Τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα συστήματα, τα οποία είναι σχεδιασμένα να παρέχουν ασφάλεια και οικονομία. Ένα από αυτά είναι το Start/Stop, το οποίο απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα, όταν το όχημα σταματήσει να κινείται και τον ξαναβάζει μπροστά με το πάτημα του γκαζιού. Αν και έχει θετική επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου, για να λειτουργήσει πρέπει να υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες συνθήκες.
Μία από αυτές είναι να μην λειτουργεί ο κλιματισμός, κάτι το οποίο φαντάζει απίθανο για τους περισσότερους οδηγούς όταν η εξωτερική θερμοκρασία πλησιάζει τους 40 βαθμούς Κελσίου. Σε αυτή την περίπτωση, το Start/Stop παραμένει απενεργοποιημένο, δίνοντας προτεραιότητα στην άνεση των επιβατών. Όταν δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί, στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου εμφανίζεται μια προειδοποιητική ένδειξη με ένα διαγραμμένο Α σε έναν χαρακτηριστικό κύκλο.
Αν και όταν ο κλιματισμός δουλεύει στο φουλ, η συγκεκριμένη ένδειξη δεν αποτελεί αιτία προβληματισμού. Ωστόσο, σε περίπτωση που εμφανιστεί σε άλλη περίπτωση, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα πρέπει να το ελέγξει. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το σύστημα Start/Stop να μην μπορεί να ενεργοποιηθεί λόγω υποφορτισμένης μπαταρίας. Σε μια τέτοια συνθήκη, για την αναπλήρωση του ρεύματος, απαιτείται κάποια εξωτερική πηγή, όπως ένας φορτιστής, και όχι απλή οδήγηση σε μεγάλη απόσταση, κάτι που λανθασμένα πολλοί πιστεύουν ότι φορτίζει την μπαταρία.
Αν πιστεύετε ότι η οδήγηση φορτίζει την μπαταρία, στην πραγματικότητα την καταστρέφετε σταδιακά. Το καλοκαίρι και ακόμη και το φθινόπωρο, η μπαταρία μπορεί να είναι σε θέση να εκκινήσει τον κινητήρα, με το μη λειτουργικό Start/Stop να είναι το μόνο σύμπτωμα του προβλήματος που έρχεται. Η αγνόησή του μπορεί να οδηγήσει σε μη αναστρέψιμη βλάβη της μπαταρίας και τελικά σε δαπανηρή αντικατάστασή της.
Αν, λοιπόν, παρατηρήσετε ότι το σύστημα Start/Stop λειτουργεί λιγότερο συχνά ή καθόλου, ακόμη και όταν έχετε κλειστό το κλιματισμό, καλό είναι να επισκεφτείτε ένα συνεργείο ώστε να ελέγξει την κατάσταση της μπαταρίας. Η παραμέληση της μπορεί να οδηγήσει σε πιο σοβαρά προβλήματα το χειμώνα, όταν η μπαταρία είναι πιο επιβαρυμένη.