Με το «βλέμμα» στη νέα σχολική χρονιά και στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του για την αντιμετώπισης της ακρίβειας, το υπουργείο Ανάπτυξης, εφαρμόζει και φέτος το «Καλάθι των σχολικών ειδών».
Το «Καλάθι των σχολικών ειδών» θα ισχύσει φέτος από τις 28 Αυγούστου έως τις 15 Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει 11 κατηγορίες προϊόντων: Σχολικές τσάντες, Κασετίνες, Τετράδια / μπλοκ (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα), Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά, Χρωματιστούς μαρκαδόρους / ξυλομπογιές, Στυλό, Γόμες, Ξύστρες, Διαβήτες, Χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων), Φωτοτυπικό χαρτί.
Το «μήνυμα» του Υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, προς τους φορείς της αγοράς που συμμετείχαν στη χθεσινή σύσκεψη ήταν πως δεν δικαιολογείται καμία ανατίμηση στα σχολικά είδη, ζητώντας τους οι τιμές να είναι καλύτερες σε σχέση με πέρσι καθώς και να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια μείωσης του κέρδους τους. Άλλωστε από τον περασμένο Ιούνιο και την ανάληψη των καθηκόντων του, ο κ. Θεοδωρικάκος είχε υπογραμμίσει την ανάγκη συνένωσης δυνάμεων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ζητώντας χαρακτηριστικά από τις επιχειρήσεις «να βάλουν πλάτη» για τη στήριξη των ελληνικών νοικοκυριών. Έτσι, στην παρούσα φάση και ενόψει των αυξημένων υποχρεώσεων των οικογενειών λόγω της έναρξης των σχολείων, το αρμόδιο υπουργείο εστιάζει στην αγορά που αφορά στα απαραίτητα, για τον εξοπλισμό των μαθητών, προϊόντα.
Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να αποφευχθούν ενδεχόμενα φαινόμενα κερδοσκοπίας στην αγορά, τα σχολικά είδη που περιλαμβάνονται στο Καλάθι του μαθητή, εντάσσονται παράλληλα στη διάταξη για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Δηλαδή το μικτό περιθώριο κέρδους που αποκομίζει κάθε επιχείρηση από την πώληση του προϊόντος δεν θα πρέπει να ξεπερνά το αντίστοιχο πριν την 31/122021. Ο κ. Θεοδωρικάκος υπενθύμισε ακόμη πως έπειτα από την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, το ανώτερο πρόστιμο για σχετικές παραβάσεις έχει πενταπλασιαστεί και φτάνει στα 5 εκατ. ευρώ, ενώ υπογράμμισε πως οι έλεγχοι από πλευράς ΔΙΜΕΑ θα είναι αυστηροί.
Τη στήριξη του μέτρου από πλευράς του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος ο οποίος εκπροσωπεί τις μεγάλες αλυσίδες, εξέφρασε με σχετική ανακοίνωση, ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Κώστας Γεράρδος, ο οποίος συμμετείχε στη χθεσινή σύσκεψη. Σημειώνεται πως συμμετείχαν επίσης η Γενική Γραμματέας Βιβλιοχαρτοπωλών Ελλάδος, Καλλιόπη Σκάγια, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Ιωάννης Μασούτης και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ, Απόστολος Πεταλάς.
«Σε μια εποχή που η ελληνική οικογένεια δοκιμάζεται, δεν θα μπορούσαμε να μη στηρίξουμε το μέτρο του «καλαθιού σχολικών ειδών». Θα το υποστηρίξουμε με όλη μας τη δύναμη» σημείωσε ο κ. Γεράρδος προσθέτοντας ότι «θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό, ώστε να ελαφρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό ενόψει της φετινής σχολικής χρονιάς».
Ο πρόεδρος τους ΣΕΛΠΕ έθεσε ωστόσο και «έναν μεγάλο προβληματισμό» από πλευράς των επιχειρήσεων, επισημαίνοντας πως «τους τελευταίους μήνες και η ελληνική επιχείρηση δοκιμάζεται, διότι βλέπει τη ζήτηση να φθίνει, τα κόστη της να αυξάνουν, κυρίως στα μεταφορικά και την ενέργεια και παράλληλα φέρει το βάρος της μετάθεσης της ευθύνης της κυβερνητικής κοινωνικής πολιτικής σε αυτήν. Αυτά τα δεδομένα, συνδυασμένα με την μονιμοποίηση παρεμβατικών κυβερνητικών μέτρων, φέρνουν σε πολύ δύσκολη οικονομική θέση τον «κορμό» της ελληνικής οικονομίας, που είναι κάθε ελληνική εταιρία».
Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο το ζήτημα του αυξημένου κόστους με το οποίο επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις, όσο και εκείνο της μεγάλης χρονικής διάρκειας των μέτρων προσωρινού χαρακτήρα που έχει λάβει η κυβέρνηση εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων έχουν υπογραμμίσει τους τελευταίους μήνες και άλλα στελέχη της αγοράς. «Η ένταση στη Μέση Ανατολή σε συνδυασμό με την κορύφωση των καθυστερήσεων στις παραδόσεις εμπορευμάτων κατά το κρίσιμο δεύτερο εξάμηνο του έτους, έχουν δημιουργήσει νέα, ασύμμετρα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα. Ο χρόνος παράδοσης των εμπορευμάτων έχει διπλασιαστεί και το κόστος έχει εκτοξευθεί, καθιστώντας αδύνατο τον προγραμματισμό και την ομαλή εξυπηρέτηση της αγοράς» σημείωνε χαρακτηριστικά ο όμιλος Jumbo σχετικά με τα προβλήματα που παραμένουν στην εφοδιαστική αλυσίδα.