Η εκπομπή Ζουν Ανάμεσά μας με τον Αντώνη Πουγαρίδη φιλοξένησε τον Νίκο Λυσσαρίδη, Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας και Μεταφορών.
Το χρονικό διάστημα 9-11 Μαρτίου διεξάγεται η μεγάλη, διεθνής πλέον, έκθεση στην Αθήνα FOOD EXPO, ένα μεγάλο εκθεσιακό γεγονός που δίνει τη δυνατότητα σε μεγάλη μερίδα εκθετών (επαγγελματίες, μεταποιητές, εμπόρους κ.α.) να δείξει τα προϊόντα του και να κάνει συνεργασίες. Στην έκθεση θα συμμετάσχουν και αρκετές επιχειρήσεις από τη Δ. Μακεδονία, συγκεκριμένα πάνω από τριάντα (30) μικρές, μεσαίες και μεγάλες.
Όπως εξήγησε σχετικά ο κ. Λυσσαρίδης, οι εν λόγω εκθέσεις έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε τοπικές επιχειρήσεις, σημειώνοντας πως: «Ο σκοπός της Δυτικής Μακεδονίας είναι να προωθήσουμε τα προωθήσουμε τα προϊόντα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό και να προσπαθήσουμε να βάλουμε σε μια λογική και φιλοσοφία, ακόμη και τη μικρή και τη μικρομεσαία επιχείρηση που υπάρχει στη Δυτική Μακεδονία, να μεγαλώσει και να εξάγει προϊόντα στο εξωτερικό, ώστε να έρθει ξένο χρήμα στην περιοχή, να αυξήσουμε το εργατικό δυναμικό και να διαφημίσουμε τα προϊόντα μας σε όλο τον κόσμο».
Ο κ. Λυσσαρίδης εξήρε τα τοπικά προϊόντα, λέγοντας πως στην έκθεση θα συμμετάσχει για πρώτη φορά και η αγροδιατροφική σύμπραξη Δ. Μακεδονίας, με πάνω από 30 τοπικές επιχειρήσεις και σε συνεργασία με όλα τα τοπικά επιμελητήρια θα υπάρξει ένας chef ώστε να μαγειρεύει τα τοπικά προϊόντα της περιοχής.
Σήμερα λίγες είναι οι μεγάλες εξαγωγικές επιχειρήσεις στην περιοχή, με την περιφέρεια θα θέτει στόχους εξαγωγής, μέσω βοήθειας τοπικών επιχειρήσεων: «Αναδιαμορφώνουμε το πεδίο και θέλουμε μέσα από εκπαιδευτικά σεμινάρια να τις βοηθήσουμε για το πώς εξάγουμε και να τους πάμε σε εκθέσεις του εξωτερικού, ώστε και να είναι όμορφα στημένοι αλλά κυρίως να μάθει πως θα εξάγει τα προϊόντα και να τους φέρουμε σε επαφή οργανωμένα. Αυτό θα γίνει με τη συμβολή της ΑΝΚΟ και του Enterprise network», σημείωσε χαρακτηριστικά., λέγοντας πως και μεγάλες τοπικές επιχειρήσεις θα βοηθήσουν παρέχοντας τεχνογνωσία σε μικρότερες στο κομμάτι των εξαγωγών.
Τέλος, αναφέρθηκε στον σχεδιασμό της Περιφέρειας στο κομμάτι των εκθέσεων: Μέσω πλατφόρμας του ΕΒΕ Κοζάνης δηλώνει ενδιαφέρον μέσα από μεγάλη λίστα εκθέσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η περιφέρεια βλέπει το ενδιαφέρον και αν κάποια έκθεση δεν υπάρχει στη λίστα θα το συμπληρώσει ο επιχειρηματίας ώστε μελλοντικά να ενσωματωθεί στη λίστα συμμετοχής εκθέσεων. Υποχρεώση των επιχειρηματιών είναι να ενημερώνουν με ερωτηματολόγιο τα απτά αποτελέσματα: Πόσες συναντήσεις έκαναν, τι και πόσο πούλησαν και πόσο άξιζε να πάνε στην έκθεση.
«Φαίνεται καθημερινά από το αυξανόμενο ενδιαφέρον των επιχειρήσεων να συμμετάσχουν στις εκθέσεις ότι έχει επιτυχία η συμμετοχή στις εκθέσεις», είπε ακόμη ο κ. Λυσσαρίδης.