Τελευταία παρακολουθώ στον προεκλογικό αγώνα, ενόψει και των αυτοδιοικητικών εκλογών, να διατυπώνονται φθηνά επιχειρήματα από τους αντιπάλους υποψηφίους δημάρχους Κοζάνης, για να αποκομίσουν και ψηφοθηρικά οφέλη, εναντίον του δημάρχου Κυρίου Λευτέρη Ιωαννίδη, για να μειώσουν το μεγαλειώδες έργο του.
Φέρνω ως παράδειγμα τη Δ.Ε.Η. και το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης Κοζάνης. Αναφέρουν ότι δήθεν ο σημερινός δήμαρχος Κοζάνης αντιτάχθηκε στη δημιουργία της μονάδας 5 της Δ.Ε.Η., για να τον φέρουν και σε αντιπαράθεση με τους εργαζόμενους της Δ.Ε.Η. Για αυτή την δήθεν αντίθεση του δέχθηκε πολύ άγριες λεκτικές επιθέσεις και από το συνδικαλιστικό κατεστημένο της Δ.Ε.Η.
Ως ένας παντελώς ανεξάρτητος πολίτης, αφού είμαι δημότης Εορδαίας και διαμένω στη Πτολεμαΐδα, και δεν έχω σχέση με τα τοπικά εκλογικά δρώμενα της Κοζάνης, επιτρέψτε με να παρατηρήσω τα εξής καταθέτοντας την άποψή μου.
Η μονάδα 5 της Δ.Ε.Η. έγινε χωρίς εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό, όπως επιβάλλεται και υπάρχει και στις άλλες χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης. Έγινε κατ’ εντολή και επιταγή των συνδικαλιστών της Δ.Ε.Η. Άκουσα μεγαλοσυνδικαλιστή της Δ.Ε.Η. να λέει: «Κάναμε κατάληψη τα γραφεία της Δ.Ε.Η. και τους εξαναγκάσαμε να αποφασίσουν την ανέγερση της μονάδας 5».
Απώτερος σκοπός τους ήταν προφανώς η διατήρηση της μονοπωλιακής και δεσπόζουσας θέσης της Δ.Ε.Η. στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Αγνοούσαν ότι τα κρατικά μονοπώλια πλέον δεν επιτρέπονται στην ευρωπαϊκή ένωση για να υπάρχουν και κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού. Αυτός είναι και ο λόγος που πωλούνται και οι λιγνιτικές μονάδες 40 % της Δ.Ε.Η. Επεδίωκαν ακόμα όπως έλεγαν (οι συνδικαλιστές) να δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας στη περιοχή μας. Σήμερα όπως μαθαίνω εργάζονται στην κατασκευή της μονάδας 5 και Πακιστανοί και Βούλγαροι.
Για τη μονάδα αυτή, η Δ.Ε.Η. δανείσθηκε χρήματα και από ξένες τράπεζες με δυσκολία λόγω και της δεινής οικονομικής κατάστασής της. Το κόστος όπως ακούγεται θα φθάσει το 1.300 δις ευρώ. Λόγω της κλιματικής αλλαγής, εξ’ αιτίας των ρύπων, το θέμα αυτό ετέθη στις τράπεζες από περιβαλλοντικές οργανώσεις, για να ακυρωθεί προφανώς ο δανεισμός.
Τα δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα είναι πολύ δύσκολα στην περιοχή μας και κάποιοι παλαιοί και νέοι εκκολαπτόμενοι πολιτικοί από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν πλήρη άγνοια. Βλέπουμε για παράδειγμα το εξασθενές χρώμιο να έχει μολύνει τα υπόγεια ύδατα στην Ακρινή, στον Άγιο Δημήτριο και στο Ρυάκι. Είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό περιβαλλοντικό έγκλημα, που δεν εξαλείφεται, ούτε περιορίζεται και θα έχει τραγικές συνέπειες στο μέλλον. Κανένας δεν λέει τίποτε. Μόνο ο δήμαρχος Κύριος Λευτέρης Ιωαννίδης έδωσε σκληρούς αγώνες μαζί με τους κατοίκους των περιοχών αυτών, για να αναδείξει το θέμα αυτό.
Εδώ και μερικά χρόνια έχουμε μπει στη μεταλιγνιτική περίοδο. Νομοτελειακά είτε το θέλουμε είτε δεν το θέλουμε το κάρβουνο θα τελειώσει. Οι φόροι που έχουν επιβληθεί για τους ρύπους λόγω και της κλιματικής αλλαγής είναι τόσο μεγάλοι που καθιστούν την εξόρυξη αντιοικονομική. Ο δήμαρχος Κύριος Λευτέρης Ιωαννίδης έδωσε στους αρμόδιους φορείς σκληρούς αγώνες για να πάμε ομαλά στη μεταλιγνιτική περίοδο αλλιώς θα έρθει με βίαιο και τραγικό τρόπο. Χάρις στον δικό του πρωταγωνιστικό ρόλο θα πάμε στο Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, στη μεταλιγνιτική περίοδο.
Κάποιοι (αντιπολιτευόμενοι συνδυασμοί) αγνοούν ακόμα ότι μέχρι το 2030 θα παράγεται ενέργεια μόνο το 17 % από λιγνίτη στη χώρα μας. Μέχρι το 2050 θα υπάρξει πλήρης απανθρακοποίηση σ’ όλο τον πλανήτη. Στη Γαλλία οι λιγνιτοφόρες μονάδες παραγωγής ρεύματος θα κλείσουν μέχρι το 2021, το ίδιο σχεδόν θα κάνει και η Γερμανία. Όπως μαθαίνω από τις εφημερίδες είναι πιθανό η μονάδα 5 της Δ.Ε.Η. στη περιοχή να μη συμμετάσχει στον μηχανισμό Αποδεικτικά Διάθεσης Ισχύος.
Ένα άλλο πολύ σοβαρό θέμα που αφορά την πόλη της Κοζάνης είναι και το μεγαλεπήβολο και εμβληματικό έργο ανάπλασης του χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού σε συνδυασμό και με την ανάπλαση της Πλατείας Λασσάνη και την ενοποίηση και σύνδεση με την Κεντρική Πλατεία Νίκης. Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης Δήμου Κοζάνης.
Η ολοκλήρωση αυτού του έργου πιστεύω πως θα δώσει νέα δυναμική, κύρος και αξία και ανάπτυξη γενικότερα στην πόλη της Κοζάνης, καθιστώντας την άξια πρωτεύουσα της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και ισάξια με τις άλλες μεγάλες πόλεις, Ιωάννινα και Λάρισα.
Το μεγαλεπήβολο αυτό έργο είναι όραμα του δημάρχου Κυρίου Λευτέρη Ιωαννίδη και των άξιων συνεργατών του, όπως ο Κύριος Κ. Δεσποτίδης. Οι αντίπαλοι συνδυασμοί των αυτοδιοικητικών εκλογών δεν έχουν να αντιπαρατάξουν σοβαρά επιχειρήματα, νέες εποικοδομητικές προτάσεις, νέες ιδέες, ώστε η μελέτη αυτή να γίνει ακόμη καλύτερη, και να συμβάλει στην λειτουργική, κοινωνική, τουριστική, πολιτιστική, οικονομική, περιβαλλοντική αναβάθμιση της πόλεως, και αυτό δείχνει πλήρη άγνοια.
Περιορίζονται σ’ ένα σημείο μόνο. Θα χαθούν κάποιες θέσεις παρκαρίσματος και τι δεν άκουσα; Ότι δήθεν θα χαθούν 2.500 θέσεις πάρκινγκ. Εάν αυτό είναι ένα θέμα (προσωπικά δε γνωρίζω τις λεπτομέρειες της μελέτης) πιστεύω πως ο σημερινός δήμαρχος μαζί με τους άξιους συνεργάτες του, δεν θα το αφήσουν, θα επανεξετάσουν τη μελέτη και θα δώσουν λύσεις.
Ο Κορκοτίδης Κωνσταντίνος είναι συνταξιούχος της Δ.Ε.Η. και γεννήθηκε στο Κλείτος Κοζάνης. Διατηρεί πάντα φιλικούς και συγγενικούς δεσμούς με τους κατοίκους της Κοζάνης.