Όλα δείχνουν πως είμαστε κοντά στο να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων.
Την ώρα που γραφόταν οι γραμμές αυτές η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με ανακοίνωση που εξέδωσε μας ενημέρωσε ότι «βρισκόμαστε σε αναμονή του πορίσματος των ειδικών προς τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, μετά από τις δοκιμαστικές φορτίσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα.»
Από τα στοιχεία που περιέχει το πόρισμα θα εξαρτιόταν το πότε θα αρχίσουν να διασχίζουν τη γέφυρα οχήματα, τι είδους οχήματα θα είναι αυτά, μικρά, μεσαία, μεγάλα;- αν θα κινούνται και από τις δύο μεριές και με τι συχνότητα.
Όπως καταλαβαίνετε όλα τα παραπάνω είναι πολύ κρίσιμα και σημαντικά ερωτήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν για να γνωρίζει ο κάθε πολίτης πριν μπει μέσα στη γέφυρα με το όχημα του με ποιες προϋποθέσεις και υπό ποιες συνθήκες θα μπορεί να το κάνει.
***
Δυστυχώς δεν έχουμε καμιά απολύτως επίσημη ή ανεπίσημη πληροφόρηση επ’ αυτού, αφού δεν πήραμε κανέναν υπεύθυνο στο τηλέφωνο, φοβούμενοι μήπως δεν μας απαντήσει, ούτε διαβάσαμε κάποιο εμπεριστατωμένο ρεπορτάζ, οπότε θέλοντας να δώσουμε κάποιες απαντήσεις ο μόνος δρόμος που μας απομένει είναι να καταφύγουμε σε ένα υποθετικό σενάριο για το πώς μπορεί να ανοίξει και πάλι η γέφυρα, σενάριο που είναι βέβαια αποκύημα της καλπάζουσας και ενίοτε υπερβολικής φαντασίας μας, χωρίς να βασίζεται στα όσα έχουν ειπωθεί μέχρι τώρα τόσο στις πάνω από πενήντα συνεντεύξεις τύπου (σ. σ. αν τις έχουμε μετρήσει σωστά) που παραχώρησε για το θέμα αυτό ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας κ. Γιώργος Κασαπίδης, όσο και στις κατά καιρούς δηλώσεις και τοποθετήσεις αρμοδίων και αναρμοδίων.
***
Το σενάριο, λοιπόν, που διαμορφώσαμε εμείς προβλέπει πως η γέφυρα για ένα διάστημα στην αρχή θα δοθεί στην κυκλοφορία για ήπια χρήση.
Ήπια χρήση σημαίνει πως θα τη διασχίζει κάθε φορά ένα μικρό όχημα, όσο πιο μικρό γίνεται, που το απόβαρο του δεν θα ξεπερνά τα χίλια κιλά και θα κινείται με ταχύτητα μέχρι σαράντα χιλιόμετρα την ώρα.
Στο αυτοκίνητο θα επιβαίνει μόνο ο οδηγός, που καλό είναι να πληροί τις εξής προδιαγραφές: η ηλικία του να κυμαίνεται από είκοσι έως πενήντα ετών, να είναι μεσαίου ύψους, να έχει βάρος έως ογδόντα κιλά, να διαθέτει καλογυμνασμένο σώμα και γενικά να είναι υγιής. Προδιαγραφές που θα ελέγχονται πριν του δοθεί το πράσινο φως για να μπει στη γέφυρα.
Εάν υπάρχουν και επιβάτες στο όχημα, θα τους ζητείται ευγενικά να κατέβουν και να διασχίσουν τη γέφυρα μέσω των δύο πλευρικών πεζοδρομίων, χωρίς να χαζεύουν και να καθυστερούν κοιτώντας τη λίμνη και τις ομορφιές της, βαδίζοντας ο ένας πίσω από τον άλλο, διατηρώντας πάντοτε μια απόσταση μεταξύ τους τουλάχιστον ενάμιση μέτρου ίσως και δύο.
Καλό θα είναι, αλλά όχι και υποχρεωτικό, για να υπάρχει καλύτερος επιμερισμός του βάρους ο οδηγός να κατέβει από το όχημα και να βαδίζει δίπλα του, με την πόρτα ανοιχτή και το δεξί χέρι στο τιμόνι, έχοντας βάλει την πρώτη ταχύτητα και έχοντας τοποθετήσει κάτι στο γκάζι για να διατηρείται μια σταθερή, αλλά μικρή, ταχύτητα κατά την κίνηση του οχήματος, έως δέκα χιλιόμετρα την ώρα. Για το λόγο αυτό στις προδιαγραφές του οδηγού του οχήματος μπαίνει και το «καλογυμνασμένος», για να μπορεί να ανταποκριθεί σε μια τέτοια… εξωτερική οδήγηση και στα πιθανά απρόοπτα της!
Μόλις το όχημα ολοκληρώσει την πορεία του και φτάσει με το καλό στην άλλη άκρη της γέφυρας, θα απαγορεύονται ρητά οι πανηγυρισμοί για να μην επιβαρύνονται ψυχολογικά όσοι περιμένουν τη σειρά τους και ζουν τη δική τους αγωνία.
Στη γέφυρα θα μπαίνει ένα όχημα ανά μία ώρα, και από τη μια πλευρά μόνο, χρονικό διάστημα που θ’ αρχίσει σιγά σιγά να μειώνεται μέχρι που θα εκμηδενιστεί, κάποτε…
Σε ό,τι αφορά τη σειρά διέλευσης των οχημάτων, αυτή θα καθορίζεται μέσω τηλεφωνικού ραντεβού. Θα υπάρξει συγκεκριμένο τηλεφωνικό νούμερο, πενταψήφιο σαν αυτό για τα ιατρικά ραντεβού, το οποίο θα καλούμε για να κλείσουμε θέση, εφόσον πληρούμε τις προδιαγραφές, και να μάθουμε την ώρα, την ημέρα, το μήνα ή το έτος, που θα μπορούμε να διασχίσουμε τη γέφυρα (σ. σ. ρουσφέτια και πολιτικά μέσα σ’ αυτή την περίπτωση αποκλείονται καθώς τα ραντεβού θα καθορίζονται από ηλεκτρονικό υπολογιστή. Τώρα, αν βρεθεί τρόπος από τους βουλευτές μας να τον επηρεάσουν κι αυτόν για να εξυπηρετούν τους ψηφοφόρους τους, τι να πούμε; Μπράβο τους! )