Διαβάζουμε τα όσα γράφει στον χθεσινό ΕΟΡΔΑΪΚΟ ΠΑΛΜΟ η στήλη το ΣΤΙΓΜΑ: «Προβληματισμό έχει προκαλέσει στα επιτελεία των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ, η αποστολή μιας εγκυκλίου με απαγορεύσεις και περιορισμούς προς τους υποψήφιους βουλευτές. Η εγκύκλιος αυτή, απαγορεύει το να γίνει διαφήμιση σε έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά και τη διοργάνωση εκδηλώσεων, ομιλιών, κλπ.»
***
Και το ΣΤΙΓΜΑ κλείνει το σχόλιο του για το θέμα αυτό λέγοντας πως «Πρώτη φορά βλέπουμε κόμμα να περιορίζει τα στελέχη του, και επί της ουσίας να αυτοπεριορίζεται στην προεκλογική του καμπάνια!»
***
Η αλήθεια είναι πως και εμείς απορήσαμε με την κίνηση αυτή, η οποία, κακά τα ψέματα, δημιουργεί μια σημαντική δυσκολία στους υποψήφιους βουλευτές του κόμματος, αλλά μόλις ξεπεράσαμε την αρχική έκπληξη αρχίσαμε να αναζητούμε τους λόγους για τους οποίους έγινε.
Μετά από ώριμη σκέψη καταλήξαμε στις παρακάτω υποθέσεις.
- Η διαφήμιση σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης απαγορεύτηκε για να αποφευχθεί το μάτιασμα των υποψηφίων! Σε μια χώρα όπου οι μισοί ματιάζουν καθημερινά τους άλλους μισούς και καταναλώνονται τόνοι λαδιού για το ξεμάτιασμα, πώς θα μπορούσαν να τη γλιτώσουν οι υποψήφιοι βουλευτές; Και όλοι μας γνωρίζουμε πως το μάτιασμα δεν είναι καθόλου εύκολη και απλή υπόθεση καθώς μπορεί να προκαλέσει από έναν απλό πονοκέφαλο, μέχρι να σκοντάψεις ενώ βαδίζεις στο δρόμο και να οριζοντιωθείς σε ένα από τα… αρίστης ποιότητας στενά και γεμάτα τρύπες, βίδες και άλλα φερτά υλικά, πεζοδρόμια που κατασκεύασε ο Δήμαρχος τον οποίο έκανες το λάθος να ψηφίσεις ή να πέσουν πάνω σου από ένα απλό ποτήρι καφέ μέχρι και κάποια γλάστρα, μαζί με το λουλούδι, από μπαλκόνι πολυκατοικίας. Ατυχήματα που πρέπει πάση θυσία ν’ αποφύγουν οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ, απ’ τους οποίους κανένας δεν περισσεύει ειδικά τώρα που το κόμμα δίνει τη μάχη των μαχών για την πρώτη θέση και τη συγκρότηση κυβέρνησης με προοδευτικό πρόσημο. Γι’ αυτό εκτιμάμε πως πρόκειται για μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση που θα ωφελήσει υποψηφίους αλλά και κόμμα.
- Η διοργάνωση εκδηλώσεων και ομιλιών απαγορεύτηκε για έναν επίσης πολύ σοβαρό λόγο. Ένα λόγο που δεν αφορά μόνο το ΣΥΡΙΖΑ αλλά όλα τα ελληνικά κόμματα. Για να προστατευτούν το κόμμα και οι υποψήφιοι!
Είναι γνωστό πως πολλές φορές πολλοί υποψήφιοι, όλων των κομμάτων, στις διάφορες ομιλίες τους, ειδικά αν δουν πολύ κόσμο ή αν ξεχάσουν στο σπίτι μέρος της ομιλίας τους ή μπερδευτεί η σειρά των σελίδων, μπορεί ν’ αφήσουν τον ενθουσιασμό να τους παρασύρει και να πουν και μια, και δύο, και τρεις ακόμα, κουβέντες παραπάνω οι οποίες δεν θα ταιριάζουν με τις προγραμματικές δεσμεύσεις και τις θέσεις του κόμματος.
Το τι γίνεται στις περιπτώσεις αυτές το ξέρουμε όλοι μας πολύ καλά. Παίρνουν το σχετικό βίντεο τα αντίπαλα κόμματα και αρχίζουν να το προβάλουν παντού. Ο υποψήφιος γίνεται το πρόσωπο της ημέρας και τον καλούν από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια και όλες τις εκπομπές, μέχρι και από τις εκπομπές μαγειρικής, Το κόμμα έρχεται σε δύσκολη θέση, ο/ η εκπρόσωπος τύπου πασχίζει μάταια να σώσει την κατάσταση και οι ανακοινώσεις που εκδίδονται είναι περισσότερο για το θεαθήναι παρά έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αν ήταν άλλη περίοδος και όχι προεκλογική, ο υποψήφιος θα αποσύρονταν μέσω της διαγραφής του, προσωρινής συνήθως, αλλά τέτοια ώρα και η αποχώρηση του για «προσωπικούς λόγους», αλλά «παραμένοντας στρατιώτης της παράταξης που θα δώσει τον αγώνα από άλλο μετερίζι», μόνο ζημιά θα έκανε, οπότε η μόνη λύση που απομένει είναι να τεθεί σε περιορισμό κατ’ οίκον και να διεξάγει τον προεκλογικό του αγώνα μέσω τηλεφώνου, μηνυμάτων και του facebook.
Έτσι, εκτιμάμε πως και αυτή απαγόρευση του ΣΥΡΙΖΑ προς τους υποψηφίους βουλευτές του βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Θα λέγαμε μάλιστα πως θα ήταν πολύ καλό να την υιοθετήσουν και όλα τα υπόλοιπα κόμματα. Αφενός θα προστάτευαν τους εαυτούς τους και τους υποψηφίους, αφετέρου, που είναι και το κυριότερο, θα προστάτευαν και εμάς τους ψηφοφόρους που σε κάθε προεκλογική περίοδο δοκιμάζονται οι αντοχές και η υπομονή μας.
***
Βέβαια, μπορεί οι απαγορεύσεις στις οποίες αναφερθήκαμε να βρίσκονται προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά υπάρχει και ο αντίλογος. Δεν είναι όλοι οι υποψήφιοι γνωστοί στο ευρύ κοινό, άρα πώς θα μπορέσουν να τους μάθουν οι πολίτες αν δεν διαφημιστούν σε μέσα ενημέρωσης και δεν οργανώσουν εκδηλώσεις;
Και γι’ αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν λύσεις, που κάνουν για όλα τα κόμματα και όλους τους υποψηφίους, αλλά θα σας τις αποκαλύψουμε στο αυριανό μας σημείωμα.