Νέους οικονομικότερους διαύλους επικοινωνίας με τους πολίτες αναζητά η πολιτεία, η οποία τα έχει βρει μάλλον ..σκούρα με τα υψηλά κόστη της αποστολής των κλασικών γραπτών μηνυμάτων (sms) στα κινητά. Ως αποτέλεσμα ψάχνει πλέον τη λύση σε ένα σύστημα επικοινωνίας μέσω διαδικτύου με την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) να έχει βγάλει ήδη στον αέρα διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάπτυξη του Gov.gr Messenger, το οποίο στόχος είναι να είναι έτοιμο προς χρήση σε περίπου μία διετία και σταδιακά να αντικαταστήσει τα «παραδοσιακά» μηνύματα με πολυμεσικά μέσω διαδικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό αναζητείται ανάδοχος για τις «Υπηρεσίες επικοινωνίας της Δημόσιας Διοίκησης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις μέσω αποστολής μηνυμάτων (Gov.gr Messenger)», ο οποίος θα σχεδιάσει, θα υλοποιήσει και θα θέσει σε λειτουργία ένα ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνίας μέσω Internet για την κάλυψη των αναγκών ανταλλαγής μηνυμάτων του Ελληνικού Δημοσίου με τους πολίτες τόσο στα πλαίσια υπηρεσιών που διατίθενται από την πύλη gov.gr, όσο και υπηρεσιών που διατίθενται από κομβικούς Δημόσιους Οργανισμούς που σχετίζονται με την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων όπως ΑΑΔΕ, ΗΔΙΚΑ, e-ΕΦΚΑ, κλπ.
Πώς θα μοιάζει η εφαρμογή
Επιπρόσθετα, ο νέος δίαυλος επικοινωνίας που θα τεθεί στην διάθεση του Δημοσίου θα παρέχει απεριόριστες δυνατότητες επικοινωνίας με ηλεκτρονικά μηνύματα για να καλυφθούν τόσο οι υφιστάμενες ανάγκες του Δημοσίου τομέα, όσο και οι ανάγκες που εκτιμάται ότι θα προκύψουν από την υλοποίηση της ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής για την εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων.
Ουσιαστικά θα πρόκειται για μια αντίστοιχη υπηρεσία με ήδη διαδεδομένες εφαρμογές επικοινωνίας όπως το Viber, το WhatsApp ή το Signal, η οποία όμως θα είναι κατασκευασμένη με ειδικές προδιαγραφές πάνω στις ανάγκες του Δημοσίου Τομέα ώστε οι ενδιαφερόμενοι φορείς να μπορούν να καταναλώσουν υπηρεσίες και να αποστείλουν ηλεκτρονικά μηνύματα προς τους πολίτες χωρίς περιορισμούς σε όγκο ή πλήθος.
Τα 4 ειδών μηνύματα
Οι χρήστες θα πρέπει αρχικά να ενεργοποιήσουν τον λογαριασμό τους στην πλατφόρμα με την καταχώριση των κωδικών σύνδεσης Taxisnet. Κάθε ενεργός χρήστης της πλατφόρμας, εφόσον δεν έχει επιλέξει φραγή εισερχομένων, θα λαμβάνει μηνύματα πολυμεσικού περιεχομένου στον λογαριασμό που έχει στο σύστημα και θα μπορεί να τα διαβάζει και να τα επεξεργάζεται μέσω των εφαρμογών τελικού χρήστη. Τα μηνύματα αυτά μπορεί να είναι τεσσάρων ειδών:
– Ατομικά Μηνύματα: εξατομικευμένα μηνύματα προς τον εκάστοτε αποδέκτη που έχουν αποσταλεί από κάποιο φορέα/πληροφοριακό σύστημα της δημόσιας διοίκησης (π.χ. άυλη συνταγογράφηση, ενημέρωση από το gov.gr για έκδοση ποινικού μητρώου, κλπ)
– Ομαδικά Μηνύματα: πολλαπλά αντίγραφα του ίδιου μηνύματος που έχουν αποσταλεί σε μια ομάδα τελικών χρηστών (π.χ. ειδοποίηση εκκαθάρισης ασφαλιστικού έτους, ενημέρωση για όλους τους χρήστες ενός πληροφοριακού συστήματος, κλπ).
– Επικοινωνία Καναλιού: Υποστήριξη σταθερών καναλιών επικοινωνίας για φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, όπου οι ενεργοί χρήστες θα μπορούν να εγγραφούν εφόσον το επιθυμούν και να λαμβάνουν όλες τις ενημερώσεις που καταγράφονται στο κανάλι (π.χ. ενημερώσεις για μη διαθεσιμότητα ηλεκτρονικών υπηρεσιών φορέα, ανακοίνωση προκηρύξεων και διαγωνισμών, υπενθυμίσεις προθεσμιών, κλπ).
– Οριζόντια Επικοινωνία: αποστολή μηνύματος οριζόντια σε όλους τους χρήστες του συστήματος (π.χ. σημαντικές ανακοινώσεις για την χρήση του συστήματος, έκτακτες κυβερνητικές ανακοινώσεις, διασύνδεση με το 112, κλπ)
Τι δυνατότητες θα έχουν οι πολίτες
Η οργάνωση και απεικόνιση των μηνυμάτων στις εφαρμογές-πελάτες θα πρέπει να είναι τέτοια που να είναι ανά πάσα στιγμή ξεκάθαρο τι είδους μήνυμα είναι το καθένα που βλέπει ο χρήστης και ποιος είναι ο αποστολέας.
Οι πολίτες, θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα μηνύματα επικοινωνίας που έχουν λάβει από πολλαπλές συσκευές καθώς και από προγράμματα περιήγησης ιστού. Θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις και μηνύματα από τους φορείς ή από τα κανάλια στα οποία εθελοντικά έχουν εγγραφεί, ενώ θα έχουν ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να αναζητήσουν και να καταναλώσουν περιεχόμενο επικοινωνίας από το ιστορικό τους, και να διαμορφώσουν διάφορα χαρακτηριστικά, όπως το αν θα εμφανίζονται ή όχι στο lock screen της συσκευής, αν θα υπάρχουν ηχητικά μηνύματα, κλπ). Τα στοιχεία θα διατηρούνται ακόμα και στην περίπτωση αλλαγής συσκευής.
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης για το έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ανέρχεται σε 12.448.856 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ με την προαίρεση αύξησης κατά 50% του φυσικού αντικειμένου φτάνει στα 26.142.597,60 ευρώ και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 21η Οκτωβρίου.
Όπως επισημαίνεται και στη διακήρυξη, το έργο καθίσταται αναγκαίο λόγω της προόδου του ελληνικού Δημοσίου στον ψηφιακό μετασχηματισμό, η οποία έχει αυξήσει τις απαιτήσεις πολύ πέρα από τον όγκο μηνυμάτων που μπορούσε να καλύψει το έργο Σύζευξις ΙΙ.
Οι νέες ανάγκες επικοινωνίας είχαν αυξήσει τον όγκο των μηνυμάτων σε εκατοντάδες εκατομμύρια το χρόνο προκαλώντας σημαντικό κόστος για το Δημόσιο Τομέα. «Ειδικότερα σε συνδυασμό με την εκτιμώμενη αύξηση της ανάγκης αποστολής μηνυμάτων πολυμεσικού περιεχομένου (MMS) που θα αρχίσει να εμφανίζεται με την ενσωμάτωση νέων λειτουργιών στο gov.gr, την ολοκλήρωση του έργου της ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής για την εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων που θα πολλαπλασιάσει σημαντικά τις υπηρεσίες τρίτου επιπέδου προς τον Πολίτη καθώς και την ανησυχητική αύξηση κακόβουλων δράσεων που μιμούνται επίσημες επικοινωνίες του Δημοσίου (phishing, κλπ) καθιστά απαραίτητο να δημιουργηθεί ένας νέος δίαυλος επικοινωνίας που θα καλύπτει τις παραπάνω ανάγκες, θα διατηρεί το κόστος επικοινωνίας χαμηλό και θα εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν οι εξελίξεις στις τεχνολογίες ΤΠΕ τα τελευταία χρόνια», αναφέρεται στη διακήρυξη.
Πηγή: https://www.ethnos.gr