– Επιβεβλημένη η αλλαγή δομής του δήμου και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, υπογράμμισε ο γ.γ. Β. Μπουγιοτόπουλος
Την πρότασή της για το νέο οργανόγραμμα του δήμου Κοζάνης θα καταθέσει η Ομάδα Εργασίας, η οποία είχε συσταθεί πριν από μερικούς μήνες. Η δημοτική Αρχή προχωράει σε αλλαγή του οργανογράμματος του δήμου Κοζάνης, μέχρι τα τέλη του έτους, όπως άλλωστε επιτάσσει ο νέος νόμος.
Όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του δήμου Κοζάνης και επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας, Βασίλης Μπουγιοτόπουλος, η πρόταση θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης, ώστε μέχρι τα τέλη του έτους το νέο οργανόγραμμα του δήμου Κοζάνης να ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο. Σημείωσε ότι «ο δήμος αρχίζει να προσαρμόζει τη δομή και τις λειτουργίες του στις ανάγκες της κοινωνίας και στις απαιτήσεις των πολιτών». Υπενθύμισε ότι μετά τον Καλλικράτη τα καινούργια οργανογράμματα στους δήμους είχαν γίνει το 2011, αλλά από τότε έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στους δήμους. «Είναι επιβεβλημένο να αλλάξει η δομή του δήμου και να προσαρμοστεί στις συνθήκες όπου έχει λιγότερο προσωπικό και πολύ περιορισμένους πόρους», ανέφερε χαρακτηριστικά. Να σημειωθεί ότι οι οργανικές θέσεις του δήμου Κοζάνης μέχρι το 2011 ήταν 600 και τώρα είναι 430. Αυτό σημαίνει κατά τον Β. Μπουγιοτόπουλο ότι «υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν με μείωση διευθύνσεων και πιθανόν με περικοπή των τμημάτων».
Υπογράμμισε βεβαίως ότι «επειδή η δομή δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, αυτό που χρειάζεται η δημόσια διοίκηση – και πλέον μπορώ να το πω με βεβαιότητα – είναι ότι πρέπει να αποσαφηνίσει τις διαδικασίες. Αυτό γίνεται και είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης, ώστε να αποσαφηνιστούν οι αρμοδιότητες της κάθε υπηρεσίας, της κάθε διεύθυνσης, του κάθε υπαλλήλου».
Ακόμη, ο γ.γ. του δήμου Κοζάνης, σημείωσε ότι έχει καθιερωθεί πλέον στο δήμο η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων. Τόνισε ότι «όταν ανέλαβα, άρχισαν να έρχονται κλητήρες και να μου μεταφέρουνε δεκάδες χαρτιά μέσα στη μέρα. Αποφασίσαμε λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία που έχει ο δήμος και δεν τα χρησιμοποιούσε και αρχίσαμε την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων. Αυτό αφορά και τον πολίτη, δεν αφορά μόνο εσωτερικά τις υπηρεσίες. Και τον αφορά γιατί οι ηλεκτρονικές ταχύτητες είναι πολύ μεγαλύτερες και άρα έχεις καλύτερη απόδοση στη δουλειά σου, επομένως καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη».
Πρόσθεσε ακόμη ότι «πριν από μερικές εβδομάδες ο δήμος έχει προμηθευτεί ψηφιακές υπογραφές. Αυτή τη στιγμή έχει στη διάθεσή του γύρω στις 45 ψηφιακές υπογραφές, είναι τα λεγόμενα στικάκια. Θα διανεμηθούν εντός των επόμενων ημερών στους διευθυντές και προϊσταμένους προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι υπογραφές. Επίσης θα εκπαιδευτεί το προσωπικό για το πώς θα τις χρησιμοποιεί. Η ψηφιακή υπογραφή είναι ένα σημαντικό βήμα για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση γιατί αυτό σημαίνει γρηγορότερη ανταπόκριση και πιο διαφανή λειτουργία. Γιατί με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες φαίνεται ο χρόνος ανταπόκρισης του καθένα, δηλαδή πότε ξεκίνησε μία διαδικασία, πότε έφτασε και σε πόσο χρόνο ανταποκρίθηκε η κάθε υπηρεσία».