Παναγιωτάκης: “οι μονάδες Αμύνταιου και Καρδιάς θα συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι να μπεί στο σύστημα η μονάδα Πτολεμαϊδα 5”
Βροχή ερωτημάτων σχετικά με την οικονομική βιωσιμότητα της ΔΕΗ, την αποεπένδυση των μονάδων και το μέλλον του λιγνίτη δέχτηκε ο πρόεδρος της Επιχείρησης, Μανόλης Παναγιωτάκης και ο υπουργός ΠΕΝ, Γιώργος Σταθάκης, κατά τη διάρκεια σημερινής ενημέρωσης στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής σχετικά με την ανάθεση των έργων (ταινιοδρόμων, αποθετών) για τη λειτουργία της αυλής λιγνίτη στη νέα λιγνιτική μονάδα «Πτολεμαΐδα V» της ΔΕΗ.
Ο κ. Παναγιωτάκης αποκάλυψε ότι οι μονάδες Αμύνταιου και Καρδιάς θα συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι να μπεί στο σύστημα η μονάδα Πτολεμαϊδα 5, ενώ για το Αμύνταιο θα προκηρυχθεί ανοιχτός διαγωνισμός, με σύμβουλο ανεξάρτητο διεθνή οίκο, για να επιλεγεί η πιο συμφέρουσα λύση από εκείνες που έχουν προταθεί για την αναβάθμιση και ενεργειακή αναβάθμισή του, ώστε να συνεχίσει και παραπέρα τη λειτουργία του.
Για την αποεπένδυση ο κ. Παναγιωτάκης είπε ότι η ΔΕΗ θα αποδεχθεί ό,τι μπορεί να αποδεχθεί από τα αιτήματα των υποψήφιων επενδυτών, αλλά αν δεν υπάρξει αποτέλεσμα, η υποχρέωση έναντι της Κομισιόν έχει τελειώσει. «Από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι μπορεί να πουν οι θεσμοί» πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΔΕΗ.
Όσον αφορά τα αποτελέσματα γ’ τριμήνου της ΔΕΗ, ο κ. Παναγιωτάκης παραδέχτηκε εμέσως ότι θα είναι άσχημα, λέγοντας ότι θα επιβαρυνθούν από την ΟΤΣ και τους ρύπους. “Δεν μπορώ να δώσω περισσότερες λεπτομέρειες γιατί είμαστε εισηγμένη εταιρεία. Πάντως δεν θα μηδενιστεί το EBITDA” σημείωσε.
Ο κ. Παναγιωτάκης ξεκίνησε χαρακτηρίζοντας την Πτολεμαΐδα 5 ως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο των τελευταίων ετών στη χώρα ασχέτως του αν δεν έχει τύχει της δημοσιότητας άλλων έργων. “Οι κατασκευές που ανατίθενται σήμερα είναι μέρος της τροφοδοσίας λιγνίτη του έργου. Κατέληξε στο μειοδότη ΤΕΡΝΑ έναντι 21,7 εκατ. ευρώ”, ανέφερε.
Σκρέκας: Τα στοιχεία μας δείχνουν ζημιές 100 εκατ. στο γ’ τρίμηνο για τη ΔΕΗ
Ο τομεάρχης ενέργειας της ΝΔ, Κώστας Σκρέκας, εξέφρασε τον προβληματισμό του για την αναφορά του ενεργειακού σχεδιασμού σε μείωση της ηλεκτροπαραγωγής λιγνίτη από 33% σε 17% ως το 2030. Παράλληλα, ρώτησε τι θα γίνει με το σταθμό στο Αμύνταιο; “Βγαίνουν νέες εργολαβίες αλλά δεν ξέρουμε αν θα λειτουργεί μετά το 2019”, τόνισε.
Σχετικά με την αποεπένδυση των λιγνιτικών μονάδων, ο κ. Σκρέκας δήλωσε: “Πήραν παράταση για Δεκέμβριο οι προσφορές. Υπάρχει ενδιαφέρον; Αν δεν προχωρήσει η πώληση ποια είναι τα επόμενα βήματα;”
Παράλληλα, ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στην οικονομική κατάσταση της ΔΕΗ λέγοντας: “Ολοκληρώνεται σύντομα το γ’ τρίμηνο. Οι εκτιμήσεις μας δείχνουν ότι τα αποτελέσματα θα είναι πολύ άσχημα, καθώς τα EBITDA θα είναι σχεδόν μηδέν και οι ζημιές θα είναι άνω των 100 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο έτους και με βάση ρύπους και ΝΟΜΕ, οι ζημιές θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ. Με βάση τη διεθνή πρακτική σημαίνει ότι η εταιρεία είναι μη βιώσιμη”.
Σταθάκης: Δεν θέλουμε καταστροφική σεναριολογία για την αποεπένδυση
Ο υπουργός, κ. Σταθάκης απάντησε στις ερωτήσεις για το μέλλον του λιγνίτη λέγοντας ότι “χθες για πρώτη φορά έχουμε ένα εθνικό σχέδιο για το 2030. Ανοίγει ένα πεδίο διαλόγου πάντα με βάση τους στόχους που έχουν υιοθετηθεί. Το 17% για το λιγνίτη αφορά τη σύνθεση, όχι το μέγεθος της παραγωγής. Η λογική είναι ότι περιλαμβάνεται στο 17% και το Αμύνταιο”. Για την αποεπένδυση, ο υπουργός είπε ότι “θεωρούμε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί επιτυχώς και αποτελεί κομβικό σημείο σε όλη την αναμόρφωση του ενεργειακού τομεά διότι θα καταργηθούν τα ΝΟΜΕ και ολοκληρώνονται τα διαρθρωτικά μέτρα. Σώσαμε τα νερά, η ΔΕΗ θα διατηρήσει το ισχυρό κομμάτι της. Επιλύεται το πρόβλημα της καταδίκης της χώρας. Άρα εμείς συνεχίζουμε να θεωρούμε ότι κομβικό σημείο είναι η ολοκλήρωση της αποεπένδυσης. Η δίμηνη παράταση είναι συνήθης πρακτική”. Σχετικά με την επόμενη μέρα της αποεπένδυσης ο κ. Σταθάκης τόνισε πως “εμείς θέλαμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και δεν θέλουμε καταστροφική σεναριολογία”.
Διαγωνισμός για το Αμύνταιο
Ο κ. Παναγιωτάκης πήρε στη συνέχεια το λόγο και δήλωσε σχετικά με το Αμύνταιο: Έχουμε αναδείξει τις επιπτώσεις από τη μη λειτουργία του ως το 2021. Θα υπάρξει πρόβλημα ακόμα και στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας. Οι Ευρωπαίοι πιστεύω θα συμφωνήσουν οπότε το Αμύνταιο και η Καρδιά θα λειτουργήσουν μέχρι την λειτουργία της Πτολεμαΐδας 5. Για το μέλλον του Αμυνταίου θα μελετήσουμε το πρόγραμμα. Βλέπω ότι η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση θέλουν να λειτουργήσει. Έχουμε τέσσερις προτάσεις από μεγάλους ομίλους, από τον Όμιλο Κοπελούζου, τη Μυτιληναίος, την ΤΕΡΝΑ και την Ιντρακάτ. Προσανατολιζόμαστε σε ανοιχτό διαγωνισμό τα αποτελέσματα του οποίου θα αξιολογήσει ανεξάρτητος οίκος για να επιλεγεί η πιο συμφέρουσα λύση για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και την ενεργειακή αναβάθμιση του Αμυνταίου.
Δύσκολη η Αποεπένδυση
Σχετικά με την αποεπένδυση, ο πρόεδρος της ΔΕΗ δήλωσε ότι “εμείς έχουμε κάνει ότι χρειάζεται, είναι εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. Είπα στον Σέφκοβιτς ότι η αποεπένδυση είναι στρατηγικό μέτρο για τη ΔΕΗ επομένως η μικρή καθυστέρηση δεν παίζει ρόλο και χρειάστηκε για να δούμε τι θα γίνει με τον ενεργειακό σχεδιασμό και με τα ΑΔΙ. Σημείωσε πως τα «λιγνιτικά ΑΔΙ» θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την αίσια έκβασή της.
“Από την πλευρά μας έχουμε λάβει υπόψη τα αιτήματα των επενδυτών. Ότι μπορούμε να αποδεχτούμε ώστε να γίνει σωστά η διαδικασία θα το κάνουμε και πιστεύω ότι θα έχουμε αποτέλεσμα. Αν δεν υπάρξει αποτέλεσμα, η υποχρέωσή μας έναντι της Κομισιόν έχει τελειώσει. Δεν μπορεί να μας πει να κάνουμε κάτι άλλο. Από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι μπορεί να πουν οι θεσμοί”, τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης.
Δεν θα μηδενιστεί το EBITDA
Τέλος, ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρθηκε και στα αποτελέσματα γ’ τριμήνου της ΔΕΗ, λέγοντας ότι θα επιβαρυνθούν από την ΟΤΣ και τους ρύπους. “Δεν μπορώ να δώσω περισσότερες λεπτομέρειες γιατί είμαστε εισηγμένη εταιρεία. Δεν θα μηδενιστεί το EBITDA. Εργαζόμαστε με την κυβέρνηση ώστε τελικά να υπάρξει βελτίωση των αποτελεσμάτων και προοπτική δίχως να επιβαρυνθεί κατά το δυνατόν η κατανάλωση. Από τότε που αναλάβαμε δεν έχει γίνει ανατίμηση των τιμολογίων. Έχουμε απορροφήσει όλες τις συνέπειες από ρύπους, άνοδο ΟΤΣ, το άνοιγμα της αγοράς και έχουμε εφαρμόσει κοινωνική πολιτική”, κατέληξε. «Τους μόνους που έχει δυσαρεστήσει είναι τους μετόχους, με τη διανομή μερίσματος. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί επ’ άπειρον, είμαστε μία εισηγμένη εταιρεία, πρέπει να έχουμε κέρδη και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση», συμπλήρωσε.
Ακολουθούν ορισμένα σημεία από την σημερινή τοποθέτηση του Μ. Παναγιωτάκη στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Εμμ. Παναγιωτάκης: Έχουμε αναδείξει και το ξέρετε πολύ καλά, τις επιπτώσεις για την μη λειτουργία του Αμυνταίου όπως και της Καρδιάς μέχρι το 2021. Δεν θα είναι πρόβλημα μόνο της ΔΕΗ ή της περιοχής, αλλά θα υπάρξει πρόβλημα ακόμα και την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας. Γι’ αυτό πιστεύω και με τις ενέργειες που γίνονται από πλευράς Υπουργείου, οι Ευρωπαίοι θα συμφωνήσουν, γιατί δε νομίζω ότι είναι παράλογοι, να τεθεί σε κίνδυνο η χώρα κι επομένως το Αμύνταιο και η Καρδιά θα λειτουργήσουν μέχρι να λειτουργήσει η «Πτολεμαΐδα V» όπου θα διασφαλίσει τη συνέχιση της τηλεθέρμανσης της Πτολεμαΐδας.
Για το μέλλον του Αμυνταίου, εμείς θα μελετήσουμε το πρόγραμμα. Κατ’ αρχάς εκφράζω ικανοποίηση διότι και ο Υπουργός αναφέρθηκε και είπε ότι χωράει το Αμύνταιο, αλλά βλέπω και η αντιπολίτευση θέλει να λειτουργήσει το Αμύνταιο. Εμείς απ’ την αρχή είχαμε πει ότι είναι χρήσιμο το Αμύνταιο γιατί πρέπει να εξαντληθεί και το κοίτασμα και υπάρχει και το κοίτασμα της Λακκιάς. Εχουμε 4 προτάσεις, δε λέω προσφορές, από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, τον όμιλο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ, τον όμιλο ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ, την TERNA και την INTRAKAT.
Εκείνο που προσανατολιζόμαστε κι έχουμε καταλήξει, είναι ότι θα κάνουμε ένα διαγωνισμό. Τα αποτελέσματά του θα τα κρίνει ένας ανεξάρτητος οίκος. Γιατί καταλαβαίνετε ότι είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα, δεν είναι μια προμήθεια απλή και θα επιλεγεί η πιο συμφέρουσα λύση για την περιβαλλοντική αναβάθμιση του Αμυνταίου αλλά και την ενεργειακή του αναβάθμιση, όπως είπε ο κ. Αντωνιάδης και το είπε σωστά.
Για το θέμα της αποεπένδυσης, είπε ο Υπουργός. Εμείς έχουμε κάνει ό,τι χρειάζεται από πλευράς ΔΕΗ, είμαστε απολύτως μέσα στο χρονοδιάγραμμα. Είναι μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία και στις συνθήκες που υπάρχουν. Είχαμε προτείνει κι εμείς την παράταση του διαγωνισμού, όπως είχα την ευκαιρία να πω και στον κ. Σέφκοβιτς, τον υπεύθυνο Ενέργειας, Αντιπρόεδρο της Commission, κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα. Η αποεπένδυση αυτή, μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, είναι στρατηγικό μέτρο για τη ΔΕΗ. Επομένως δυο μήνες πριν ή δυο μήνες μετά δεν παίζουν κανένα ρόλο, προκειμένου να έχει ξεκαθαριστεί το τοπίο κι από πλευράς ενεργειακού προγραμματισμού, όπως ξεκαθαρίζει αυτές τις μέρες και δεύτερον, να δούμε τί θα γίνει και με τα ΑΔΙ, δηλαδή με τα πιστοποιητικά διαθεσιμότητας ισχύος.
Αυτά είναι πολύ βασικά στοιχεία που επηρεάζουν το αποτέλεσμα και τις προσφορές των επενδυτών. Από την πλευρά μας έχουμε λάβει υπ’ όψιν τα αιτήματά τους, θέτουν κι άλλα αιτήματα, τα εξετάζουμε. Ό,τι μπορούμε να αποδεχθούμε ώστε να γίνει μια σωστή διαδικασία και να τους διευκολύνουν να συμμετάσχουν θα το αποδεχθούμε, πιστεύω ότι τελικά θα έχουμε αποτέλεσμα. Και γι’ αυτό εργαζόμαστε.
Αν δεν υπάρξει αποτέλεσμα όπως ελέχθη, η υποχρέωσή μας από πλευράς δικής μας έναντι της Commission έχει τελειώσει, δε μπορεί να μας πει ότι θα κάνετε κάτι άλλο, μιλάω για τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού που μας επέβαλλε τη μείωση της λιγνιτικής παραγωγής.
Από κει και πέρα, άλλα γενικότερα που μπορεί να πουν οι Θεσμοί εν πάση περιπτώσει, δεν ξέρω τί μπορεί να γίνει. Όμως νομίζω ότι τα πράγματα μάλλον θα πάνε κατ’ ευχήν.
Για τα αποτελέσματα: Πράγματι τα αποτελέσματα θα επιβαρυνθούν το τρίτο τρίμηνο από τη μεγάλη αύξηση της Οριακής Τιμής του Συστήματος και από την αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων Co2. Δε μπορώ να δώσω περισσότερες λεπτομέρειες, όπως καταλαβαίνετε είμαστε εισηγμένη εταιρεία και πρέπει να γίνουν επίσημες ανακοινώσεις. Εκείνο που μπορώ να πω ότι δε θα μηδενιστεί το ebitda και ότι εργαζόμαστε με την κυβέρνηση, το Υπουργείο, ώστε τελικά να υπάρξει βελτίωση των αποτελεσμάτων και προοπτική βελτίωσης των αποτελεσμάτων, χωρίς να επιβαρυνθεί κατά το δυνατόν η κατανάλωση.
Θέλω να υπενθυμίσω ότι από τότε τουλάχιστον που αναλάβαμε εμείς ως Διοίκηση δεν έχει γίνει η παραμικρή αύξηση στα τιμολόγια του ρεύματος, έχουμε δώσει και την έκπτωση του 15%, έχουμε απορροφήσει όλες τις συνέπειες από τα δικαιώματα Co2, από την άνοδο της οριακής τιμής από το άνοιγμα της αγοράς ως τυπικό μονοπώλιο, ένα μεγάλο μέρος, αυτό είθισται να γίνεται, ανεξάρτητα αν εμείς σαν επιχείρηση αντιδρούμε ή λέμε ότι δεν πρέπει να γίνει ή δεν ξέρω κι εγώ τί άλλο.
Έχουμε εφαρμόσει μια κοινωνική πολιτική. Eίχα την ευκαιρία σε μια συνέντευξή μου να πω ότι όλοι όσοι συνδιαλέγονται με τη ΔΕΗ πρέπει να είναι ευχαριστημένοι, εκτός ίσως από τους μετόχους μας, στους οποίους δεν έχουμε δώσει μέρισμα, γιατί δεν προσανατολιζόμαστε να έχουμε κέρδη πολλά. Aυτό όμως δε μπορεί να συνεχιστεί επ’ άπειρον. Η επιχείρηση ως εταιρεία, θα πρέπει να έχει και τα ανάλογα κέρδη, χωρίς να σημαίνει ότι είναι κερδοσκοπικός Οργανισμός. Είναι εταιρεία. Και προς αυτή την κατεύθυνση, όπως είπα, προσανατολιζόμαστε.
Θέλω να πω ότι με τις παρατηρήσεις που έκανε ο κ. Βαρβατζής, με τη μία συμφωνώ, αυτή που είπατε ότι η μείωση γενικά των λειτουργικών εξόδων συμπεριλαμβανομένου και του μισθολογικού κόστους, ότι διοχετεύθηκε σ’ ένα μεγάλο μέρος στους ιδιώτες παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας, είναι σωστό. Αυτό έγινε τα προηγούμενα χρόνια και έγινε για να διατηρηθεί ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
Εάν δεν είχε γίνει αυτό ενδεχομένως κάποιοι από αυτούς θα είχαν χρεοκοπήσει και η ΔΕΗ θα είχε ξαναγίνει μονοπώλιο 100% στην παραγωγή. Αυτό είναι πολιτικό ζήτημα, δεν το σχολιάζω, όμως ως αντικειμενικό γεγονός, είναι τα πράγματα έτσι.
Εκείνο που θα έλεγα ότι έχω μια διαφορετική προσέγγιση, είναι στο θέμα της κοινωνικής ευαισθησίας. Πιστεύω ότι έχουμε εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη κοινωνική πολιτική, πολιτική προστασίας των πελατών μας. Πολλές φορές κι εκείνοι οι οποίοι δεν έχουν ή ισχυρίζονται ότι δεν έχουν, έχουν να πληρώσουν από το 2012, από το 2013 και δεν έχουν έρθει να βάλουν ούτε ένα 50άρικο στη ΔΕΗ, ένα δεκάρικο να πουν ότι «εδώ είμαστε εν πάση περιπτώσει, δε μπορούμε να εξοφλήσουμε αλλά σεβόμαστε αυτή την επιχείρηση και ότι καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια».
Όλοι ζούμε μέσα στον κόσμο και ξέρουμε πως πολλοί φτωχοί άνθρωποι απ’ το υστέρημά τους είναι εντάξει στους λογαριασμούς τους. Αλλοι θεωρούν ότι κάποιος άλλος θα τα πληρώσει για εκείνους, εν πάση περιπτώσει, έχω πει και σε κάθε έναν που μ’ επισκέπτεται, είτε πρόσωπο είτε φορέα που έρχεται στα γραφεία μας, ότι αν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, είμαστε στη διάθεσή του να το εξετάζουμε κάθε φορά, κάθε συγκεκριμένη παροχή ώστε να δίνουμε τη βέλτιστη δυνατή λύση.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΥΠΕΝ για τα όσα ανέφερε ο υπουργός ΠΕΝ, Γιώργος Σταθάκης στην ομιλία του, σήμερα, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής «Για πρώτη φορά, η Ελλάδα αποκτά μακροχρόνιο εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό. Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με χρονικό ορίζοντα το 2030, τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση, ανοίγοντας ένα πεδίο διαλόγου με τους πολίτες και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για το ενεργειακό μέλλον της χώρας». Αυτό, τόνισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σχετικά με τη μονάδα Πτολεμαΐδα V της ΔΕΗ.
Ο κ. Σταθάκης επισήμανε ότι το ΕΣΕΚ λαμβάνει υπόψη τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας τόσο με τη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή όσο και με τη συνυπογραφή των φιλόδοξων στόχων που τέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επικυρώθηκαν χθες από το Ευρωκοινοβούλιο για 32,5% βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και μερίδιο 32% των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην τελική κατανάλωση ενέργειας μέχρι το 2030. «Στο πλαίσιο της συζήτησης, που θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες, θα αποτυπωθούν ευκρινώς οι προσεγγίσεις που έχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και θα καταλήξουμε σε ένα οριστικό σχέδιο το οποίο θα υποβάλλουμε στην Κομισιόν ως δεσμευτικό για τη χώρα», σημείωσε.
Αναφορικά με τη συμβολή του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα, ο Υπουργός επισήμανε ότι αυτό θα αποκλιμακώνεται σταδιακά, αλλά η συνεισφορά του θα παραμείνει σημαντική. Όπως εξήγησε, ο λιγνίτης συμβάλλει στο 33% σήμερα, ενώ βάσει του ΕΣΕΚ θα αποκλιμακωθεί στα επίπεδα του 17% το 2030 όσον αφορά στην τελική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η βάση υπολογισμού για το 17%, συνέχισε, είναι πως όσες μονάδες πλέον αποσύρονται δεν αντικαθίστανται. Αυτή είναι η βασική αρχή που δημιουργεί και το χώρο για το Αμύνταιο, υπό την προϋπόθεση ότι θα προχωρήσει το έργο περιβαλλοντικής αναβάθμισης.
Σε ερώτηση σχετικά με τη διαδικασία αποεπένδυσης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, ο κ. Σταθάκης υπογράμμισε ότι «ως κυβέρνηση θεωρούμε όχι μόνο ότι πρέπει να ολοκληρωθεί επιτυχώς, αλλά πως αποτελεί το απόλυτα κομβικό σημείο για τη συνολική αναμόρφωση του ενεργειακού τομέα». Πρόσθεσε ακόμη, ότι οι μικροπαρατάσεις είναι συνήθης πρακτική, σημειώνοντας: «Άρα, είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος, με μια εύλογη καθυστέρηση».
Αναφερόμενος στα οφέλη από τη διαδικασία αποεπένδυσης, σημείωσε ότι θα καταργηθούν τα ΝΟΜΕ και έτσι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των διαρθρωτικών μέτρων. «Σώσαμε τα νερά. Αυτή, είναι μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης. Η ΔΕΗ θα διατηρήσει το ισχυρό και πολύ κερδοφόρο κομμάτι της», επισήμανε. Σχετικά με το μέλλον της διαδικασίας αποεπένδυσης, ο κ. Σταθάκης τόνισε πως «εμείς, στη συζήτηση με τους Θεσμούς, καταθέσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και δεν επιτρέψαμε τη σεναριολογία καθώς θα ήταν καταστροφικό για την ίδια την αποεπένδυση».
Τέλος, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελεί η αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας. «Είναι στρατηγικό σημείο της πολιτικής μας στο πλαίσιο των εθνικών στόχων για το 2030. Έχουμε πολύ ισχυρή πολιτική για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας», τόνισε. Πρόσθεσε ακόμη, ότι η παρούσα κυβέρνηση ανέτρεψε το σχέδιο της Ν.Δ. για πλήρη ιδιωτικοποίηση του ενεργειακού τομέα, διατηρώντας τις υποδομές υπό δημόσιο έλεγχο και δημιουργώντας, ταυτόχρονα, κανόνες σε ένα ρυθμιζόμενο πλαίσιο, προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και των καταναλωτών.