Η ιστορία ενός old school γκαράζ, κάπου στην Κοζάνη, μέσα από τη ματιά του Βαγγέλη Καλιανιώτη, με αφορμή την αναδημοσίευση σε μετάφραση, του άρθρου σε γαλλικό site
Δημοσιευμένο δύο χρόνια πριν.
Κάπου στην Κοζάνη. Μια Toyota Celica GT TA60. Μελέτη. Υπομονή. Πολλές μετατροπές. Εντάξει,ακόμα περισσότερη νοσταλγία. Α! Και μερικά τσιγάρα που αναβοσβήνουν. Αυτή είναι η ιστορία του ανθρώπου με το μαύρο old school στο γκαράζ
Τον Γιώργο τον γνώρισα πριν λίγα χρόνια. Άνθρωπος με γνώσεις και μετρημένος. Σπάνιο αγαθό στις μέρες μας.
Πάνω στην κουβέντα μου είπε για μια Celica που έχει στο γκαράζ του. Αυτό ήταν μόνο η αρχή. Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά την γνωριμία μας και με αφορμή μια φωτογράφιση που κάναμε στην Celica πριν λίγο καιρό με τονJandri, αποφάσισα να γράψω δυο αράδες γι’ αυτόν τον άνθρωπο και το δημιούργημά του.
Το αυτοκίνητο είναι μια Toyota Celica TA60, μοντέλο του 1982, στη συνηθισμένη Liftback εκδοχή και αγοράστηκε μεταχειρισμένο το 1992.
«Άλλο αυτοκίνητο είχα στο μυαλό μου να πάρω», λέει ο Γιώργος. «Κατέληξα σ’ αυτό, όμως, αν και ακριβότερο, καθώς ήταν το μόνο αυτοκίνητο που πραγματικά γουστάριζα!». «Αυτό το αυτοκίνητο φτιάχτηκε με μεράκι, μελέτη και προσωπική εργασία, είναι το διαμάντι μου και χαίρομαι όταν το δείχνω στους άλλους, όταν με ρωτούν γι’ αυτό, το καμαρώνω» μου λέει, όταν τον ευχαρίστησα για τον χρόνο που μου αφιέρωσε γι’ αυτή την κουβέντα, παρά το στενό πρόγραμμα της Κυριακής που είχαμε και οι δύο.
Αρχικά, το αυτοκίνητο είχε έναν κινητήρα 2TB, με 86 άλογα και με δύο διπλά καρμπυρατέρ. Ως γνήσιος petrolhead σιγά σιγά θέλεις πάντα κάτι δυνατότερο, γιατί συνηθίζεις, «τελείωνε γρήγορα, ήθελα κι άλλο» λέει ο Γιώργος.
Μετά τα πρώτα τρία χρόνια, λοιπόν, άρχισαν οι αλλαγές. «Τότε άρχισα να ψάχνω για 4AGE …» λέει γελώντας. Το 1995 ένας κινητήρας 1600 κυβικών με 124 ατμοσφαιρικά άλογα ήταν κάτι πρωτόγνωρο. «Τον είχαμε θεοποιήσει! Ήταν ένας κινητήρας με μεγάλες γωνίες βαλβίδων, πολύ δυνατός”.
Έμπαινε στην ΑΑ63 Celica, αλλά δεν υπήρχε πουθενά τέτοιο αυτοκίνητο για να βρεθούν ανταλλακτικά, οπότε ο δότης ήταν ένα Corolla ΑΕ86 Zenki που δώρισε σαζμάν, διαφορικό και τον πολύστροφο κινητήρα. Άρχισαν, λοιπόν, να γίνονται οι μετατροπές!
Ο κινητήρας τοποθετήθηκε κάτω από το καπό και στο πίσω μέρος έγινε ένα «πάντρεμα» μεταξύ του διαφορικού της Celica και του ΑΕ86, καθώς οι διαφορές ήταν τεράστιες. Επίσης, μπήκαν πάνω στα πίσω άκρα τα δισκόφρενα από το ΑΕ86.