Η εκπομπή Ζουν Ανάμεσά μας με τον Αντώνη Πουγαρίδη φιλοξένησε τον Ιορδάνη Μπάντη, Αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αμυνταίου και πρόεδρο του Δ.Σ. Αμυνταίου.
Ο κ. Μπάντης μίλησε για το σημαντικό συνέδριο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας στην Αθήνα, με τη συμμετοχή και τοπικών εκπροσώπων και όλα τα ανοιχτά ζητήματα που υπάρχουν στο τοπικό επιχειρείν.
Όπως τόνισε, ήταν ένα πολύ σημαντικό συνέδριο, για το μέλλον του λιανικού εμπόριο με σύγχρονες μεθόδους. Ο πρόεδρος κ. Καρανίκας αναφέρθηκε στις βέλτιστες πρακτικές ενόψει πράσινου μετασχηματισμού, ενώ παρουσιάστηκαν έρευνες που λένε ότι τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα αγοράζουν κάτι από το Internet, με τάση το ποσοστό αυτό να ανέβει στο 40%.
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα για θέματα που αφορούν το Αμύνταιο και τη Φλώρινα
Παρόντες στο συνέδριο ήταν και πολιτικοί εκπρόσωποι, με τους επιχειρηματίες να ζητούν την έκδοση προγραμμάτων επιδοτούμενων, προκειμένου τα ήδη παραδοσιακά καταστήματα να κάνουν και ψηφιακά. Στόχος είναι οι έμποροι να αποκτήσουν και δεύτερο ψηφιακά καταστήματα και μέσω του ΟΑΕΔ να μπορέσουν να καταρτίζουν το προσωπικό τους μέσω προγραμμάτων, ώστε να γίνονται οι πωλήσεις πιο εύκολα και πιο άμεσα.
Σημαντικό, είναι ότι συζητήθηκε η παρέμβαση των social media στο λιανεμπόριο, ενώ επανήλθε ως αίτημα στον Ψηφιακό Ψηφιακής Πολιτικής να μπορέσουν να αποφεύγονται κυβερνοεπιθέσεις.
Επίσης, τέθηκε το κομμάτι του τουρισμού, ώστε οι αεροπορικές εταιρίες να προσφέρουν γεύματα με τοπικά προϊόντα, ενώ όπως τόνισε ο κ. Μπάντης μπορεί να προσφέρεται και κρασιά Αμυνταίου. Στόχος είναι επίσης να παντρευτεί η εκπαιδευτική κοινότητα με το λιανεμπόριο, ώστε λ.χ. στα ΕΠΑΛ και στα π. ΙΕΚ (νυν ΣΑΕΚ), να δίνονται εφόδια στους εκπαιδευόμενους.
Ερωτηθείς αν το διαδίκτυο είναι εχθρός του φυσικού καταστήματος ή αν οδηγείται το εμπόριο εκεί, ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα που υπάρχει, ο κ. Μπάντης απάντησε πως αυτό επιβάλλεται να γίνει, προκειμένου το λιανεμπόριο να ανταπεξέλθει με σύγχρονες μεθόδους.
Παράδειγμα είναι τα Open Mall, με τον κ. Μπάντη να σημειώνει πως οφείλει μια περιοχή να οδηγεί ενιαία ταυτότητα, δημιουργώντας ψυχολογία στην καταναλωτή.
Ακόμη, μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει στην προώθηση των τοπικών πιστοποιημένων προϊόντων στο εξωτερικό.
Για τις διασυνδέσεις των POS με το λιανεμπόριο, η κ. Μπάντης αναφέρει πως υπάρχει πολύ μεγάλο θέμα, ιδίως σε εποχικές επιχειρήσεις και αναμένονται λύσεις.
Πολλές επχιειρήσεις αγροτοδιατροφικές, τουριστικές κ.α. ζητούν άμεσα εκσυδικευμένα άτομα για στελέχωση, με την ΕΣΕΕ να ζητάει εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης.
Σημαντική είναι και η παρέμβαση των Influencer στο κομμάτι πώλησης διαδικτυακών προϊόντων, σημείωσε ο κ. Μπάντης.
Τέλος, υπάρχει μια αντίληψη πως το κράτος θέλει να κλείσει τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και να οδηγηθεί σε μεγάλες, με τον κ. Μπάντη να σχολιάζει πως δεν εκτιμάει πως αυτός είναι ο στόχος της κυβέρνησης, ωστόσο ζητήθηκε από τον εμπορικό κόσμο η αύξηση των χρηματοδοτικών εργαλείων και να δοθούν κονδύλια για επενδύσεις, ανακαινίσεις και βελτιώσεις της εικόνας των επιχειρήσεων.