Τη διαμαρτυρία τους για την υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκφράζουν με κοινή επιστολή τους προς τον Υπουργό Παιδείας, Κων/νο Γαβρόγλου, ο Αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Δ. Μακεδονίας Γκατζάλας Δημήτριος και ο Αιρετός ΠΥΣΠΕ Κοζάνης Σισμανίδης Παύλος, στην οποία αναφέρουν τα ακόλουθα:
κ. Υπουργέ,
με αφορμή την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας (με ΑΔΑ: ΨΗΑΣ4653ΠΣ-ΕΩΔ), βάσει της οποίας τοποθετήθηκε στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής στο Τμήμα Α’ (Προγραμμάτων, Δράσεων Φυσικής Αγωγής και Σχολικών Αθλητικών Εγκαταστάσεων και Γυμναστηρίων και) εκπαιδευτικός, κλάδου ΠΕ 70 Δασκάλων ενώ στην ίδια Διεύθυνση στο Τμήμα Β’ (Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Αγώνων) τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός, κλάδου ΠΕ 05 Γαλλικής Φιλολογίας. θα θέλαμε να συνοψίσουμε την…απαλλοτρίωση του Σχολικού Αθλητισμού την τελευταία δεκαετία, αφού οι πολιτικές ηγεσίες κινούνται σε λάθος κατευθύνσεις, αφού είχαμε:
– Κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής.
– Κατάργηση του Πανελληνίου πρωταθλήματος γυμνασίων.
– Κατάργηση του προγράμματος ανίχνευσης ταλέντων.
– Κατάργηση των αθλητικών σχολείων.
– Κατάργηση του προγράμματος «Αθλητισμός και παιδί».
– Κατάργηση του Πανελληνίου πρωταθλήματος ανωμάλου δρόμου.
– Κατάργηση των μαθητικών πρωταθλημάτων δημοτικών σχολείων.
– Κατάργηση του προγράμματος «Kid’s Athletics» στα Δημοτικά Σχολεία.
– Μείωση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία.
– Έλλειψη αθλητικού υλικού στα σχολεία.
– Ελλιπή συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων.
– Μηδαμινή ανέγερση σχολικών αθλητικών εγκαταστάσεων.
– Έλλειψη του μαθήματος της αθλητικής παιδείας στα σχολεία μας.
– Δεν έχει συσταθεί ΚΟΕΣΑΔ εδώ και επτά μήνες.
Θα πρέπει να επισημάνουμε στα θετικά την εφαρμογή του «προγράμματος κολύμβησης» στα Δημοτικά Σχολεία της πατρίδας μας.
Συνεχίζεται το απαρχαιωμένο αντιεκπαιδευτικό σύστημα το οποίο δεν βοηθάει τον αθλητισμό, αλλά απ’ εναντίας δημιουργεί καθημερινά προβλήματα χωρίς λόγο, αφού δεν βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο και ενώ στην θεωρία η Φυσική Αγωγή προσεγγίζεται από τους αρμόδιους σαν υψίστης σημασίας αντικείμενο απασχόλησης στην καθημερινότητα των νέων μας, στην πράξη αποτελεί δευτερεύον και υποβαθμισμένο μάθημα στα Σχολεία μας, ενώ είναι μείζονος σημασίας για την νεολαία μας η ενίσχυση και αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
κ. Υπουργέ,
Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ελληνικός Σχολικός Αθλητισμός δεν είναι πρωτίστως οικονομικά, αλλά θεσμικά, προγραμματισμού, ορθολογικής διαχείρισης και αξιοποίησης του έμψυχου δυναμικού, ώστε να σταματήσει ο κατήφορος και η μετανάστευση των νέων στο εξωτερικό, αλλά να δώσουμε όραμα και προοπτική στην νεολαία μας.
Γκατζάλας Δημήτριος, Αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Δ. Μακεδονίας
Σισμανίδης Παύλος, Αιρετός ΠΥΣΠΕ Κοζάνης