Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
Νέος ΚΟΚ: Απαγορεύεται το ζιγκ-ζαγκ από τα δίκυκλα, επιτρέπονται οι σφήνες στο μποτιλιάρισμα, πρόστιμα σε πεζούς για «αλόγιστη κίνηση»
Tags: αλλαγές στον ΚΟΚΕλλάδα

Νέος ΚΟΚ: Απαγορεύεται το ζιγκ-ζαγκ από τα δίκυκλα, επιτρέπονται οι σφήνες στο μποτιλιάρισμα, πρόστιμα σε πεζούς για «αλόγιστη κίνηση»

Όλα όσα μας περιμένουν με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τον Ιανουάριο

17 Δεκεμβρίου 2024, 9:57 πμ
από e-ptolemeos team
σε Ελλάδα
Reading Time: 2 mins read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρή 13χρονη μαθήτρια σε ειδικό σχολείο -Πνίγηκε με το φαγητό της
Ελλάδα

Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρή 13χρονη μαθήτρια σε ειδικό σχολείο -Πνίγηκε με το φαγητό της

21 Νοεμβρίου 2025, 12:11 μμ
Black Friday 2021: Ποιες είναι οι 10 κατηγορίες προϊόντων στις οποίες στοχεύουν φέτος οι Έλληνες [λίστα]
Ελλάδα

Black Friday και Cyber Monday: Αντίστροφη μέτρηση για τις μέρες των εκπτώσεων

21 Νοεμβρίου 2025, 10:55 πμ
IRIS: Αυτό είναι το νέο όριο μεταφοράς χρημάτων χωρίς προμήθεια
Ελλάδα

Το IRIS γίνεται υποχρεωτικό – Αλλάζει ο τρόπος πληρωμών και αποδείξεων

21 Νοεμβρίου 2025, 9:26 πμ
Αλλάζουν τα ευρώ: Πως θα είναι τα νέα χαρτονομίσματα
Ελλάδα

Προϋπολογισμός 2026: Όλα τα μέτρα για μισθούς, φόρους και συντάξεις

21 Νοεμβρίου 2025, 8:10 πμ
e-ΕΦΚΑ: Νέος τρόπος πληρωμής από αύριο
Ελλάδα

e-ΕΦΚΑ: Πιθανές διακοπές στην πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες

20 Νοεμβρίου 2025, 7:15 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Ζητούνται 4 άτομα για εργασία σε e-shop στην Πτολεμαΐδα

20 Νοεμβρίου 2025, 5:51 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Η ΤΕ.ΝΑ ΑΤΕΒΕ αναζητά Πολιτικό Μηχανικό Α.Ε.Ι. για τον Ν. Φλώρινας

20 Νοεμβρίου 2025, 5:50 μμ
Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται συνεργάτης για web design & support στην Pougaridis Media 

19 Νοεμβρίου 2025, 1:30 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται εργοδηγός για έργα οπτικών ινών – Γίνε μέρος της ομάδας που χτίζει τα δίκτυα του μέλλοντος

19 Νοεμβρίου 2025, 12:20 μμ
Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα
Αγγελίες Εργασίας

Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα

16 Νοεμβρίου 2025, 1:42 μμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

«Παιδιά είναι, άφησέ τα να τρέξουν». Αυτή, όπως και οποιαδήποτε άλλη δικαιολογία δεν θα πιάνει από δω και στο εξής. Μετά την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι γονείς θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με την κυκλοφορία των παιδιών τους με ηλεκτρικά πατίνια, καθώς θα απαγορεύεται η χρήση τους (αν η τελική τους ταχύτητα υπερβαίνει τα 6 χιλιόμετρα ανά ώρα) από ανηλίκους κάτω των 15 ετών, ενώ προβλέπονται βαρύτατα πρόστιμα για τους οδηγούς άνω των 15 που θα κάνουν τις… συνήθεις παραβάσεις: δηλαδή οδήγηση χωρίς κράνος και ανακλαστικό γιλέκο, χρήση κινητού, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, ορίου ταχύτητας κ.ά.

Με τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος μπαίνει σε διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα -εκτός απροόπτου- και θα εισαχθεί στη Βουλή προς ψήφιση τον Ιανουάριο, αλλάζουν (σχεδόν) όλα, με σκοπό να μπει μια τάξη στο κυκλοφοριακό χάος της Ελλάδας. Στο στόχαστρο δεν μπαίνουν μόνο οι οδηγοί αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, αλλά και οι ανήλικοι χρήστες των οχημάτων μικροκινητικότητας, ακόμα και οι πεζοί, στους οποίους θα επιβάλλονται πρόστιμα για «αλόγιστη κίνηση», αν, για παράδειγμα, διασχίζουν δρόμους με ερυθρό σηματοδότη για τους πεζούς, στέκονται στις διαβάσεις και καθυστερούν τα αυτοκίνητα, ή θέτουν τον εαυτό τους και άλλους χρήστες των οδών σε κίνδυνο.

Αυτές και πολλές ακόμα, συχνά καινοτόμες, διατάξεις του ΚΟΚ δεν έρχονται για να… μείνουν στα χαρτιά. Για την επιβολή τους θα φροντίζουν 388 κάμερες που θα τοποθετηθούν σε φανάρια το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026, οι οποίες θα καταγράφουν τις παραβάσεις και θα στέλνουν τις κλήσεις ηλεκτρονικά στο κινητό του οδηγού.

Σκοπός, όπως εξηγούν παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι όχι να επιβληθούν τιμωρητικές ποινές, αλλά να μπει μια τάξη στο χάος που επικρατεί με το κυκλοφοριακό σε όλη τη χώρα και να σταματήσει η αιματοχυσία στους δρόμους. Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα, με δεδομένο ότι, όπως έχει τονίσει ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, η χώρα μας βρίσκεται στην 4η χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία.

«Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 από τους 621 νεκρούς που είχαμε από τροχαία δυστυχήματα οι μισοί έχασαν τη ζωή τους μέσα στην πόλη ενώ οι 100 ήταν πεζοί». Πώς μπορεί να αλλάξει αυτό, λοιπόν;

Τα ηλεκτρικά πατίνια

Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια, ο νέος ΚΟΚ τα διαχωρίζει σε δύο κατηγορίες: αυτά που κινούνται με ταχύτητα μέχρι 6 χιλιομέτρων ανά ώρα και αυτά που έχουν δυνατότητα να αναπτύξουν ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα ανά ώρα. Για τα πρώτα η χαμηλότερη επιτρεπόμενη ηλικία οδήγησης είναι τα 12 έτη, ενώ για τα δεύτερα για άτομα από 15 ετών και άνω.

Σε κάθε περίπτωση, τα e-scooters υπόκεινται πλέον στις διατάξεις του ΚΟΚ και προβλέπονται πρόστιμα για όλες τις κατηγορίες παραβάσεων, ακόμα και για τους ανήλικους, με την ευθύνη να βαραίνει τους γονείς, αλλά και τις εταιρείες ενοικίασης οχημάτων μικροκινητικότητας. Τα πρόστιμα του ΚΟΚ, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών, θα βεβαιώνονται σε χρήστες οχημάτων ηλικίας από 15 ετών και άνω.

«Το παιδί που χτύπησε τις προάλλες στη Μεσογείων δεν έχει δουλειά με το πατίνι στη λεωφόρο. Είναι αδιανόητο αυτό. Πρέπει να καταλάβουν οι γονείς […] Πρέπει κάθε γονέας να καταλάβει ότι δεν μπορεί να αφήνει παιδί 10-12 χρόνων να πάει στη Συγγρού ή στην Κηφισίας», ανέφερε ο κ. Οικονόμου.

Επιπλέον, οι ανήλικοι και ενήλικοι οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών θα πρέπει να φέρουν, όπως ορίζει ο ΚΟΚ, κράνος -εδώ τα πρόστιμα είναι πολύ αυστηρά-, ανακλαστικό γιλέκο και φωτιστικά σώματα όχι μόνο στο όχημα, αλλά και πάνω στα ρούχα τους. Μπορεί να φαίνεται ως μια επισήμανση των αυτονόητων, αλλά το να κινούνται σε συγκεκριμένους δρόμους τα οχήματα μικροκινητικότητας και να φροντίζουν οι χρήστες τους να φαίνονται από τους άλλους οδηγούς τη νύχτα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό.

Με τον νέο ΚΟΚ, η πτώση των ορίων ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα στους δρόμους του αστικού ιστού φωτογραφίζει τα οχήματα μικροκινητικότητας, καθώς, όπως εξηγούν παράγοντες του υπουργείου, η μείωση της ταχύτητας ήρθε για να ευνοήσει αυτά τα οχήματα και να τους επιτρέψει να κινούνται σε περισσότερους δρόμους.

Ετσι, ισχύει η απαγόρευση κίνησης των ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων σε μεγάλες λεωφόρους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας -και φυσικά στους κλειστούς αυτοκινητόδρομους-, με την απαγόρευση της κίνησής τους να προσδιορίζεται γενικά σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας πάνω από 50 χιλιόμετρα ανά ώρα. Οι οδηγοί e-scooters υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τους ποδηλατόδρομους. Αν δεν υπάρχουν, υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος.

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τα ηλεκτρικά πατίνια πρέπει να είναι εφοδιασμένα με φώτα (λευκό ή κίτρινο εμπρός και κόκκινο ανακλαστικό πίσω), κουδούνι και οι οδηγοί να φέρουν φακό ή ανακλαστικό φως στο γιλέκο τους. Εκτός από το ανακλαστικό γιλέκο και το κράνος, οι οδηγοί δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν το κινητό και ακουστικά (θα συνεχίσει να επιτρέπεται η χρήση κινητού με ανοιχτή ακρόαση, εάν είναι στερεωμένο σε ειδική βάση του πατινιού), ούτε να μεταφέρουν δεύτερο άτομο. Θα υποχρεούνται να συμμορφώνονται απόλυτα με τον ΚΟΚ όταν κινούνται στον δρόμο. Οταν κινούνται σε χώρους όπου κυκλοφορούν πεζοί, θα υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν την προτεραιότητα, καθώς και να οδηγούν τα πατίνια τους βαδίζοντας όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος.

Μια άλλη σημαντική διάταξη αφορά τους χώρους όπου αφήνονται τα πατίνια. Με τη διάταξη αυτή να αφορά περισσότερο τις εταιρείες που παρέχουν οχήματα μικροκινητικότητας προς βραχυχρόνια ενοικίαση στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, θα είναι αυστηρότατες οι ποινές και για τα ηλεκτρικά πατίνια τα οποία θα εγκαταλείπονται επάνω σε ράμπες αναπήρων και θα εμποδίζουν την πρόσβαση πεζών και ατόμων με αναπηρίες.

Εδώ, μετά από συνεννόηση με τις εταιρείες, επήλθε συμφωνία και το πιθανότερο σενάριο είναι το κόστος της παράβασης (πρόκειται για παράβαση αντικοινωνικού χαρακτήρα, άρα με βαρύ πρόστιμο) να το χρεώνεται η εταιρεία, η οποία όμως θα μπορεί να στραφεί εναντίον του χρήστη που το εγκατέλειψε σε σημείο που δεν επιτρέπεται και να διεκδικήσει αποζημίωση, δηλαδή πληρωμή της κλήσης.

Οι μοτοσικλέτες

Ο νέος ΚΟΚ, όπως έχει αποκαλύψει το «ΘΕΜΑ», έρχεται να επιτρέψει τη διήθηση στις μοτοσικλέτες (και σε όλα τα δίκυκλα), δηλαδή τις σφήνες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα στο μποτιλιάρισμα. Αυτό, παρότι είναι καινοτόμο (θυμίζουμε ότι, βάσει απόφασης του Αρείου Πάγου, για τυχόν τροχαίο ευθύνεται ο οδηγός της μοτοσικλέτας που κάνει διήθηση), δεν θα γίνεται άναρχα. Αντίθετα, θα μπορεί να οδηγήσει σε βαρύτατα πρόστιμα τους οδηγούς των δικύκλων που θα κάνουν κατάχρηση της νέας διάταξης η οποία έρχεται για να διευκολύνει την κίνησή τους.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ενώ θα επιτρέπεται στους οδηγούς δικύκλων να οδηγούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, δηλαδή στη διαγράμμιση των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν θα επιτρέπονται οι ελιγμοί. Ετσι, στους οδηγούς που θα κάνουν ζιγκ-ζαγκ αλλάζοντας λωρίδες ανάμεσα στα αυτοκίνητα (φαινόμενο που συνηθίζεται και σήμερα σε συνθήκες κίνησης και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο), θα μπορεί να βεβαιώνεται παράβαση.

Πολύ αυστηρές θα είναι οι ποινές και για μια άλλη «λεπτομέρεια», στο πλαίσιο του νέου ΚΟΚ που θα επιτρέπει τη διήθηση των δικύκλων. Η οδήγηση ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα θα επιτρέπεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Δηλαδή, δεν θα επιτρέπεται διήθηση με ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 χιλιομέτρων ανά ώρα (θα προβλέπεται πρόστιμο για παράβαση ταχύτητας), αλλά και ούτε όταν η κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων θα γίνεται υπό κανονικές ταχύτητες και συνθήκες.

Θα μπορούν, λοιπόν, οι οδηγοί των δικύκλων να κάνουν σφήνες μόνο όταν τα αυτοκίνητα θα κινούνται με πολύ μικρές ταχύτητες ή θα είναι ακινητοποιημένα λόγω μποτιλιαρίσματος. Με τον νέο ΚΟΚ να δίνει μεγάλο βάρος στα δίκυκλα, επιχειρώντας να κάνει πιο ελκυστική τη χρήση τους και να ενσωματώσει τις πραγματικές και αναγκαίες συνθήκες κίνησής τους στους δρόμους, οι οδηγοί τους βγαίνουν ευνοημένοι μεν, βαριά ελεγχόμενοι για παραβάσεις δε.

Ο νέος ΚΟΚ αναγνωρίζει την ανάγκη οι μοτοσικλέτες να κινούνται ανάμεσα και όχι μπροστά και πίσω από τα αυτοκίνητα, για να διευκολύνονται και να διευκολύνουν την κίνηση, αλλά και την ανάγκη να παίρνουν προτεραιότητα στα φανάρια. Πλέον θα επιτρέπεται στα δίκυκλα να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα για να περιμένουν το πράσινο, για να διευκολύνουν την κίνηση, αλλά και κυρίως για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος στον οποίο υπόκεινται οι μοτοσικλετιστές όταν στέκονται πίσω από τα αυτοκίνητα, στην ουρά, να παρασυρθούν από άλλο αυτοκίνητο.

Τα δίκυκλα έχουν πρωταγωνιστική θέση στον νέο ΚΟΚ, καθώς έχουν χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αποφορτίζουν τον κυκλοφοριακό φόρτο, αλλά και επειδή πρωταγωνιστούν στα τροχαία. Ο κ. Οικονόμου είναι σαφής: η οδήγηση δικύκλου χωρίς κράνος είναι κάτι που θα εξαλειφθεί, καθώς είναι απαράδεκτη και αδικαιολόγητη.

Ετσι, με τον νέο Κώδικα που θα ισχύει από το 2025, οι ποινές για τη μη χρήση κράνους αυστηροποιούνται, καθώς έρχεται επιβολή χρηματικού προστίμου και αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και για πέντε χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής, αν δηλαδή κάποιος οδηγός συλληφθεί περισσότερες από μία φορές να οδηγεί μοτοσικλέτα χωρίς κράνος.

Για τις υπόλοιπες «συνηθισμένες» παραβάσεις του ΚΟΚ από δικυκλιστές, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας και η οδήγηση αντίθετα στα ρεύματα κυκλοφορίας και τα πεζοδρόμια, θα αναλάβουν δράση και οι περίπου 1.400 νέες κάμερες που θα τοποθετηθούν στα φανάρια της Αθήνας, καταγράφοντας τις παραβάσεις για τις οποίες θα βεβαιώνονται και θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά πρόστιμα (και άλλες ποινές) με SMS στο κινητό του παραβάτη, αλλά και στη θυρίδα του πολίτη, στο Mygov.

Από το νέο έτος αλλάζει και κάτι άλλο σχετικά με τις μοτοσικλέτες. Ενώ μέχρι σήμερα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιτρέπει τη στάθμευσή τους μόνο παράλληλα με το πεζοδρόμιο (εκτός από συγκεκριμένες θέσεις όπου προβλέπεται με σχετική σήμανση), πλέον τα δίκυκλα θα μπορούν να παρκάρουν νόμιμα κάθετα, στην άκρη του οδοστρώματος. Με αυτό τον τρόπο, θα διευκολύνονται και οι δικυκλιστές, αλλά και οι υπόλοιποι οδηγοί αυτοκινήτων, καθώς θα εξοικονομούνται θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Ηλεκτρονικές κλήσεις

Για τα αυτοκίνητα, όπως και για τα υπόλοιπα οχήματα, ισχύει η μείωση της ανώτατης ταχύτητας στον αστικό ιστό από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, με εξαίρεση τις λεωφόρους και τους αυτοκινητόδρομους όπου υπάρχει ταχεία κυκλοφορία (εκεί παραμένουν ως έχουν τα όρια, με ανώτατο τα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα σε σημεία των εθνικών οδών) και έξω από τα σχολεία, όπου το όριο πέφτει στα 20 χιλιόμετρα.

Αυτό που αλλάζει επίσης είναι ότι για πρώτη φορά η εφαρμογή της ποινής αποσυνδέεται από το όχημα και βαρύνει τον χρήστη. Δεν θα «τιμωρείται» το αυτοκίνητο με αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας, αλλά η ποινή θα εφαρμόζεται στον οδηγό, ή, εάν δεν θα είναι δυνατό να διαπιστωθεί ο παραβάτης, στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Με τον νέο ΚΟΚ οι παραβάσεις κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους (σε τρεις κατηγορίες), με τις ποινές να κλιμακώνονται σε αυστηρότητα σε περίπτωση υποτροπής, καθώς θα οδηγούν σε αφαίρεση της άδειας οδήγησης για πέντε χρόνια, σε ποινές πενταετούς φυλάκισης και πρόστιμα που θα φτάνουν έως και τις 10.000 ευρώ για παραβάσεις που θα θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές ή και με τη συμπλήρωση 25 πόντων στο point system.

Οι τρεις κατηγορίες ποινών

■ Ε1: Οι παραβάσεις χαμηλής επικινδυνότητας. Πρόκειται για πταίσματα (τα οποία όμως αφορούν και τους ανήλικους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών), όπως η αντικανονική στάθμευση και η έλλειψη εγγράφων ταυτοποίησης, για τις οποίες θα προβλέπεται πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και 10 ημέρες.

■ Ε2: Οι παραβάσεις μεσαίας επικινδυνότητας. Πρόκειται για παραβάσεις όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας με λιγότερα από 30 χιλιόμετρα ανά ώρα. Οι ποινές που προβλέπονται κυμαίνονται σε πρόστιμο ύψους μέχρι 150 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 20 ημέρες.

■ Ε3: Οι παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας και η αντικοινωνική οδήγηση. Ως τέτοιες ορίζονται παραβάσεις όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και STOP, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, οι σφήνες και οι κόντρες, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας με περισσότερα από 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, η κίνηση στη ΛΕΑ, η στάθμευση σε ράμπες ή θέσεις ΑΜΕΑ κ.ά. Εδώ προβλέπεται και ποινική τιμωρία η οποία θα μπορεί να έχει και κακουργηματικό χαρακτήρα (!), σύμφωνα με το άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024, που προβλέπει βαρύτατες ποινές (φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους αν προκύπτει κίνδυνος για άνθρωπο, κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη, ακόμη και ισόβια κάθειρξη αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων).

Ο νέος ΚΟΚ αλλάζει και το σύστημα βεβαίωσης των παραβάσεων. Και αυτό γιατί θα βεβαιώνεται ηλεκτρονικά από τα όργανα της Τροχαίας και όχι με το «ροζ χαρτάκι» που ισχύει έως σήμερα, με την κλήση να «κλειδώνει» στο ηλεκτρονικό σύστημα (δεν θα μπορεί να διαγραφεί), ενώ ο παραβάτης θα ενημερώνεται αυτόματα με SMS στο κινητό του τηλέφωνο.

Οι ενστάσεις θα μπορούν να κατατίθενται πλέον μόνο ηλεκτρονικά και σε διάστημα 7-10 ημερών και εάν δεν θα κρίνονται βάσιμες, τα πρόστιμα θα αναρτώνται στο προφίλ TAXISnet του παραβάτη οδηγού. Εάν αυτός δεν το εξοφλεί εμπρόθεσμα, τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Δημόσιο. Εάν το πρόστιμο συνοδεύεται με αφαίρεση της άδειας οδήγησης, αυτή δεν θα επιστρέφεται στην περίπτωση που δεν θα έχει εξοφληθεί το πρόστιμο.

πηγή: protothema.gr

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών

20 Νοεμβρίου 2025, 4:30 μμ
Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Καλλισθένης Τριανταφυλλίδης σε ηλικία 72 ετών

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Καλλισθένης Τριανταφυλλίδης σε ηλικία 72 ετών

20 Νοεμβρίου 2025, 5:21 μμ
Εορτάστηκε με βραδινή Θεία Λειτουργία η εορτή των ΕΙΣΟΔΙΩΝ της Θεοτόκου, στον Ι.Ν. Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας! (της Κούλας Πουλασιχίδου)
Ρεπορτάζ

Εορτάστηκε με βραδινή Θεία Λειτουργία η εορτή των ΕΙΣΟΔΙΩΝ της Θεοτόκου, στον Ι.Ν. Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας! (της Κούλας Πουλασιχίδου)

21 Νοεμβρίου 2025, 12:30 μμ
Την 8η θέση κατέκτησε η φοιτητική ομάδα «Tyφoon» στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Κοινωνία

Την 8η θέση κατέκτησε η φοιτητική ομάδα «Tyφoon» στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025

21 Νοεμβρίου 2025, 12:17 μμ
Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρή 13χρονη μαθήτρια σε ειδικό σχολείο -Πνίγηκε με το φαγητό της
Ελλάδα

Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρή 13χρονη μαθήτρια σε ειδικό σχολείο -Πνίγηκε με το φαγητό της

21 Νοεμβρίου 2025, 12:11 μμ
Εγκαινιάζεται η Έκθεση “Εικαστικές Δημιουργίες της Τούλας Χαριτίδου” το Σάββατο 6/12 στην Πτολεμαΐδα
Κοινωνία

Εγκαινιάζεται η Έκθεση “Εικαστικές Δημιουργίες της Τούλας Χαριτίδου” το Σάββατο 6/12 στην Πτολεμαΐδα

21 Νοεμβρίου 2025, 11:56 πμ
Πετρέλαιο θέρμανσης: Ανεβαίνει η τιμή του, μέχρι πότε οι αιτήσεις για επίδομα θέρμανσης και τηλεθέρμανσης στο myΘέρμανση
Κοινωνία

Χωρίς θέρμανση πολλές οδοί της Κοζάνης λόγω διαρροής – Θα επανέλθει αργά το απόγευμα

21 Νοεμβρίου 2025, 11:49 πμ
Θα συνεχιστούν οι ισχυροί άνεμοι και σήμερα στην Δυτική Μακεδονία, σύμφωνα με τον Γιώργο Βασιλειάδη
Καιρός

Γ. Βασιλειάδης για εξέλιξη καιρού: “Να είναι σε επιφυλακή όσοι βρίσκονται σε περιοχές κοντά σε ρεματιές”

21 Νοεμβρίου 2025, 11:47 πμ
«Δεν προτείνουμε την υποβάθμιση κανενός Νοσοκομείου»- Η πρόταση της Περιφέρειας για τον υγειονομικό χάρτη παρουσιάστηκε στα Γρεβενά
Ρεπορτάζ

«Δεν προτείνουμε την υποβάθμιση κανενός Νοσοκομείου»- Η πρόταση της Περιφέρειας για τον υγειονομικό χάρτη παρουσιάστηκε στα Γρεβενά

21 Νοεμβρίου 2025, 11:31 πμ
Νεστόριο: «Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο δήμος», λέει ο δήμαρχος – Αποκλεισμένοι πέντε κάτοικοι στον Γράμμο
Καιρός

Νεστόριο: «Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο δήμος», λέει ο δήμαρχος – Αποκλεισμένοι πέντε κάτοικοι στον Γράμμο

21 Νοεμβρίου 2025, 11:25 πμ
Black Friday 2021: Ποιες είναι οι 10 κατηγορίες προϊόντων στις οποίες στοχεύουν φέτος οι Έλληνες [λίστα]
Ελλάδα

Black Friday και Cyber Monday: Αντίστροφη μέτρηση για τις μέρες των εκπτώσεων

21 Νοεμβρίου 2025, 10:55 πμ
Load More
ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Καλλισθένης Τριανταφυλλίδης σε ηλικία 72 ετών
Κοινωνία

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Καλλισθένης Τριανταφυλλίδης σε ηλικία 72 ετών

από e-ptolemeos team
20 Νοεμβρίου 2025, 5:21 μμ

περισσότεραDetails
Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών
Κοινωνία

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών

από e-ptolemeos team
20 Νοεμβρίου 2025, 4:30 μμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Πτολεμαΐδα: Σοβαρότατο τροχαίo ατύχημα αυτή τη στιγμή στο Yδραγωγείο (Φωτογραφίες)
Κοινωνία

Πτολεμαΐδα: Σοβαρότατο τροχαίo ατύχημα αυτή τη στιγμή στο Yδραγωγείο (Φωτογραφίες)

17 Νοεμβρίου 2025, 10:01 πμ
Τηλεθέρμανση Δρεπάνου: Αίτημα της αντιπολίτευσης για ειδικό θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο- Κατέθεσε τις υπογραφές ο Δημήτρης Κορωνίδης
Ρεπορτάζ

Οι αντλίες θερμότητας έστειλαν στο καναβάτσο την Τηλεθέρμανση του Δρεπάνου- Οι αποφάσεις στη σύσκεψη ΔΕΥΑΚ- Δήμου Κοζάνης- Περιφέρειας

17 Νοεμβρίου 2025, 6:58 μμ
Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών
Κοινωνία

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών

20 Νοεμβρίου 2025, 4:30 μμ
Γιατί είναι δυσεύρετοι και «τσουχτεροί» οι υδραυλικοί, οι ηλεκτρολόγοι και οι μπογιατζήδες: Οι ειδικοί απαντούν
Κοινωνία

Γιατί είναι δυσεύρετοι και «τσουχτεροί» οι υδραυλικοί, οι ηλεκτρολόγοι και οι μπογιατζήδες: Οι ειδικοί απαντούν

17 Νοεμβρίου 2025, 9:26 πμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ | Α.ΓΕΜΗ: 172191636000
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 252006 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.