Πρόσφατα δημοσιεύθηκε η πολυσέλιδη έρευνα του Ινστιτούτου Reuters για τα ΜΜΕ. Τα ερωτήματα ήταν πολλαπλά και αφορούσαν τόσο τα παραδοσιακά όσο και τα νέα μέσα, τη σχέση τους με τους ανθρώπους αλλά και την covid εποχή. Η έρευνα για το 2021 ανέδειξε σημαντικά αποτελέσματα, όπως πάντα διακρίνοντας τα, σε θετικά και αρνητικά.
Όσον αφορά τα καλά νέα, ο τοπικός τύπος φαίνεται να κερδίζει το κοινό και να αναπτύσσει μία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ τους. Και αυτό, γιατί τα τοπικά μέσα είναι πιο κοντά στους πολίτες, απαιτούν από τους πολιτικούς διαφάνεια και δεν επιζητούν συμφέροντα. Επίσης η σχέση αυτή χτίζεται και μέσω των δημοσιεύσεων που αφορούν γάμους, βαπτίσεις, κηδείες αλλά και από την άλλη μεριά ‘’παλεύουν‘’ ώστε να προσφέρουν μία γενικότερη ενημέρωση, με αναρτήσεις για τον καιρό, τα κοινά και προβολή των ειδήσεων για την πανδημία. Η έρευνα ακόμα, ξεχωρίζει ως σημαντική στιγμή για τη χώρα το ελληνικό #metoo αλλά και την ανάδειξη των podcasts με το 40% των online αναγνωστών να απαντάει πως ακούει κάποιο.
Στα αρνητικά της έρευνας περιλαμβάνονται ο μιντιακός κατακερματισμός που επικρατεί σήμερα, η έλλειψη εμπιστοσύνης των μέσων και η σύνδεσή τους με τα πολιτικά συμφέρονται, με σκοπό τη δημοσίευση συγκεκριμένων ειδήσεων και την υποστήριξη μίας πολιτικής παράταξης. Ωστόσο, η προτίμηση του κοινού να επιλέγει τα κοινωνικά δίκτυα για ενημέρωση και συγκεκριμένα το Facebook, φαίνεται να δυσανασχετεί τους περισσότερους, αφού τα social media όπως ανέφερε και ο κύριος Μητσοτάκης ‘’αποτελούν απειλή για την δημοκρατία’’ ενώ παράλληλα, στο Facebook δεν υπάρχει έλεγχος των ψευδών ειδήσεων.
Η παγκόσμια αυτή έρευνα έδωσε στο φως σημαντικά συμπεράσματα τόσο για τα τοπικά όσο και για τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ανατρέποντας την εικόνα που ο κάθε ένας είχε σχηματίσει, αλλά δίνοντας συγχρόνως και τη δυνατότητα να συγκρίνουμε τα εγχώρια με τα ξένα μέσα.