζεται όταν συγχύζεται και η κομψότητα που την διακατέχει σε κάθε της κίνηση, ακόμη και στις “κατινιές” της.
Δύο Ξένοι: 15 ιστορικές σκηνές και ατάκες της
Ο επικός διάλογος Ντένης – Φλώρας
Η Ντένη και η Φλώρα τσακώνονται για άλλη μια φορά από την αρχή της συνάντησής τους και ακολουθεί ένα φοβερό beef με ατάκες που θεωρούνται πια κλασικές, σχετικά με την ανατροφή του Κωνσταντίνου Μαρκορά.
Θέλω να μάθω πότε ακριβώς έχει τα γενέθλιά του ο Κωνσταντίνος.
Τι λες μωρή Τούρκα μάνα; Δεν θυμάσαι πότε γεννήθηκε το παιδί σου;
Πώς, ξέρω. Απλώς, δεν θυμάμαι μέρα, μήνα και χρονιά. Σημασία έχει ότι στάθηκα καλή μάνα για το παιδί μου.
Τι καλή μάνα στάθηκες μωρή; Που όταν τον ρωτάγανε μικρό τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει, εκείνο έλεγε ότι θέλει να γίνει ορφανό. Που όταν πηγαίνατε ταξίδι το πλακώνατε στα υπνοστεντόν για να βολτάρετε εσείς ελεύθερα.
Αφού ξύπναγε, τι να έκανα.
Γι’ αυτό ήταν χαμένο το μάτι του παιδιού μέχρι τα 12 και μας έπαιρναν από το “Μωραΐτη” και μας έλεγαν ελάτε να πάρετε το πρεζόνι σας.
Ααα γι’ αυτό όταν πήγαινα στις σχολικές γιορτές και καθόμουν πρώτη σειρά, έμενε όλη άδεια.
“Τι λες μωρή διασταύρωση ασβού με μυρμηγκοφάγο;”
Η Ντένη Μαρκορά μαθαίνει πως ο μονάκριβός της έχει κάνει πρόταση γάμου στη Μίνα και γίνεται έξαλλη. Στο παραλήρημα που ακολουθεί, η ίδια μιλά για το παρελθόν του γιου της για τον οποίον “έφαγε μια περιουσία για να τον μεγαλώσει με γκουβεράντες”, ενώ τα βάζει για άλλη μια φορά με τη Μαρούσκα.
Η “ντεκατάνς” και το φημισμένο “εβιάν”
“Αχ, κάποτε κρυβόμασταν από τους κομμουνιστάς και τώρα τους παρακαλάμε να μας κρύψουν. Χριστέ μου, τι ντεκατάνς”, μονολογεί η Ντένη, ενώ ψεκάζεται με το περίφημο “εβιάν”.
“Δυο Τούρκοι φρουροί κρατούν την, πυροβολούν την!”
Η αρραβωνιαστικιά του Κωνσταντίνου, Μίνα, έχει χαθεί και η εκπομπή “Χαμένη στην πόλη” προσπαθεί να εξιχνιάσει την εξαφάνισή της. Η Ντένη Μαρκορά, φυσικά, και δεν θέλει να βρεθεί, αφού δεν έχουν καλές σχέσεις, γι’ αυτό και τηλεφωνεί στην εκπομπή υποδυόμενη την Κύπρια πολίτη και τους λέει πως την σκότωσαν οι Τούρκοι μπροστά στα μάτια της.
Η Ντένη, η Φλώρα και ο Τσετσένιος
Η Ντένη και η Φλώρα ανεβαίνουν στο δωμάτιο του νοσοκομείου όπου νοσηλεύεται ο Κωνσταντίνος και τον βρίσκουν αγκαλιά με την Κουντουράτου. Ενώνουν τις δυνάμεις τους και στήνουν το παρακάτω σουρεάλ σκηνικό με τον “καμένο Τσετσένιο” για να την φυγαδεύσουν.
“Χριστέ μου, η καρδιά μου, πεθαίνω”
Μετά από ένα τσακωμό της με τον Κωνσταντίνο, η Ντένη προσπαθεί να συμφιλιωθεί μαζί του, παίζοντας το γνωστό της θέατρο, αλλά, παράλληλα “μοστράρει” και τις νέες γόβες της στη Μίνα.
Η Ντένη στο κρατητήριο
Η Ντένη συλλαμβάνεται κατά τη διάρκεια επεισοδίων με τον Παναθηναϊκό, του οποίου είναι οπαδός. Μεταφέρεται στο κρατητήριο για ανάκριση και οι έξυπνες ατάκες προς τον αστυνομικό διαδέχονται η μία την άλλη, όπως:
Γιατί πετάγατε κέρματα;
Γιατί είμαι χουβαρντού.
“Φύεται ακόμα αυτό το όσπριο;”
Μία ακόμη λογομαχία της Ντένης και της Φλώρας, με αφορμή τα… ρεβίθια!
Τι μαγειρεύεις;
Ρεβίθια, τα έχω στο μούσκεμα.
Ρεβίθια; Φύεται ακόμα αυτό το όσπριο;
Αχ ναι ναι, αντέχει στο πέρασμα των αιώνων, σαν κι εσένα.
Ρεβίθια, ο γιος μου θα τα φάει;
Αν δεν τα φάει, να στείλεις την σταλινικιά να του κάνει πέργκολες με ρύζι.
“Σε οικτίρω Φλώρα”
Και ο διάλογος συνεχίζεται, με τη θρυλική ατάκα “σε οικτίρω Φλώρα”.
Χρυσό μου, αν και μου είναι ιδιαιτέρως συμπαθής η μειονότης των αναλφαβήτων, για σένα θα κάνω μια εξαίρεση.
Μίλα καθαρά και άστα σαλονάτα!
Σε οικτίρω Φλώρα, σε οικτίρω. Αλλά τι να περιμένει κανείς από μια γυναίκα που είδε για πρώτη φορά παρκέ διαρκείας στα 35 της.
“Εκδηλώσου ρε, τι σου ζητάμε;”
Η Μαρίνα προσπαθεί να πάρει συμβουλές από τη Ντένη για το πώς να διαχειριστεί τον Κωνσταντίνο, χωρίς, όμως να “καρφωθεί” πως τον έχει ερωτευτεί. Οπότε, λέει μια άλλη ιστορία με πρωταγωνιστές τον Τόλη (Απόστολο Ρήγα) και τον Θανάση. Και τότε η Ντένη συμβουλεύει…
“Χριστέ μου, τι ακούω και δεν σωριάζομαι;”
Έλα, όμως, που η Ντένη πάει και βρίσκει τον Θανάση για να ξεκαθαρίσει τα πράγματα. Και τα πράγματα ξεφεύγουν, ενώ ακούγεται η θρυλική ατάκα “Χριστέ μου, τι ακούω και δεν σωριάζομαι;”.
“Μπορώ να σε λέω σκουλήκι;”
Εχθρός της Ντένης είναι και η Ντιάννα, με την οποία φλερτάρει η “επίσημη σχέση” της, ο Νικηφόρος. Σε έναν χαιρετισμό τους, η Ντένη της λέει: “Επειδή δεν θυμάμαι το όνομά σου, μπορώ να σε λέω σκουλήκι;”.
“Δεν σε σκιάζομαι ρε σίχαμα”
Η Ντένη και η Φλώρα δέχονται απειλητικά τηλεφωνήματα, που προορίζονται για τον Μένιο Τσαπάρα (αρραβωνιαστικό της Φλώρας). Ακόμη και σε αυτή την έκτακτη περίπτωση, η Ντένη βρίζει “με το γάντι”.
Στη συνέχεια, όταν στήνουν την ομηρία τους από τον Μένιο Τσαπάρα, η Ντένη αναλαμβάνει να φωνάζει “δεν σε σκιάζομαι ρε σίχαμα”.
“Η κατίνα και η πλατίνα τον πρώτο χρόνο φαίνονται”
Η Ντένη προσπαθεί να πείσει τον γιο της, να μην παντρευτεί τη Μίνα, υποστηρίζοντας πως ο γάμος “δεν είναι η εξωτερική πολιτική του Πάγκαλου”, αλλά μια ιδέα που πρέπει να ωριμάσει μέσα σου. Επί τη ευκαιρία, μαλώνει για άλλη μια φορά με τη Μίνα…
“Δεν έχει λειτουργία after;”
Η Φλώρα έχει περάσει το βράδυ στο σπίτι της Ντένης και την επόμενη μέρα, προσπαθεί να την πείσει να πάνε στην εκκλησία.