Έκπληξη αλλά και απορία προκάλεσε σε πολλούς πολίτες του Δήμου Εορδαίας το γεγονός πως μια σημαντική είδηση των τελευταίων ημερών δεν προβλήθηκε όπως θα της έπρεπε και θα περνούσε εντελώς απαρατήρητη αν δεν φρόντιζε να τη δημοσιεύσει και να την αναδείξει στην ηλεκτρονική και την έντυπη έκδοση του ο δικός μας ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ.
Πρόκειται για την είδηση που έλεγε πως «Ξεκίνησε η διαγράμμιση του δρόμου προς το Μποδοσάκειο»!
Πάλι καλά που υπήρξε και το ευχαριστήριο του Δημάρχου Εορδαίας κ. Παναγιώτη Πλακεντά προς την Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης και τον Περιφερειάρχη για την «πολύτιμη βοήθεια τους» στο έργο αυτό και έτσι κατάφερε να πληροφορηθεί την εξέλιξη αυτή η εφημερίδα μας και να φέρει την είδηση στην επιφάνεια!
***
Γιατί, όμως, είναι τόσο σημαντική αυτή η είδηση και θα έπρεπε να προβληθεί πολύ περισσότερο;
Ενδεχομένως να σας φανεί περίεργο, αλλά έργα όπως αυτό της διαγράμμισης ενός δρόμου θεωρούνται και είναι από τα πιο δύσκολα τεχνικά έργα, για τα οποία όσοι κάθονται στα θρανία των πολυτεχνικών σχολών ανά την Ελλάδα υποχρεούνται να παρακολουθήσουν σειρά μαθημάτων για αρκετά εξάμηνα, που για να καταφέρουν να τα περάσουν με επιτυχία μπορεί να χρειαστεί να εξεταστούν και τρεις και τέσσερις φορές, εκτός και αν τους συμπαθεί ο καθηγητής και τους περάσει με τη δεύτερη. Λέγεται πως με την πρώτη δεν υπήρξε μέχρι σήμερα φοιτητής που να το κατάφερε.
***
Η δυσκολία τους δε, έγκειται πρώτα απ’ όλα στο σχεδιασμό τους. Όχι στο σχεδιασμό επί χάρτου, αλλά επί του πεδίου, δηλαδή πάνω στο δρόμο όπου πρόκειται να γίνει η διαγράμμιση.
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι οι ελληνικοί δρόμοι δεν διακρίνονται για την καλλιτεχνία τους και είναι πολύ πιθανό να συναντήσει κανείς πολλά και διάφορα εμπόδια καθώς θα προσπαθεί να χαράξει μια διαγράμμιση. Από το να εμφανιστεί μια λακκούβα από το πουθενά, να ανοίξει ξαφνικά μια τρύπα που μπορεί να χωρά από έναν άνθρωπο έως ένα αυτοκίνητο, μέχρι και να ξεκολλήσει η φρέσκια, συνήθως, άσφαλτος όπου θα χαραχτούν οι γραμμές. Έτσι, όποιος αναλάβει να κάνει τη χάραξη αφενός θα πρέπει να έχει τις κατάλληλες γνώσεις (σ. σ. δηλαδή να έχει περάσει τουλάχιστον με 7 το σχετικό μάθημα στο πολυτεχνείο), να κόβει το μάτι του, αλλά να διαθέτει και την απαραίτητη εμπειρία. Διότι αν του ξεφύγει μια γραμμή και λοξοδρομήσει κάπως τότε δεν είναι καθόλου απίθανο να μετατραπεί κάποιο απ’ τα παρακείμενα στο δρόμο χωράφια σε χώρο… στάθμευσης αυτοκινήτων, τα οποία θα έχουν ακολουθήσει πιστά την λανθασμένη χάραξη. Και το κακό δεν είναι μόνο που θα… σταθμεύουν εκεί τα αυτοκίνητα αλλά ότι θα πρέπει να αποζημιωθεί και ο ιδιοκτήτης του χωραφιού που θα φωνάζει δικαιολογημένα.
***
Έπειτα είναι και το θέμα του υλικού που θα χρησιμοποιηθεί για να βαφτούν οι γραμμές. Είναι πολύ σημαντικό το μίγμα του χρώματος που θα δημιουργηθεί να έχει τη σωστή απόχρωση και την πρέπουσα πυκνότητα. Να μην είναι, για παράδειγμα, πολύ γυαλιστερό υποχρεώνοντας μια ηλιόλουστη μέρα τους διερχόμενους οδηγούς να φορέσουν σκούρα γυαλιά, εφόσον έχουν μαζί τους, ή να σταθμεύσουν στην άκρη του δρόμου περιμένοντας να νυχτώσει ή να συννεφιάσει για να συνεχίσουν απρόσκοπτα την πορεία τους.
Σε ό,τι αφορά δε, την πυκνότητα, είναι ένα σημαντικό στοιχείο που θα καθορίσει και το χρόνο ζωής της διαγράμμισης. Αν είναι αραιό το χρώμα είναι πολύ πιθανό μέχρι το βράδυ να έχει ξεχαστεί κιόλας η διαγράμμιση και να περιμένουμε την ψήφιση του επόμενου τεχνικού προγράμματος για να ξαναβαφτεί, ενώ και να έχει μεγάλη πυκνότητα δεν συμφέρει καθώς μπορεί να κρατήσει για πάνω από μια τετραετία οπότε θα μειωθούν τα έργα που θα έχει να κάνει η επόμενη δημοτική αρχή, όποια κι αν είναι αυτή, λίγο πριν τις εκλογές. Γι’ αυτό και στην περίπτωση αυτή απαραίτητο είναι το μέτρο και η μέση οδός ή αλλιώς η μέση πυκνότητα που θα μας διασφαλίσει ότι η διαγράμμιση θα κρατήσει έστω ένα εξάμηνο.
***
Ελπίζουμε και ευχόμαστε με τα όσα αναφέρουμε πιο πάνω να καταφέραμε να αναδείξουμε την πραγματική αξία και σπουδαιότητα ενός έργου διαγράμμισης οδού και να εξηγήσαμε αποτελεσματικά γιατί θα έπρεπε να τονιστεί και να προβληθεί περισσότερο το συγκεκριμένο από το Δήμο Εορδαίας.
Αφού δεν έγινε μ’ αυτή τη διαγράμμιση ας γίνει με την επόμενη…