Η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, πιθανότατα μέσα στο 2018, είναι στα σχέδια του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), όπως ανέφερε ο πρόεδρός του, Κώστας Αμπατζάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104.9 FM”. Ο ίδιος σημείωσε, ωστόσο, ότι αυτήν τη στιγμή δεν είναι σε θέση να δώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του, καθώς επείγει να προχωρήσει πρώτα η υλοποίηση δύο φάσεων του όλου εγχειρήματος των συγκοινωνιών, που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.
“Δεν είναι ώριμο να δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, εκτιμάμε (ότι θα γίνει) μέσα στο 2018, θέλουμε να είμαστε συνεπείς και πιο συνεπείς θα είμαστε το επόμενο διάστημα, καθώς στήνουμε έναν δημόσιο φορέα, μία ανώνυμη εταιρεία του Δημοσίου από το μηδέν, είναι διαδικασία που θα απαιτήσει χρόνο” τόνισε και σχολίασε: “Το συγκοινωνιακό έργο πρέπει να το υλοποιήσουμε γιατί ο κόσμος της Θεσσαλονίκης έχει κουραστεί πολύ”. “Μεσοπρόθεσμα, μετά από τις δύο φάσεις που προηγούνται, έχουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για το οποίο έχουμε συστήσει ήδη εντός του ΟΣΕΘ ομάδα εργασίας και υπάρχει υλικό για αυτό. Είμαστε τυχεροί γιατί υπάρχει ήδη ο ΟΑΣΑ που θα μας μεταφέρει τεχνογνωσία” πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ ανέπτυξε τα δύο στάδια που μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και επισήμανε ότι ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης είναι θέμα απόλυτης προτεραιότητας της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. “Φαίνεται βάσιμα ότι η πολιτεία, πρώτη φορά, τουλάχιστον για τα συγκοινωνιακά χρονικά της Θεσσαλονίκης, σχεδιάζει και υλοποιεί συνολικά και όχι αποσπασματικά. Γιατί οι Θεσσαλονικείς από αποσπασματικές μελέτες και ασυνέπειες έχουν χορτάσει” υπογράμμισε.
Πρώτη φάση: Ανασχεδιασμός του υφιστάμενου συγκοινωνιακού χάρτη
Η πρώτη φάση έχει να κάνει με την αναδιάταξη και τον ανασχεδιασμό του υφιστάμενου συγκοινωνιακού χάρτη, με τα υφιστάμενα δρομολόγια. Υπάρχει, ήδη, ομάδα εργασίας που εντοπίζει διαπιστωμένα προβλήματα, που προκύπτουν από αλληλογραφία με δήμους, με συλλογικότητες, με μεμονωμένους πολίτες και πάντα σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον κ. Αμπατζά. “Με αυτοψίες προσπαθούμε να διαπιστώσουμε τα προβλήματα και να προτείνουμε λύσεις, αρχικά αποσπασματικές, όχι όμως με την αρνητική έννοια του όρου, επιτόπιες αλλά καίριες, που μπορούν να ανακουφίσουν. Δευτερευόντως, αλλά σύντομα, μία συνολική πρόταση προς υλοποίηση στον ΟΑΣΘ για την αναδιάταξη των υφιστάμενων δρομολογίων” ανέφερε.