Πολλές φορές είναι απίστευτο το πόσο σκληρή μπορεί να είναι μια μικρή και κλειστή κοινωνία. Όχι ότι σε μια μεγάλη πόλη δε συμβαίνει το ίδιο· όμως εκεί πολλές πληροφορίες χάνονται, εξανεμίζονται, γιατί υπάρχουν ήδη πολλές. Οι συνάνθρωποι είναι αυστηροί κριτές, όμως οι αυστηρότεροι είναι τα πιο κοντινά μας πρόσωπα. Τα κίνητρα; Πολλά. Επαναλαμβανόμενα συνεχώς στη ροή της ιστορίας. Προσωπικά προβλήματα, καταπιεσμένα συναισθήματα, ζήλια, φθόνος ..σχεδόν όλα τα απαγορευμένα των δέκα εντολών που ανυπομονούν να βρουν διέξοδο. Το κουτσομπολιό είναι μόνο μια αρχή. Τα βαρύτερα κατηγορητήρια, δηλαδή οι ψευδείς φήμες που διαδίδονται εις βάρος ενός αθώου, πολλές φορές ξεκινούν από μια παρεξήγηση, ως αφορμή. Δεν υπάρχουν λάθη εδώ. Η κατάληξη αποτελεί μια ολική συνεργασία στην οποία κάθε μέλος της ομάδας κουβαλά το δικό του ”φορτίο”… Ας μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι καταδίκασαν σε θάνατο τον μεγαλύτερο αθώο -τον ίδιο τον Χριστό..
Lucas: I want a word with Theo. Look into my eyes. Look me in the eyes. What do you see? Do you see anything? Nothing. There’s nothing. There’s nothing. You leave me alone now. You leave me alone now, Theo. Then i’ll go. Thank you.
Ο Lucas, ένας μεσήλικας νηπιαγωγός που εργάζεται σε μια κωμόπολη στα βόρεια της Δανίας, βρίσκεται κατηγορούμενος για τη σεξουαλική παρενόχληση ενός μικρού παιδιού, ύστερα από μια παρανόηση. Η ζωή του αλλάζει ριζικά από τη μια στιγμή στην άλλη καθώς έρχεται αντιμέτωπος με την βάναυση τοπική κοινωνία. Τώρα προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητα του, να σώσει την σχέση του με τον γιο του και κυρίως να διατηρήσει την αξιοπρέπεια και ψυχική του αρτιότητα..
Ο πολύ καλός ανερχόμενος ηθοποιός Mads Mikkelsen (Hannibal series, Michael Kohlaas) πρωταγωνιστεί σε αυτή τη δραματική ταινία, υπό την σκηνοθεσία του Thomas Vinterberg, στον ρόλο ενός ανθρώπου τίμιου που βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος με μια πολύ βαριά κατηγορία -αυτή της παιδεραστίας. Όμως το επίκεντρο του έργου δεν είναι τόσο τα γεγονότα, όσο η αντίδραση του κόσμου πάνω σε αυτά. Φυσικά χωρίς αποδείξεις και λοιπά στοιχεία ένας άνθρωπος δεν μπορεί να κατηγορηθεί από την πολιτεία· αυτό δεν ισχύει όμως και για την κοινωνία, η οποία από μόνη της έχει την δύναμη να κρίνει, να δικάζει και να τιμωρεί με τον χειρότερο τρόπο μια ανθρώπινη ψυχή για την οποία στην ουσία δεν γνωρίζει τίποτα (”το κυνήγι”). Η σκηνοθεσία χαρακτηρίζεται από μια καλλιτεχνική απλότητα και με ρεαλισμό παρακολουθούμε όλες τις φυσικές αντιδράσεις και την ψυχολογία του ήρωα μέχρι να φτάσουμε στο αινιγματικό τέλος, το οποίο κρύβει ένα μήνυμα. Η ταινία ήταν η επίσημη πρόταση της Δανίας για το όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, το 2013.
”Ο άνθρωπος είναι σαν ένα σκοινί τεντωμένο μεταξύ κτήνους και υπερανθρώπου – ένα σκοινί πάνω από την άβυσσο”.
Friedrich Wilhelm Nietzsche (1844-1900, Γερμανός φιλόσοφος)