Απίθανο θεωρεί έκθεση της McKinsey το ενδεχόμενο τα ηλεκτρικά οχήματα να προκαλέσουν ενεργειακή κρίση.
Ειδικότερα, η McKinsey, με βάση στοιχεία από τη Γερμανία, αναφέρει ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρικών μετακινήσεων δεν θα οδηγήσει σε ιδιαίτερη αύξηση στη ζήτηση ενέργειας ώστε να προκληθεί πρόβλημα, τουλάχιστον μέχρι το 2030.
Η έκθεση της McKinsey αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα προσθέσουν παραπάνω περίπου 1% στη συνολική ζήτηση ενέργειας, απαιτώντας περίπου πέντε επιπλέον gigawatts (GW). Το ποσοστό αυτό μέχρι το 2050 θα μπορούσε να αυξηθεί σε 2050, κάτι που μεταφράζεται σε επιπλέον 20 GW.
Παρόλο που δεν θα προκληθεί σημαντική αύξηση στη ζήτηση, πολύ πιθανά θα προκληθούν ανακατατάξεις στο φορτίο αιχμής, με τις ώρες αιχμής να εντοπίζονται το απόγευμα. Η McKinsey στη Γερμανία αναμένει αύξηση 1% στο φορτίο αιχμής μέχρι το 2030 και 5% μέχρι το 2050. Η εταιρεία υπολογίζει ότι το σύστημα πιθανότατα μπορεί να διαχειριστεί την αύξηση αυτή.
Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές σε τοπικό επίπεδο ανάλογα με τις υποδομές. Για παράδειγμα, μπορεί να κατασκευαστούν πολλά υπαίθρια hot spots σε σημεία που προηγουμένως δεν υπήρχε ιδιαίτερη κατανάλωση.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι τοπικές κυβερνήσεις να πρέπει να επενδύσουν σε σημεία που προηγουμένως δεν είχαν σκεφτεί για να ανταποκριθούν στη ζήτηση.
Από την πλευρά τους οι πάροχοι ενέργειας θα πρέπει να σκεφτούν τρόπους προκειμένου να μειώσουν τη ζήτηση ενέργειας σε συγκεκριμένες ώρες. Μια λύση θα ήταν η υιοθέτηση διαφορετικής χρέωσης ανάλογα με την ώρα (κάτι αντίστοιχο με το νυχτερινό ρεύμα), προκειμένου οι ώρες αιχμής να μοιραστούν και σε άλλες ώρες.
Μια πιο μελλοντική λύση βέβαια είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να μεταφέρουν ενέργεια στο σύστημα ηλεκτρισμού κι έτσι κατά κάποιο τρόπο να γίνεται ανακύκλωση ενέργειας.
Πηγή: energypress.gr