Ξεκολλάει όπως όλα δείχνουν το ενδιάμεσο τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας, Κοζάνη-Νίκη. Σύμφωνα με έγγραφο της Εγνατίας Οδού το τμήμα Πτολεμαΐδα-Φλώρινα, μήκους 51χλμ μπαίνει σε μελέτες προκειμένου στο μέλλον να αναζητηθεί η υλοποίηση του.
Να θυμίσουμε πως από τον άξονα αυτό είναι ολοκληρωμένα τα τμήματα Κοζάνη-Πτολεμαϊδα και Φλώρινα-Νίκη. Το τμήμα Πτολεμαϊδα-Φλώρινα έχει τη δική του ιστορία καθώς την εποχή των παχεών αγελάδων είχε προταθεί σήραγγα μήκους 5χλμ (!!). Με την έλευση της κρίσης αναζητήθηκαν άλλοι τρόποι για να προχωρήσει το έργο αλλά δεν βρέθηκε τρόπος.
Τελικά φέτος, η Εγνατία Οδός εξασφάλισε 800.000 ευρώ από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας προκειμένου να εξετάσει νέα λύση που προβλέπει νέα χάραξη στο υποτμήμα Ξινό Νερό-Αμμοχώρι μήκους 17χλμ η οποία αφορά τη διέλευση του όρους Βέρνου και που διέρχεται πλήρως εκτός των λιγνιτορευχείων της Βεύης και των χαρακτηρισμένων περιοχών μεταλλειοκτησίας.
Στα εκατέρωθεν τμήματα Πτολεμαϊδα-Ξινό Νερό και Αμμοχώρι-Φλώρινα μήκους 34χλμ. αποφασίστηκε η βελτίωση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού ώστε να αποκτήσει διατομή πλάτους 17χλμ. όπως και όλος ο κάθετος άξονα Κοζάνη-Νίκη. Για τα τμήματα αυτά γίνεται προσπάθεια σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για την προώθηση των μελετών.
Στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να προχωρήσει η περιβαλλοντική αδειοδότηση και κατόπιν να αναζητηθούν πόροι για τις απαλλοτριώσεις και τελικά χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου που θα ολοκληρώσει πλήρως και αυτόν τον άξονα. Το πιθανότερο σενάριο είναι αυτό να γίνει στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2020-2026.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com