Στην …αδράνεια φαίνεται πως έχει οδηγηθεί η Εταιρεία Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας, ένας φορέας που λειτούργησε και επέφερε καρπούς ακόμη και εν μέσω πανδημίας, ωστόσο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και συγκεκριμένα επί θητείας του περιφερειάρχη στο «τιμόνι» της εταιρείας, αποδραστηριοποιηθεί. Αυτό σημειώνει σε δήλωση του στον «Π» ο Γιάννης Ιατρίδης, μέλος της Εταιρείας Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας και ιδιοκτήτης δύο ξενώνων στο Νυμφαίο.
Ο Γ. Ιατρίδης έκανε, αρχικά, λόγο για το ότι αποτελεί «πολυεργαλείο» η Εταιρεία Τουρισμού, ένας φορέας που «πολλές περιφέρειες θα ζήλευαν», καθώς ακροβατεί μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και να έχει την ευελιξία να παίρνει πολύ πιο γρήγορα αποφάσεις. Ωστόσο, υποστηρίζει πως αν και η λειτουργία της από το 2019 και μετά ξεκίνησε καλά, με τον πρώην αντιπεριφερειάρχη Γ. Βαβλιάρα στο τιμόνι (τον οποίο κρίνει πολύ θετικά, πλέον παρουσιάζει στασιμότητα: «Στις αρχές της θητείας του Περιφερειάρχη, είχε ξεκινήσει με τον κ. Βαβλιάρα μια προσπάθεια να γίνονται πολύ σοβαρά βήματα και προσπάθειες, παρά τον κορονοϊό με πολλές φιλοξενίες και ταξίδια. Από κάποια στιγμή και μετά όταν άλλαξε τους αντιπεριφερειάρχες ο κ. Κασαπίδης αποφάσισε να γίνει πρόεδρος και σε αυτή την εταιρεία. Πιθανόν το έκανε με πολύ καλή διάθεση να δώσει υπεραξία στην εταιρεία, αλλά το πραγματικό αποτέλεσμα τελικά είναι ότι από τότε που ανέλαβε ο κ. Κασαπίδης, στην ουσία έπαψε να λειτουργεί η Εταιρεία Τουρισμού», τονίζει ο κ. Ιατρίδης.
Μάλιστα, σημειώνει ότι εδώ και ενάμιση χρόνο που έγινε η αλλαγή με την οποία ο Περιφερειάρχης αποφάσισε να διοικεί ο ίδιος την εταιρεία και να υποβαθμίσει το ρόλο του Γιώργου Βαβλιάρα, η εταιρεία συνεδρίασε 2-3 φορές, με κυριότερα θέματα την αλλαγή της σύνθεσης του Δ.Σ. ώστε να μπορεί να είναι πρόεδρος ο κ. Κασαπίδης, προσθέτοντας: «Δυστυχώς είναι τόσο πολυάσχολος, είναι περιφερειάρχης, πρόεδρος στην ΑΝΚΟ, πρόεδρος στην αγροδιατροφική σύμπραξη και πρόεδρος στην εταιρεία τουρισμού, ούτε ο Βοναπάρτης δεν κατάφερε να το πετύχει αυτό», λέει χαρακτηριστικά.
Η εταιρεία τουρισμού σημειώνει σχετικά, θα έπρεπε να κάνει όλο το marketing της προώθησης της Δ Μακεδονίας, λέγοντας τι θα μπορούσε να γίνει για να λειτουργεί σωστά: «Θα έπρεπε να έχει υπό την έλεγχό της τα πάντα, να συντονίζει τους 13 δήμους της Δ. Μακεδονίας ώστε να υλοποιούνται οι στόχοι που βάζουμε. Θα έπρεπε να έχει σήμα κατατεθέν και να υπάρχει όλοι στα έντυπα τους. Θα έπρεπε να έχει καταγεγραμμένους τους Έλληνες και ξένους blogger που μας ενδιαφέρουν, πολύ καλές δημόσιες σχέσεις με τους επικεφαλής των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό», τονίζει ο κ. Ιατρίδης.
Μάλιστα, έφερε το παράδειγμα της Χαλκιδικής, όπου υπάρχει επταμελές Δ.Σ. με τη συμμετοχή δύο μόλις αιρετών (ο πρόεδρος της αντίστοιχης ΠΕΔ και ένας αντιπεριφερειάρχης) και οι υπόλοιποι 5 είναι ιδιώτες (πρόεδρος ξενοδόχων, ξενώνων, ενοικιαζόμενων, ένας για το marketing ). Σημειώνει, επίσης: «Προς τιμήν του ο αντιπεριφερειάρχης της Κεντρικής Μακεδονίας δεν είναι πρόεδρος στην εκεί εταιρεία και έχουν budget κοντά στις 500.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό της περιφέρειας αλλά και από πόρους ξενοδόχων και της εκεί ΠΕΔ. Σήμερα [σ.σ. στη Δυτική Μακεδονία] φτάσαμε να έχουμε 8μελές Δ.Σ., με 6 αιρετούς που κάνουν πολιτική και δύο ιδιώτες, εγώ και ένας εκπρόσωπος πρακτορείων τουρισμού».
Καυστικός και επικριτικός και ο κ. Ιατρίδης, έκανε λόγο για μια «προσπάθεια που όσο κράτησε ήταν πολύ καλά, αλλά τώρα είναι σε πλήρη αδράνεια»., προσθέτοντας ότι πέρυσι έγιναν άρθρα και παρουσιάσεις που είχαν προγραμματιστεί από την προηγούμενη χρονιά. Ερωτηθείς για το πως λειτούργησε η εταιρεία, κατά την θητεία του Θοδωρή Καρυπίδη στην Περιφέρεια απάντησε σχετικά: «Η εταιρεία τουρισμού δεν λειτουργούσε όπως θα έπρεπε. Τα συμβούλια που κάναμε δεν είχαν ουσία, πιο πολύ κάναμε δημόσιες σχέσεις, παρά ουσία».
Για το τι θα πρέπει να γίνει στο μέλλον, με το “πολυεργαλείο” της Εταιρείας Τουρισμού, ο κ. Ιατρίδης απάντησε: «Με τον κ. Βαβλιάρα υπήρχε μια ροπή. Μετά η Εταιρεία Τουρισμού έπεσε σε αδράνεια. Αυτά δεν γίνονται με αποσπασματικές προσπάθειες, θέλει συνέπεια και συνέχεια. Θα έπρεπε να βρει ή μάνατζερ η να αλλάξει τη σύνθεση της εταιρείας. Να βάλει συμμέτοχους το λόμπι των ξενοδόχων και των γραφείων τουρισμού και να ενισχύσει την ιδιωτική οικονομία. Να λαμβάνει πολύ περισσότερο υπόψη τι θέλουν και πως μπορεί να εκμεταλλευτεί τους επαγγελματίες του τουρισμού, παρά να προσπαθεί η περιφερειακή αρχή να ξανά ανακαλύψει την Αμερική …», κατέληξε με νόημα.