Μιλώντας στο συνέδριο της ΚΕΔΕ που γίνεται στην Πτολεμαΐδα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανέφερε σε οφέλη μπορούν να προκύψουν από την απολιγνιτοποίηση καθώς και την συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την εκπαιδευτική κοινότητα ενώ ανέφερε και τι της είπε μαθήτρια κατά την επίσκεψη της στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας.
Η κ. Κεραμέως ξεκίνησε λέγοντας του λόγους οι οποίοι θα ωφελήσει την περιοχή η δίκαιη μετάβαση
1ο Η προσέλκυση επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες όπως οι ΑΠΕ, οι νέες τεχνολογίες, ο τουρισμός.
2ο η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας όπως τη παραγωγή ενέργειας, στην έρευνα στην περιφερειακή ανάπτυξη.
3ο η βελτίωση της αγροτικής παραγωγής, της τροφικής αλυσίδας, της υγείας των κατοίκων απαλλαγμένη πλέον από το λιγνίτη
4ο η ανάδειξη του κομβικού ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης αφού γνωρίζοντας καλύτερα το τόπο τους θα κάνουν πράξη αυτή τη δίκαιη μετάβαση καθιστώντας μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή και την χώρα.
5ο Η αυτονόητη αναβάθμιση του αστικού και φυσικού τοπίου, η στροφή αυτή στην αειφόρο παραγωγή ενέργειας θα μειώσει σημαντικά τους περιβαλλοντολογικούς ρύπους βελτιώνοντας πάρα πολύ τη ποιότητα ζωής των κατοίκων.
6ο η στήριξη όλης αυτής της προσπάθειας από το εκπαιδευτικό σύστημα σε όλα τα επίπεδα όπως τα Δημόσια ΙΕΚ αφού εκεί πλέον πηγαίνουμε και βλέπουμε ποιες είναι οι ανάγκες της κοινωνίας γενικότερα και ειδικότερα εδώ στην Δυτική Μακεδονία εστιάζουμε στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έχουμε και την ανάλογη ειδικότητα στο Δημόσιο ΙΕΚ εδώ.
Στόχος είναι να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός πειραματικού- θεματικού ΙΕΚ με έμφαση στις ΑΠΕ προκειμένου να ετοιμάσουμε τις επόμενες θέσεις εργασίας και το ανθρώπινο δυναμικό σε αυτή την πολλά υποσχόμενη περίοδο που ανοίγεται.
Πριν λίγο επισκέφθηκα ένα εξαιρετικό σχολείο στην Πτολεμαΐδα την ώρα
τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία έχουν μπει στα σχολεία από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο με σκοπό να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά. Μια από τις θεματικές που διδάσκεται λοιπόν σε αυτό είναι το περιβάλλον η κλιματική αλλαγή προστασία και πρόληψη από φυσικές καταστροφές και όταν ρώτησα μια μικρή μαθήτρια της 5ης Δημοτικού γιατί τα κάνουμε όλα αυτά αυτή μου απάντησε «Γιατί κυρία το περιβάλλον είναι το σπίτι μας και πρέπει να το προστατέψουμε».
Από τους μικρούς μαθητές λοιπόν μαθαίνουμε τις αλήθειες και όλη αυτή η προσπάθεια μπορεί να εξελιχθεί σε μια καταπληκτική ευκαιρία και καίριο πλεονέκτημα για την περιοχή σε μια πραγματικά ενεργειακή επανάσταση που θα αποφέρει πολλά οφέλη σε όλους τους τομείς.
Το υπουργείο Παιδείας θα είναι δίπλα στη προσπάθεια σας και εδώ θέλω να πω και ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί όλο το εγχείρημα να γίνονται τα μαθήματα εν μέσω πανδημίας και να το πετύχουμε αυτό με απόλυτη επιτυχία κύριος παράγοντας ήταν η τοπική αυτοδιοίκηση γιατί πετύχαμε και να διατηρήσουμε την δια ζώσης λειτουργία των σχολείων αλλά και τη μέγιστη προστασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας».