Σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία, η ζημία που προκλήθηκε στο Δημόσιο υπερβαίνει τα 40 εκατ. ευρώ και αφορά τη χρονική περίοδο 2005-2010, ενώ στο “κάδρο” βρίσκονται περισσότερα από 20 πρόσωπα
Με επίκεντρο τμήμα μήκους 8,5 χλμ., το οποίο περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες κι έναν ανισόπεδο κόμβο (στις τοποθεσίες Συρτό και Παναγία), ο εισαγγελέας Εφετών Αχιλλέας Ζήσης, με την ιδιότητα του εισαγγελέα αντιμετώπισης εγκλημάτων Διαφθοράς, ζήτησε την άσκηση ποινικών διώξεων εις βάρος πρώην προέδρων και παλιότερων μελών διοικήσεων της εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ”, όπως επίσης και σε βάρος άλλοτε στελεχών της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας, μηχανικών κ.ά.
Σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία, η ζημία που προκλήθηκε στο Δημόσιο υπερβαίνει τα 40 εκατ. ευρώ και αφορά τη χρονική περίοδο 2005-2010, ενώ στο “κάδρο” βρίσκονται περισσότερα από 20 πρόσωπα. Οι ποινικές διώξεις, που είναι σε κακουργηματικό βαθμό, συνδέονται με τα αδικήματα της απάτης εις βάρος του Δημοσίου και των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, της απιστίας εις βάρος του Δημοσίου, της ψευδούς βεβαίωσης και της ηθικής αυτουργίας στην προηγούμενη πράξη και στην απάτη.
Η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια ειδικού ανακριτή ενώπιον του οποίου καλούνται να λογοδοτήσουν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, ενώ πρόκειται για το δεύτερο σκέλος της έρευνας που διενήργησε η Οικονομική Αστυνομία για το φερόμενο οικονομικό σκάνδαλο.
Ήδη, το πρώτο σκέλος έχει πάρει το δρόμο του ακροατηρίου, καθώς το Συμβούλιο Εφετών Θεσσαλονίκης, με βούλευμα που δημοσιεύτηκε το περασμένο καλοκαίρι, παρέπεμψε σε δίκη συνολικά 18 άτομα για υπερκοστολογήσεις εργασιών και υλικών του ίδιου αυτοκινητόδρομου.
Το παραπεμπτικό βούλευμα αναφέρεται σε ζημία ύψους 32 εκατ. ευρώ, αναφορικά με την κατασκευή πέντε δίδυμων σηράγγων στο νομό Γρεβενών, που προϋπολογίστηκαν και κατασκευάστηκαν με συγκεκριμένες προδιαγραφές και ως συγκεκριμένης κατηγορίας, αλλά τελικώς πληρώθηκαν ως άλλης κατηγορίας.
Ανάμεσα σ’ αυτούς που παραπέμφθηκαν να δικαστούν στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων είναι πρώην μέλη διοικήσεων της “Εγνατία Οδός ΑΕ” και της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας. Οι κατηγορίες που τους αποδίδονται φαίνεται ότι τελέστηκαν το διάστημα από τον Μάρτιο του 2008 έως το Δεκέμβριο του επόμενου έτους.