Αμέσως μετά τη ΔΕΘ ξεκινά η λειτουργία των διοδίων Ωραιοκάστρου. Από το 2019 αύξηση 150% στο κόστος διέλευσης από τα διόδια των Μαλγάρων.
Σε τι ύψος θα ανέρχεται το κόστος των διοδίων για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κατερίνη από την πρώτη του νέου έτους; Πόσο θα πληρώνει κανείς για να πάει στη δουλειά του 15 με 20 χιλιόμετρα έξω από τη Θεσσαλονίκη, ως τη Χαλάστρα και τα Μάλγαρα; Οι απαντήσεις στα ανωτέρω ερωτήματα σοκάρουν. Από την πρωτοχρονιά του 2019 το πηγαινέλα Θεσσαλονίκη – Κατερίνη θα έχει κόστος διοδίων 10,40 ευρώ! Εάν, μάλιστα, η αφετηρία και ο τερματισμός είναι η ανατολική πλευρά του πολεοδομικού συγκροτήματος το κόστος ανεβαίνει στα 11,80 ευρώ καθώς προστίθενται και τα διόδια Ωραιοκάστρου.
Παράλληλα, από τους πρώτους μήνες του 2019 για να μετακινηθεί κάποιος από τα Νέα Μάλγαρα προς τη Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής, μια απόσταση μικρότερη από 40 χιλιόμετρα πηγαινέλα, θα πρέπει να πληρώσει σε διόδια 6,60 ευρώ!
Από 20 Σεπτεμβρίου
Τα διόδια τα οποία βρίσκονται στην εξωτερική περιφερειακή, στο ύψος του Ωραιοκάστρου είναι σχεδόν έτοιμα. Η έναρξη λειτουργίας τους προγραμματίζεται για την εβδομάδα αμέσως μετά την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με πιθανότερη ημερομηνία την 20η Σεπτεμβρίου. Το κόστος ανά διέλευση ορίστηκε στα 0,40 ευρώ, όμως από την πρώτη του 2019, σχεδόν θα διπλασιαστεί και θα ανέλθει στα 0,70 ευρώ.
Την ίδια μέρα περίπου θα εκτιναχθεί το κόστος διέλευσης από τα διόδια των Μαλγάρων. Σήμερα για τα ΙΧ αυτοκίνητα ανέρχεται σε 1,20 ευρώ και από την πρωτοχρονιά του 2019 θα εκτοξευτεί στα 3 ευρώ (αύξηση 150%)! Σημειώνεται ότι σε απόσταση 18 χιλιομέτρων νοτιότερα υπάρχουν και τα διόδια Αιγινίου με σημερινό κόστος διέλευσης 2,20 ευρώ.
Η λειτουργία των διοδίων Ωραιοκάστρου αναμένεται να επιφέρει σημαντικές οικονομικές αλλά και κυκλοφοριακές επιπτώσεις. Είναι χιλιάδες οι οδηγοί οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά την εξωτερική περιφερειακή για να πάνε στις δουλειές τους, γεγονός που πλέον θα τους κοστίζει 0,80 ευρώ καθημερινά μετ’ επιστροφής και από την πρώτη του 2019 1,40 ευρώ. Είναι βέβαιο ότι πολλοί θα προτιμήσουν να παρακάμψουν τα διόδια, διασχίζοντας το κέντρο της πόλης, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, κυρίως κατά τις ώρες αιχμής.
Τα πλευρικά διόδια
Τα τέσσερα πλευρικά διόδια, στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητόδρομου Θεσσαλονίκης – Αθήνας, στο ύψος της Χαλάστρας και των Μαλγάρων θα αρχίσουν να κατασκευάζονται πιθανότατα μέσα στον Γενάρη. Η έναρξη λειτουργίας τους προβλέπεται γύρω στον Μάρτιο. Το κόστος διέλευσης για τα ΙΧ αυτοκίνητα θα είναι 0,30 ευρώ για τα διόδια της Χαλάστρας και 1,30 ευρώ γι’ αυτά των Μαλγάρων. Η λειτουργία τους θα επιβαρύνει σημαντικά τις καθημερινές μετακινήσεις όσων εργάζονται στην περιοχή καθώς βεβαίως και των μονίμων κατοίκων εφόσον έως τότε, δεν έχει βρεθεί λύση προκειμένου να διέρχονται ελεύθερα. Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος Δέλτα Μίμης Φωτόπουλος έχει προειδοποιήσει ότι οι κάτοικοι της περιοχής, εφόσον δεν προβλεφθεί γι’ αυτούς ελεύθερη διέλευση από τους σταθμούς διοδίων, θα προβούν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Πηγή: voria.gr