Μειώσεις μαθητών και σχολείων: Οξύ το πρόβλημα σε όλη τη χώρα!
Λίγες μέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά, η εικόνα που προκύπτει απ’ την κατάσταση που ισχύει σχετικά με τον αριθμό των μαθητών που θα φοιτήσουν φέτος σε όλα τα σχολεία της χώρας καθώς και τις σχολικές μονάδες που θα παραμείνουν κλειστές θα πρέπει, λογικά, να προκαλεί προβληματισμό και έντονη ανησυχία.
Για την εικόνα αυτή μας δίνει στοιχεία ρεπορτάζ της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ που υπογράφει ο Απόστολος Λακασάς.
Σύμφωνα, λοιπόν, μ’ αυτά που αναφέρονται στο δημοσίευμα:
Φέτος, δηλαδή την περίοδο 2025- 2026 στα θρανία θα καθίσουν 1.210.000 μαθητές, ενώ πριν επτά χρόνια, την περίοδο 2018-2019 ο συνολικός αριθμός τους ανέρχονταν στους 1.363.912 μαθητές.
Το ίδιο διάστημα, την τελευταία επταετία πάντα, ο αριθμός των μαθητών στα Δημοτικά σχολεία έχει μειωθεί κατά 111.388 παιδιά!
Σε ό,τι αφορά τις σχολικές μονάδες που θα παραμείνουν κλειστές σε όλη την Ελλάδα τη φετινή σχολική περίοδο, θα ξεπεράσουν τις επτακόσιες (700).
Πρόκειται για 355 Νηπιαγωγεία, 319 Δημοτικά, 24 Γυμνάσια, 6 Γυμνάσια Ειδικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, 9 Λύκεια και 1 Επαγγελματικό Λύκειο!
Συνολικά 714!
***
Το αξιοσημείωτο και πιο ανησυχητικό είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των κλειστών σχολικών μονάδων είναι Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, καθώς μιλάμε για ένα συνολικό αριθμό που φτάνει τις 674!
Οι είκοσι μία (21) απ’ αυτές βρίσκονται στη Δυτική Μακεδονία.
***
Αν συγκρίνουμε τα στοιχεία που δίνει το ρεπορτάζ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ σχετικά με τους αριθμούς των κλειστών σχολικών μονάδων σε άλλες περιοχές της χώρας με τον αριθμό των δικών μας, τότε μπορούμε να πούμε πως είμαστε σε καλύτερη μοίρα.
Κι αυτό γιατί στη γειτονική μας Ήπειρο, για παράδειγμα, οι κλειστές μονάδες θα είναι υπερδιπλάσιες, σαράντα τρεις (43), και οι τρεις εξ αυτών είναι Γυμνάσια.
***
Όπως σημειώνει, ακόμα, το ίδιο ρεπορτάζ, σε αναστολή τίθεται ένα σχολείο όταν δεν έχει δέκα πέντε, τουλάχιστον, μαθητές.
Προσθέτει δε ότι «Σε αναστολή διατηρείται ένα σχολείο για μία τριετία. Εάν μέσα στα χρόνια αυτά δεν συμπληρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός μαθητών, τότε το σχολείο διαγράφεται από τον σχολικό χάρτη.»
***
Η δυσάρεστη αυτή εικόνα με τα κλειστά σχολεία και τη διαρκή μείωση των μαθητών είναι φυσικά αποτέλεσμα του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζουμε ως χώρα.
Ένα πρόβλημα που χρόνο με το χρόνο γιγαντώνεται και εφόσον δεν αντιμετωπισθεί, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει, τότε οι δυσάρεστες συνέπειες του θα είναι πολλαπλές.
Μας… πήραν και μας σήκωσαν οι άνεμοι, κυριολεκτικά!
Αυτό που συνέβη το περασμένο Σάββατο στην περιοχή μας με τους δυνατούς θυελλώδεις ανέμους αλλά και τους κεραυνούς, θύμισε εικόνες σαν αυτές που βλέπουμε συνήθως σε τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων.
Εικόνες που δεν προέρχονται, όμως, από τη χώρα μας, αλλά από περιοχές του πλανήτη όπου οι τυφώνες, οι κυκλώνες, οι καταιγίδες και οι θυελλώδεις άνεμοι είναι συχνά καιρικά φαινόμενα, τα οποία πάντα αφήνουν πίσω τους σημαντικές καταστροφές.
***
Να όμως που ζήσαμε κι εμείς ένα τέτοιου είδους φαινόμενο που μπορεί να μην διήρκησε πάρα πολύ, αλλά κατάφερε, δυστυχώς, να προκαλέσει διάφορες και ποικίλες και σε ορισμένες περιπτώσεις μεγάλες καταστροφές, τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στην ύπαιθρο.
Οι φωτογραφίες που αναρτήθηκαν τόσο στην ιστοσελίδα μας στο e-ptolemeos.gr αλλά και όσες δημοσιεύονται στο σημερινό φύλλο του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ είναι πραγματικά αποκαλυπτικές αυτού που συνέβη.
Με βάση την ένταση, το… μένος των ανέμων αλλά και αυτά που προκάλεσαν, μπορούμε να πούμε πως μας… πήραν και μας σήκωσαν, κυριολεκτικά!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σισάνι: Ολική καταστροφή σε καλλιέργειες φασολιών από τους θυελλώδεις ανέμους (Βίντεο)
Ζημιές και στα κοιμητήρια της Πτολεμαΐδας από τους θυελλώδεις ανέμους (Φωτογραφίες)
Καταστροφή: Καλλιέργειες στην ΠΕ Καστοριάς ισοπεδώθηκαν από τους ανέμους (Βίντεο)
Πρωτοφανείς εικόνες από τους θυελλώδεις ανέμους