Στα ζητήματα «κοινωνικής συνοχής» με τα οποία είναι επιφορτισμένο το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου το πρωί της Παρασκευής.
Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά τόσο στα σημαντικά έργα υποδομής που έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται – όπως ο ΒΟΑΚ – αλλά και στην ένταξη στον στόλο των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη των πρώτων 250 ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις αρχές του 2024, έτος στο οποίο θα κυκλοφορήσουν και οι συρμοί του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
«Δεν μιλάμε μόνο για υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής για έργα που έχουν δρομολογηθεί οπως οι εναπομείναντες οδικοί άξονες, φυσικά ο ΒΟΑΚ όπου η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου έκανε σημαντικη δουλειά προετοιμασίας, αλλά και για τις μεταφορές όπως το μέτρο της Θεσσαλονίκης που θα λειτουργήσει εντός του 2024, η γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα που οταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη της πρωτεύουσας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με το πρώτο Θέμα, όσον αφορά τα λεωφορεία ο πρωθυπουργός είπε ότι «πιστεύουμε ότι μέχρι τις αρχές του 2024 θα έχουμε τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πιστεύω ότι οι πολίτες θα εκτιμήσουν τη διαφορά στην ποιότητα των μετακινήσεων».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και «στην ασφάλεια των μετακινήσεων, στα μεγάλα εργα που έρχονται από το παρελθόν και θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες για να κλείσει η πληγή που τόσο μας έχει πονέσει. Η ανάγκη είναι να επενδύσουμε στον σιδηρόδρομο του μέλλοντος με έμφαση πάντα στη Γραμμή Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη και μετά στα σύνορα».
«Όλα αυτά συνιστούν ευρύ πεδίο παρεμβάσεων. Και σε αυτά να προσθέσω τα αρδευτικά έργα. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του υπουργείου ότι αυτό το κρίσιμο πεδίο πολιτικής θα το φέρετε σε πέρας και θα το υλοποιήσετε» κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη
“Ευχαριστώ κ. Υπουργέ, κα Υφυπουργέ, κ. Υφυπουργέ, για την πολύ ουσιαστική συζήτηση την οποία είχαμε.
Πράγματι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα απολύτως κρίσιμο Υπουργείο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πατρίδας μας, αλλά ένα Υπουργείο το οποίο, όπως είπατε κ. Υπουργέ, προωθεί και ζητήματα κοινωνικής συνοχής, ειδικά στα ζητήματα που αφορούν τις μαζικές μεταφορές -ένα ζήτημα στο οποίο έχουμε συμφωνήσει από κοινού ότι θέλουμε να το προτεραιοποιήσουμε ως προς τις δράσεις τις οποίες δρομολογούμε τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια.
Δεν μιλάμε, λοιπόν, μόνο για την υλοποίηση, την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί, όπως οι εναπομείναντες μεγάλοι οδικοί άξονες: το Πάτρα-Πύργος το οποίο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, τον Ε65 ο οποίος κι αυτός αναμένεται, το νότιο τμήμα του, να έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Φυσικά ο εμβληματικός Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, όπου η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου έκανε μία πολύ σημαντική δουλειά προετοιμασίας και τώρα εναπόκειται στη νέα ηγεσία να «τρέξει», ουσιαστικά, το έργο.
Αλλά φυσικά και υποδομές που έχουν να κάνουν με τις μαζικές μεταφορές: το Μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως είπαμε, θα λειτουργήσει εντός του 2024, η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο αυτή τη στιγμή υλοποιείται στη χώρα, ένα μεγάλο ανοιχτό εργοτάξιο στην Αθήνα, το οποίο όμως, όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει πλήρως τον χάρτη των μεταφορών στην πρωτεύουσα.
Όμως θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στις άμεσες παρεμβάσεις τις οποίες κάνουμε στα λεωφορεία μας. Εκεί πιστεύουμε ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχουμε απτά αποτελέσματα να δείξουμε, με τα πρώτα καινούρια 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να παραδίδονται και να δρομολογούνται σε γραμμές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση αντικαθιστώντας παλαιότερα λεωφορεία. Νομίζω ότι οι πολίτες αμέσως θα εκτιμήσουν τη διαφορά στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Και, βέβαια, η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, της ηλεκτροκίνησης, μιας μετακίνησης πιο φιλικής προς το περιβάλλον, είναι μία δράση όπου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορούμε να κάνουμε στον τομέα αυτόν πολύ σημαντικά πράγματα.
Τέλος, να σταθούμε ιδιαίτερα και στην ασφάλεια των μετακινήσεων. Μεγάλα έργα τα οποία έρχονται από το παρελθόν που αφορούν την ασφάλεια των τρένων μας θα ολοκληρωθούν, όπως είχαμε δεσμευθεί, εντός των επόμενων μηνών, προκειμένου να κλείσει και αυτή η πληγή η οποία τόσο πολύ μας έχει πονέσει.
Και, βέβαια, η ανάγκη να επενδύσουμε στον σιδηρόδρομο του μέλλοντος, έχοντας μία αίσθηση της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της χώρας, πάντα με έμφαση στη βασική μας γραμμή: από την Πάτρα στην Αθήνα και από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τα σύνορα.
Όλα αυτά, κ. Υπουργέ, κα και κ. Υφυπουργέ, συνιστούν ένα πολύ ευρύ πεδίο παρεμβάσεων. Να προσθέσω και σε αυτά τα πολύ σημαντικά αρδευτικά έργα τα οποία τόσο μεγάλη σημασία έχουν για τη βιωσιμότητα του πρωτογενούς μας τομέα.
Οπότε θα έχουμε πάρα πολλή δουλειά τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια, αλλά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του Υπουργείου, ότι αυτό το απολύτως κρίσιμο πεδίο πολιτικής για τη χώρα μας θα το φέρετε εις πέρας όπως ακριβώς το έχουμε σχεδιάσει.”