Στα μεγάλα προβλήματα του Νομού Κοζάνης που χρειάζονται επίλυση, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων κατά την ομιλία του στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, ο βουλευτής ΝΔ και π. υπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος. Μεταξύ άλλων έθιξε το θέμα της ΔΕΗ και της 5ης μονάδας, το θέμα των διοδίων στην Εγνατία Οδό, την υποχρηματοδότηση του Πανεπιστημίου αλλά και θέματα μεταφορών και υποδομών, που άπτονταν και των αρμοδιοτήτων του επί θητείας του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το διάστημα 2013-2015.
Αναλυτικότερα, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος στην έναρξη της ομιλία του, επεσήμανε πως είναι η 4η φορά που μιλάει σε προγραμματικές δηλώσεις κυβέρνησης και πως αυτή τη φορά αισθάνεται μια διαφορετική βεβαιότητα για το τι θα συμβεί. «Το ίδιο αισθάνθηκε και ο ελληνικός λαός το Σάββατο το βράδυ, περίμενε με ενδιαφέρον να ακούσει τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού και επαληθεύτηκε και αισθάνθηκε ότι κερδίζει πάλι τη χαμένη αξιοπιστία της πολιτείας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν ξέρει να δίνει ανέξοδες υποσχέσεις, ξέρει να κάνει 5 πράξεις και το απέδειξε το Σάββατο το βράδυ. Ο ίδιος τόνισε πως η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την καθημερινότητα του πολίτη, λαμβάνοντας ρυθμίσεις που θα κάνουν τη ζωή του πιο εύκολη και θα σταματήσουν την ταλαιπωρία τους.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στον τομέα μεταφορών, που υπηρέτησε το 2013-2015, αναφερόμενος σε ένα έργο που είτε εγκαταλείφθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ή γκρεμίστηκε. Όχι απλώς δεν βελτιώθηκε, αλλά έκαναν ότι ήταν εφικτό για να δυσκολέψουν τους επαγγελματίες, τους πολίτες αυτής της χώρας. Αναφέρθηκε στον ΟΑΣΘ, απευθύνοντας βολές κατά της κ. Αντωνοπούλου, τονίζοντας πως ο οργανισμός διαλύθηκε, έγινε ένας δημόσιος οργανισμός που δεν λειτούργησε ποτέ, δημιουργήθηκαν συσσωρευμένα χρέη, σημειώνοντας ότι το 2015 υπήρχαν 530 λεωφορεία και σήμερα είναι 237. Δύο ημέρες πριν τις ευρωεκλογές έγινε διαγωνισμός για 730 λεωφορεία, προϋπολογισμού άνω των 500 εκ. ευρών, χωρίς τεχνικές προδιαγραφές και χωρίς να ρωτηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
Επίσης, έθιξε το θέμα εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, κάνοντας λόγο για ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών, που δεν μπορούν να εκδώσουν δίπλωμα οδήγησης.
Ακόμη, αναφέρθηκε στο θέμα των υδροπλάνων που «βάλτωσε», τονίζοντας πως είναι μια ιστορία που πάει τη χώρα πίσω, αφού ο νόμος που φτιάχτηκε «εγκλώβισε» τη χώρα στα υπόστεγά της και δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.
Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα των διοδίων της Εγνατίας οδού, λέγοντας πως έγιναν χωρίς κανέναν σχεδιασμό, χωρίς καμία διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες. Μάλιστα, ευχαρίστησε τον υπουργό για την προσωρινή διακοπή των εργασιών στη Σιάτιστα, αφού ο τρόπος που έγινε η χοροθέτησή τους είναι αδιανόητος και «εγκλωβίζει το νομό Κοζάνης, μεταξύ δύο διοδίων, Πολυμύλου και Σιάτιστας».
Για τη ΔΕΗ, επεσήμανε την καθοριστική παρουσία της για τον νομό Κοζάνης, σημειώνοντας, ωστόσο, πως δίνει ένα πλασματικό ΑΕΠ στον Νομό Κοζάνης και δεν του επιτρέπει να μπει σε αναπτυξιακά προγράμματα. Για το θέμα της ΔΕΗ άσκησε δριμεία κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ έθιξε και το θέμα της Πτολεμαΐδας 5, λέγοντας πως υπάρχον καθυστερήσεις στις πληρωμές και το έργο καθυστερεί ενώ θα έπρεπε ήδη να έχει τελειώσει. «Η ΔΕΗ είναι σε μια τραγική οικονομική κατάσταση, γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε κάθε επιλογή έκλεινε το μάτι της σε οικονομικά συμφέροντα και στους κακοπληρωτές. Χρησιμοποιήθηκε σε κάθε φάση της ως όχημα εξυπηρέτησης πολιτικών αναγκών. Με επιχείρημα της μη πώλησης της Μικρής ΔΕΗ, ξεπούλησε ανεπιτυχώς τη μισή ΔΕΗ. Οι μετοχές της ΔΕΗ στο χρηματιστήριο μειώθηκαν στο 83%. Η Μονάδα 5 είναι το σημαντικότερο ενεργειακό έργο στην Ευρώπη και θα έπρεπε να τελειώνει το τέλος του ’19 και ακόμη ταλαιπωρείτε. Εδώ και 8 μήνες είναι απλήρωτοι και οι εταιρείες που δουλεύουν και οι άλλοι που είναι εκεί. Η ΔΕΗ απαξία και μπλοκάρει συνεχώς τη διαδικασία. Ελπίζω ότι σύντομα θα βρεθεί λύση», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, απευθύνθηκε προς τους πολίτες του Νομού Κοζάνης για την εμπιστοσύνη τους, καταλήγοντας πως «οι συμπολίτες μου περιμένουν πολλά από την κυβέρνηση αυτή, αφού η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ήταν τελευταία σε απορρόφηση κονδυλίων. Το πανεπιστήμιο περιμένει χρηματοδότηση, η γούνα σε Σιάτιστα και Γαλατινή έχει σημαντικά θέματα με τη visa και τα λατομεία. Τα μάρμαρα και τα λατομεία του νομού πραγματικά είναι σε διωγμό, ο οινοποιητικός τουρισμός, ο ενεργειακός τουρισμός και κυρίως ο κρόκος Κοζάνης, είναι θέματα που χρειάζεται να επιλυθούν. Επειδή εμπιστεύομαι τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση αυτή, ψηφίζω ναι, γιατί και οι πολίτες του νομού Κοζάνης μας έδωσαν την ψήφο εμπιστοσύνης», κατέληξε.