Μπορεί κάποιος να στήσει ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ξεκινώντας από το …σαλόνι του σπιτιού του και να φτάσει να διαχειρίζεται τρία επιτυχημένα eshop σε διάφορους εμπορικούς τομείς, με συνεχώς αυξανόμενη παρουσία και εμπιστοσύνη από τον κόσμο;
Ο συντοπίτης μας Δημήτρη Χαρίτων μίλησε στο Web TV του e-ptolemeos.gr και τον Αντώνη Πουγαρίδη για τα eshops, τα social media, το skroutz, το bestprice αλλά και γενικότερα για μία φρέσκια κουβέντα για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα του σήμερα.
Ο κ. Χαρίτων δραστηριοποιείται στο online εμπόριο εδώ και 10 χρόνια με μεγάλη επιτυχία σε πολλούς διαφορετικούς εμπορικούς τομείς, καθώς σήμερα είναι ο ιδιοκτήτης τριών επιτυχημένων ηλεκτρονικών καταστημάτων (mrbig.gr, altersmoke.gr, doctorstore.gr), καθώς και φυσικού καταστήματος με έδρα την Πτολεμαΐδα (Παυλίδη Αδαμοπούλου 3, Έναντι WIND) τα οποία διαχειρίζεται απομακρυσμένα από την πόλη της Θεσσαλονίκης, στην οποία διαμένει και ετοιμάζει τις επόμενες επαγγελματικές του κινήσεις.
Ο ίδιος στέλνει ένα δυνατό μήνυμα, τονίζοντας πως: «Ό,τι μένει στατικό, πεθαίνει. Πρέπει συνεχώς να προσαρμοζόμαστε στις γρήγορες εξελίξεις, αν θέλουμε να σημειώσουμε πρόοδο».
Μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου έστρεψε τα βλέμματά του στο ηλεκτρονικό εμπόριο την περίοδο της καραντίνας, με τον ίδιο να σημειώνει πως μη μπορώντας να κυκλοφορήσει ο κόσμος για να ψωνίσει στράφηκαν οι αγορές στον ηλεκτρονικό τρόπο.
Η τάση και τα σημάδια, όμως, υπήρχαν εδώ και καιρό, τονίζει, λέγοντας, μάλιστα πως ξεκίνησε πριν μια δεκαετία με το πρώτο του ηλεκτρονικό κατάστημα (MR BIG) λόγω οικονομικών δυσχερειών. Το ηλεκτρονικό κατάστημα απαιτεί πολύ μικρότερο κεφάλαιο, με τον ίδιο να το στήνει από το σπίτι και το σαλόνι του σπιτιού του να γίνεται αποθήκη εμπορευμάτων.
Στην ερώτηση γιατί να κάνει κάποιος eshop με βάση την Πτολεμαΐδα, ο ίδιος δίνει διπλή απάντηση: «Η τεχνολογία στην Ελλάδα είναι ένας ανταγωνιστικός και προβληματικός κλάδος και απαιτεί πολύ διαφορετική διαχείριση από οποιονδήποτε άλλο κλάδο. Στην τεχνολογία απαιτείται να έχει χώρο για ηλεκτρονικό κατάστημα, αν έχει στόχο τη χαμηλότερη τιμή και τη διαθεσιμότητα.
Γενικότερα, ξεκινώντας κάποιος μπορεί να έχει μια πολύ καλή παρουσία χωρίς να απαιτείται χώρος.», καλώντας, πάντως τον κόσμο να προσέχει ποια eshop εμπιστεύεται, να έχουν πχ σταθερό τηλέφωνο επικοινωνίας, καλές κριτικές κ.λπ. .
Τα eshop του είναι και στο skroutz, καιτο bestprice, με τον ίδιο να μιλάει για αυτή την εμπειρία και πόσο «βουνό» είναι αυτό το εγχείρημα αλλά και τι ρόλο παίζουν οι κριτικές. «Αν κάποιος πάρει την απόφαση για να μπει στο skroutz θα πρέπει να είναι έτοιμος να δεχθεί τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας, όπως την πίεση στον χρόνο παράδοσης, τις βαθμολογίες που μπορούν να δράσουν καταστρεπτικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Το Mr big έχει στις πρώτες 500 κριτικές 4 αστέρια κριτικής με άριστο τα 5 με στόχο τα 5 αστέρια σύντομα. Αυτό δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Απαιτεί έναν καθημερινό αγώνα για να έχεις τόσο καλές κριτικές. Για να ενταχθεί κάποιος εκεί η διαδικασία είναι σχετικά εύκολη».
Επίσης, απάντησε κατά πόσο απαιτούνται γνώσεις για να λειτουργεί κάποιος μια Online πλατφόρμα ακόμη και για την καταχώρηση των προϊόντων, λέγοντας πως σήμερα υπάρχει έλλειψη προσωπικού με την απαιτούμενη τεχνογνωσία, οπότε η λύση δίνεται με το να αναλαμβάνεις να βρεις αξιόπιστους ανθρώπους που τους εκπαιδεύεις και αυτό έχει όφελός του.