Με την κατάργηση 4.500 θέσεων στάθμευσης στις οποίες περιέχονται όλες των κεντρικών δρόμων, την απαγόρευση διέλευσης αυτοκινήτων από το κέντρο την “πεζοδρόμηση ” της Π. Μελά και της οδ. Τριανταφυλλίδη που σχεδιάζει ο Δήμος Κοζάνης με το ΣΒΑΚ θα” εξοντώσει” πλήρως, θα διαλύσει και θα ερημώσει την πόλη την αγορά της , την οικονομία της και την ζωή της.
Παρακάτω η επιστολή:
Προς
1) τον κ. Λ. Ιωαννίδη Δήμαρχο Κοζάνης
2) το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης
3) Επιτροπή Διαβούλευσης ΣΒΑΚ Δήμου Κοζάνης
Είναι απίστευτο και όμως συμβαίνει.
Οι αριθμοί και η πραγματικότητα είναι αμείλικτοι και είναι εδώ και βγαίνει μέσα από τα σχέδια και τα κείμενα τού ΣΒΑΚ :
Την 1-6-2018 ο Δήμος Κοζάνης έδωσε στην δημοσιότητα για διαβούλευση
την μελέτη του ΣΒΑΚ [ σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας ] στο οποίο παρα-
τηρούμε και νέες προτάσεις , που επιδεινώνουν δραματικά τα πράγματα .
Ητοι :
– καταργείται σε πάρα πολλές δεκάδες- εκατοντάδες δρόμων η στάθμευση
ώστε συνολικά να καταργούνται 4.049 ως 5.001 θέσεις , αναλόγως σεναρίου.
– Αυξάνεται η περιοχή car free ( απαγόρευσης- περιορισμού κυκλοφορίας)
από 40 σε 55 Οικ. Τετράγωνα.
– ουσιαστικά απαγορεύει την διέλευση των αυτοκινήτων από το κέντρο.
– Διατηρούνται όλες οι άλλες προτάσεις του ΣΒΑΚ, πεζοδρόμηση Π. Μελά
και Τριανταφυλλίδη , πεζοδρόμηση Αριστοτέλους, μονοδρόμηση Γκέρτσου
με τις αντίστοιχες δυσμενείς επιπτώσεις κλπ.
Στις 28-11-2017ο Δήμος είχε παρουσιάσει δημόσια την μελέτη ΣΒΑΚ .
Όμως είχε αποκρύψει όλες τις καταργήσεις θέσεων στάθμευσης πλην της περιοχής
car free , παραπλανώντας τον κόσμο με μισές πληροφορίες, και μισές αλήθειες .
Γεγονός εξαιρετικά θλιβερό. Τότε ερευνώντας αποκαλύψαμε ότι με τις αναπλάσεις
βάσει και του ΣΒΑΚ καταργούνταν 600 θέσεις στάθμευσης που συνολικά μαζί με
εκείνες της περιοχής car free γινόταν 1.050.
Σήμερα με τις νέες προτάσεις , ή την αποκάλυψη των κεκρυμμένων , διαμορφώνεται μιά πρόταση που θα εξοντώσει πλήρως την πόλη θα διαλύσει την οικονομία της, την καθημερινή ζωή όλων , τα πάντα. Δεν βλέπουμε να υπάρχει καμιά λογική , γιατί όλα αυτά. ;; Μόνο η αισθητική των δρόμων ενδιαφέρει τον Δήμο;;
και με την λειτουργικότητα τι γίνεται ;; που είναι η ίδια η ζωή .
Τα πράγματα μιλούν μόνα τους δεν χρειάζεται ανάλυση. !!
Ορίζει ο Δήμος διάρκεια διαβούλευσης μόνο 13 ημέρες !! , την ελάχιστη , για τόσο σοβαρά θέματα που λίγοι έχουν πληροφορηθεί .
Κανονικά τώρα αρχίζει η Διαβούλευση γιατί τώρα δόθηκαν νέες προτάσεις και
πρέπει να διαρκέσει 8 μήνες ή ένα χρόνο για να ενημερωθούν όλοι.
Δεν μπορεί ο Δήμος γρήγορα – γρήγορα να το κουκουλώσει και να το ψηφίσει.
Ο Δήμος μόνο διαφήμιση κάνει του ΣΒΑΚ με γενικότητες, δεν είπε στον
κόσμο συγκεκριμένα στοιχεία και αριθμούς, για όλα τα θέματα και δεν έγινε
ΚΑΜΙΑ συζήτηση στην τηλεόραση όπου να ακουστούν και οι διαφορετικές απόψεις.
Μιλάει δε από θέση ισχύος. (σελ. 58 Οδηγιών Ε.Ε)
Περίπου το 80% και πλέον των πολιτών κατά την εκτίμηση μας είναι εναντίον αυτών των προτάσεων και για να προχωρήσει το ΣΒΑΚ θα πρέπει να ” ΥΙΟΘΕΤΗΘΕΙ” να γίνει αποδεκτό από την μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, αλλιώς θα καταπέσει στην πράξη.
Η μελέτη του ΣΒΑΚ νομίζουμε ότι είναι ΕΛΛΕΙΠΗΣ , ” ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ”
και επικίνδυνη για τους παρακάτω λόγους:
1) Δεν τηρούνται οι Οδηγίες σύνταξης ΣΒΑΚ της Ευρ. Ενωσης [www.eltis.org ]. 2) Δεν μελετά τις επιπτώσεις , θετικές και αρνητικές , δεν κάνει αξιολόγηση.
3)Δεν δημιουργεί ανάπτυξη – ελκυστικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις
4) Δεν εκπονεί περισσότερα διαφορετικά σενάρια.
5) Δεν αιτιολογεί τις προτάσεις και την αναγκαιότητα των .
6) Δεν κάνει ανάλυση αφετηρίας – προορισμού μετακινουμένων.
7) Δεν παρέχεται πλήρης πληροφόρηση- διαφάνεια [π.χ Το ΤΕΕ/ΤΔΜ ζήτησε
με επιστολή του στοιχεία για την στάθμευση και αρνήθηκαν να τα δώσουν !!!
υπάρχει σχετική αλληλογραφία ].
8) Δεν αναφέρονται παραδείγματα άλλων ομοίων πόλεων , οι αναφερόμενες
πόλεις δεν έχουν καμιά σχέση με την Κοζάνη.
9) Δεν μελετά καθόλου την στάθμευση. (Οδ. ΕΕ).
Οι κυκλοφοριακές μελέτες και τα ΣΒΑΚ πρέπει να περιέχουν 2 σκέλη :
– την κυκλοφορία και
– την στάθμευση.
και στα δύο πρέπει να δοθούν πλήρεις και ικανοποιητικές λύσεις .
Ο καθένας πεζός έχει και ένα ή περισσότερα αυτοκίνητα , η κάθε μια οικογένεια
έχει αυτοκίνητο , το οποίο είναι είδος πρώτης ανάγκης στην καθημερινή ζωή του
καθενός .Δεν είναι εχθρός του ανθρώπου το αυτοκίνητο , όπως αντιμετωπίζεται
στο ΣΒΑΚ , αλλά είναι ο καλύτερος υπηρέτης του. Ούτε κινούνται μόνα τους.
ΣΤΟ ΣΒΑΚ ΔΕΝ ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Η ΣΤΑΘΕΥΣΗ, ούτε οι σημερινές και οι μελλοντικές ανάγκες για όλες τις κατηγορίες :κατοίκους, καταστήματα, επαγ. στέγες ,επισκέπτες κλπ. Θα δημιουργήσει ο Δήμος 5 χώρους στάθμευσης στα χωράφια εκτός σχεδίου αγνώστου εκτάσεως , για άγνωστο αριθμό αυτοκινήτων και με άγνωστο κόστος !
Δεν λαμβάνονται υπ όψιν τα αποσυρθέντα οχήματα από την κυκλοφορία
λόγω της οικον. κρίσης των 8 τελευταίων ετών που είναι περίπου 1.600 για το έτος 2017 και 1.500 για το 2016 και περίπου όμοιοι αριθμοί για τα προηγούμενα χρόνια
γιατί με την οικ. ανάκαμψη πολλά από αυτά θα επανέλθουν στην κυκλοφορία , ούτε τα άκτιστα οικόπεδα γιατί όταν κτισθούν θα ” παράγουν ” αυτοκίνητα.
Υποδεικνύει ο κ. Αντιδήμαρχος να σταθμεύουν πλήθος πολιτών σε αποστάσεις
1.000 μ και 1.500 μ μακριά από τον προορισμό των ! αορίστως !!! πόσοι ;;; που ;;;
Σε ποιό μέρος της γης γίνεται αυτό ;;
Απλώς ακυρώνει και καταργεί για τον καθένα το αυτοκίνητο και νεκρώνει όλη
την αγορά και τις κατοικίες .
Οι συγκοινωνιολόγοι και χωροτάκτες ( καθηγ. Βλαστός) θεωρούν ως την
μεγαλύτερη ανεκτή απόσταση στάθμευσης τα 300 μ. το πολύ, από την κατοικία ή τον προορισμό . Εδώ τι γίνεται ;;
Η ελληνική νομοθεσία έμμεσα επιβάλλει αυτό το μέγιστο όριο των 300 μ με το αρθ. 321 (ΠΔ 350/96, ΠΔ 18/31-12-97) για εξασφάλιση χώρου στάθμευσης σε άλλο ακίνητο.
Αν σε ένα εμπορικό κέντρο καταργήσεις την στάθμευση αυτό απλώς κλείνει , νεκρώνει. Κάθε ένας που αγοράζει ή νοικιάζει διαμέρισμα θέλει και ένα χώρο στάθμευσης αλλιώς δεν το αγοράζει, δεν το νοικιάζει.
Βασική υποχρέωση της πολιτείας και των Δήμων είναι να δημιουργούν χώρους
στάθμευσης. Στην Ευρώπη πριν πεζοδρομήσουν στο κέντρο έχουν ήδη δημιουργήσει σχετικά κοντά επαρκείς χώρους στάθμευσης.
Αν εφαρμοσθεί το ΣΒΑΚ το πιθανότερο είναι ομάδες πολιτών που θα ζημιώσουν
να προσφύγουν δικαστικά για αποζημιώσεις από τον Δήμο γιατί υπήρχε ένα
κεκτημένο επί δεκαετίες το οποίο ο Δήμος ανέτρεψε . (οδ. ΕΕ).
Ο Δήμος Κοζάνης δεν έχει δείξει κανένα ενδιαφέρον για την δημιουργία
χώρων στάθμευσης, και δεν έχει κάνει τίποτε. Έχασε και την ευκαιρία με 100% χρηματοδότηση της Ευρ. Ενωσης να κάνει υπόγειο πάρκιγκ π.χ στην Πλ. Λασσάνη. Θέλει να κάνει στην Πλ. Αλώνια υπόγειο πάρκιγκ αλλά επειδή το έδαφος εκεί αποτελείται από εξαιρετικά σκληρό βράχο είναι ασύμφορο- αδύνατο.
Κατόπιν των ανωτέρω νομίζουμε ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί πλήρης και έγκυρη η μελέτη του ΣΒΑΚ.
Δεν προβλέπονται ΣΒΑΚ ακόμη στην Ελληνική νομοθεσία :γιατί ο Δήμαρχος μας λέει οτι δεν μπορεί να κάνει έργα αν δεν προβλέπονται στο ΣΒΑΚ ;;
που το στηρίζει ;;[είδε και Υπόμνημα ΤΕΕ/ΤΔΜ10-5-2018 σελ. 3/4].
Τελικά η μελέτη αυτή είναι ΣΒΑΚ ; γιατί ονομάζεται : Ερευνητική Συνδρομή ;
Νομιμοποιείται το ΕΜΠ να συντάσσει μελέτες ;;
Με την παραπάνω μελέτη αντί για βιώσιμη θα γίνει ” αποβιώσιμη ” η πόλη.
ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Για την καλή ενημέρωση όλων των πολιτών ερευνήσαμε την μελέτη για να βγάλουμε στοιχεία και συμπεράσματα και κάναμε επί τόπου μετρήσεις για να αποτυπωθεί πλήρως η πραγματική εικόνα της πόλης για το εξαιρετικά κρίσιμο θέμα της στάθμευσης .
1) Καταργούνται όλες οι θέσεις στάθμευσης στους κεντρικώτερους δρόμους της Κοζάνης : [ παρατίθεται ο αριθμός των καταργουμένων θέσεων στάθμευσης όπως τους
μετρήσαμε επί τόπου και δίπλα ο αντίστοιχος αριθμός κατά την μελέτη του Δήμου] :
– οδός Ελ. Βενιζέλου ,χάνονται 58 θέσεις στάθμευσης.
– οδός 11ης Οκτωβρίου, χάνονται 84 θέσεις στάθμευσης( 60 κατά τον Δήμο)
– οδός Ι. Τράντα , χάνονται 79 θέσεις στάθμευσης , (76 κατά τον Δήμο )
– οδός Δημοκρατίας ,χάνονται όλες οι θέσεις στάθμευσης
– οδός Φον Κοζάνη ,χάνονται 64 θέσεις στάθμευσης , ( 37 κατά τον Δήμο ).
– οδός Παύλου Χαρίση, χάνονται όλες οι θέσεις στάθμευσης.
– οδός Μεγ. Αλεξάνδρου , χάνονται 45 θέσεις στάθμευσης , ( 39 κατά τον Δήμο )
– οδός Φιλίππου Β΄, χάνονται όλες οι θέσεις στάθμευσης από τον κόμβο με Βερμίου μέχρι την οδό Βασ. Μικρού .
– οδός Φιλίππου Β΄ από Μεθώνης χάνονται 23 θέσεις ( 15 κατά τον Δήμο ) ,πιθανόν και άλλες στο ενδιάμεσο.
– οδός Μητρ. Φωτίου, χάνονται 41 θέσεις στάθμευσης.
– οδός Καραμανλή , Λαρίσης, Ιωνίας , Αλιάκμωνος , χάνονται όλες οι Θέσεις στάθμευσης
– οδός Μοναστηρίου χάνονται όλες οι θέσεις στάθμευσης.
Παρακαλείται ο Δήμος να εξηγήσει γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφορές με τις δικές μας μετρήσεις,;; οι οποίες αθροίζονται στους παραπάνω δρόμους σε σύνολο 68.
2) Σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα της μελέτης του Δήμου καταργούνται στις αναφερόμενες κατηγορίες συνολικά 847 θέσεις στάθμευσης :
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑ ΑΡΤΗΡΙΑ 160 θέσεις
ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΣΥΛΛΕΚΤΗΡΙΑ ΟΔΟΣ 468 θέσεις
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ 46 θέσεις
CAR FREE AREA 173 θέσεις
——————
Σύνολο = 847 θέσεις
Παρακαλείται ο δήμος να μας δώσει αναλυτικά τα στοιχεία του πίνακα κατά δρόμο για να πληροφορηθεί ο κόσμος τι ακριβώς θα γίνει στην πόλη του και στην γειτονιά του.
( Η ανάλυση των στοιχείων δεν υπάρχει στην μελέτη ).
3) Σύμφωνα με την μελέτη κατά μήκος όλων των Δευτερευουσών Αρτηριών και
των Πρωτευουσών Συλλεκτηρίων οδών καταργείται όλη η Στάθμευση.
Συγκεκριμένα :
α) ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ :
Φιλίππου, Βασ. Μικρού, Αίμου, Βασ. Φόρη, Μ. Κυρατσού, Ηπείρου- Αηλιόστρατα ,Παύλου Χαρίση, Κων. Δαβάκη, Ψαρών, Κορυτσάς, 3ης Σεπτεμβρίου , Χαιρωνείας,Α. Παπανδρέου. (κ.α) ,
β) ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ ΣΥΛΛΕΚΤΗΡΙΟΙ ΟΔΟΙ :
Κ. Καραμανλή, Λαρίσης, Ιωνίας, Αλιάκμονος, Θεσ/κης, Τριών Δενδρων, Κασομούλη, Μακρυγιάννη, Δημοκρατίας, Σολωμού, Πτολεμαίου, Αμφιπόλεως , Φον Κοζάνη, Καστοριάς , Μαμάτσιου, Στ. Αναστασίου , Μοσχοπόλεως, Ρουσιάδη, Υψηλάντη, Μ. Σιακαβάρα, Αυλιώτη, Κων. Παλαιολόγου, Ρήγα Φεραίου, Ολυμπίου Γεωργάκη,
Επ. Βενιαμίν, Ιουστινιανού, Στρατηλατών, Αμυγδαλέων, Μπιζανίου,
” Ηπειρώτικα “Αγ. Σαράντα (πρός Μελίσια), Αγ Παρασκευής, Αλ. Μινωτή,Αγ. Νικάνορος (κ.α)
γ) ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΣΥΛΛΕΚΤΗΡΙΟΙ ΟΔΟΙ :
Σ΄ αυτές καταργείται η στάθμευση περίπου στο 50% του μήκους και σε ορισμένες εξ ολοκλήρου :Τριανταφυλλίδη, Μητρ. Φωτίου, Γ. Μπούσιου, Ι. Τράντα [καταργείται όλη η στάθμευση ], Ελ. Βενιζέλου [ καταργείται όλη η στάθμευση ], 11ης Οκτωβρίου
[ μάλλον καταργείται όλη η στάθμευση ], τμήμα της Φον Κοζάνη, Ζήση Γιαχνίκα,Ηροδότου, Τσιμηνάκη, Κωστή Παλαμά, Εμμ. Παπά, Κύπρου, Περδίκκα,
Χαλκιδικής, Βουλγαροκτόνου, Μεθώνης, Ροδόπης, Προύσης, Πανόρμου,Φοίνικος, Θερμοπυλών, Νικομηδείας, Πτωχοκομείου, Σουμελά,και επί πλέον 15 δρόμοι κάτω απο την περιοχή του ΟΣΕ.
4) Επίσης σύμφωνα με την μελέτη στους παρακάτω δρόμους καταργούνται θέσεις στάθμευσης, όπως τις μετρήσαμε :
– οδός Θερμοπυλών : 43 θέσεις ( 34 κατά τον Δήμο ).
– πλατεία Λασσάνη : 38 θέσεις ( 35 κατά τον Δήμο ).
– οδός Αρχελάου : 64 θέσεις ,(47 κατά τον Δήμο ).
– οδός Ολυμπίου Γεωργάκη : 30 θέσεις , ( 15 κατά τον Δήμο ).
– οδός Ρήγα Φεραίου : 13 θέσεις.
– οδός Κων. Παλαιολόγου : 18 θέσεις , (17 κατά τον Δήμο ).
– οδός Επισκ. Βενιαμίν : 39 θέσεις.
– πλατεία– οδός Αυλιώτη : 18 θέσεις , ( 15 κατά τον Δήμο ).
– οδός Δαναών : 33 θέσεις , (21 κατά τον Δήμο ).Δεν βλέπουμε κανένα λόγο στην οδό Δαναών να καταργούνται αυτές οι θέσεις που εξυπηρετούνται τόσοι άνθρωποι !!! . Είναι μεταξύ Αυλιώτη και Στ. Αναστασίου, και είναι εκτός περιοχής car free , εκτός κίτρινου χρώματος.
– οδός Μ. Σιακαβάρα : 44 θέσεις , ( 19 κατά τον Δήμο ).
– οδός Στ. Αναστασίου : 27 θέσεις ,( 19 κατά τον Δήμο ).
– οδός Μοσχοπόλεως : 23 θέσεις , ( 16 κατά τον Δήμο ).
– οδός Ρουσιάδη : 46 θέσεις ή 63 αναλόγως σεναρίου , ( 36 κατά τον Δήμο).
Παρακαλείται ο Δήμος να εξηγήσει γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφορές με τις δικές μας μετρήσεις, οι οποίες αθροίζονται στους παραπάνω δρόμους σε σύνολο 110 .
5) Οι θέσεις στάθμευσης που καταργούνται στους ανωτέτω δρόμους και δεν περιέχονται στον ανωτέρω πίνακα των 847 θέσεων είναι συνολικά :
κατά τις μετρήσεις μας 590, και κατά τις μετρήσεις του Δήμου 517.
6) ΠΕΡΙΟΧΗ CAR FREE , ή περιοχή ” ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ” !
Σ΄ αυτή απαγορεύεται η κυκλοφορία , στάση και στάθμευση όλων των αυτοκινήτων με εξαίρεση μόνο των εχόντων στάθμευση στην πιλοτή.
Είχε ορισθή με την αρχική παρουσίαση του ΣΒΑΚ τον ΝΟΕ 2017 σε έκταση 40 Οικ. τετραγώνων ,που περιείχε το μεταξύ των οδών : Μ. Αλεξάνδρου, Ρουσιάδη, Υψηλάντη, Μ. Σιακαβάρα, Αυλιώτη, Π. Μελά, Επ. Βενιαμίν, Ολ. Γεωργάκη, Μπουσίου, Μητρ. Φωτίου, Μεγδάνη, Τριανταφυλλίδη . Αιφνιδίως παρατηρούμε με τα νέα σχέδια της 1-6-2018
να αλλάζει η περιοχή αφαιρώντας 9 οικ. Τετράγωνα και προσθέτοντας άλλα 24, αυξάνοντας την έκταση κατά περίπου 60 % . Με νέα όρια προς Ν και Α τις οδούς Ροδόπης , 11ης Οκτωβρίου, Αρχελάου , πλ. Λασσάνη, Ν. Χαλκιά, Μητρ. Κωνσταντίου.
Σύνολο 55 οικοδ. Τετράγωνα. !
Ετσι αυθαίρετα .
Δεν υπήρξε καμιά αιτιολόγηση καμιά ανάλυση γιατί έπρεπε να ορισθεί η περιοχή ως Ιστορικό Κέντρο !!!καμιά τεκμηρίωση , ούτε ανάλυση ζημιές και κέρδους και επιπτώσεων από αυτές τις ρυθμίσεις.
Σ΄ αυτήν την περιοχή χάνονται επι πλέον 164 θέσεις στάθμευσης.
Πέραν των αναφερομένων στο πίνακα 174 θέσεων και των περιλαμβανομένων στις οδούς της περιοχής αυτής που ήδη ονομαστικά αναφέρθηκαν.
7) Επί πλέον με τις αναπλάσεις στις οδούς, Ολύμπου, Βεροίας, Πολυζούλη, Ιερολοχιτών, Αθηνάς, Κυκλάδων , Θεσσαλίας Ερμού , βάσει της μελέτης της ΑΝΚΟ καταργούνται 238 θέσεις στάθμευσης και με την πεζοδρόμηση της Αριστοτέλους καταργούνται 235 πραγματικές θέσεις στάθμευσης που υπάρχουν σήμερα σε αυτήν .
Η πεζοδρόμηση της Αριστοτέλους προβλέπεται βάσει της μελέτης του Δήμου Σχέδιο Π2 Νοέμβριος 2017 και ξαναδόθηκε την 1-6-2018 στην δημοσιότητα.
8) Κατάργηση της στάθμευσης σε μιά ακτίνα γύρο από σχολεία , Δημόσια κτίρια μεγάλης επισκεψιμότητας . Υπάρχουν 35 σχολεία και αν προσθέσουμε 10 Δημόσια κτίρια [ Νομαρχία, Δικαστήρια, ΙΚΑ, ΔΟΥ, Δημαρχείο, Τεχν. Υπηρεσίες Δήμου, ΔΕΥΑΚ, Βιβλιοθήκη, Νοσοκομείο, Πανεπιστήμιο, είναι 45συνολικά .
Ήταν υποχρέωση της μελέτης να σχεδιάσει ακριβώς αυτές τις θέσεις στάθμευσης που θα καταργηθούν και να ερευνήσει και αξιολογήσει τις επιπτώσεις.
Δεν το κάνει.
Εμείς κατ΄ εκτίμηση χονδρικά θα υπολογίσουμε 15 ως 20 θέσεις στάθμευσης ανά σχολείο και Υπηρεσία και έτσι θα χαθούν 15Χ 45 =675 ως 900 θέσεις στάθμευσης.
9) Δημιουργία 9 πράσινων διαδρομών γιά τους πεζούς .
Με διαπλάτυνση πεζοδρομίων και πεζοδρομήσεις τμημάτων οδών .
Αυτό συνεπάγεται κατάργηση στάθμευσης , την οποία δεν υπολογίζει η μελέτη καθόλου .
Σχεδιάζονται πράσινες διαδρομές συνολικού μήκους 9.500 μέτρων.
[ μέχρι την ΔΕΗ ].
Κατά χονδρική εκτίμηση θα χαθούν εκεί 400 ως 600 θέσεις στάθμευσης.
10 ) Λοιπές περιπτώσεις κατάργησης θέσεων στάθμευσης :
– Στην Κοζάνη υπάρχουν 1.050 Οικ. Τετράγωνα στις γωνίες των οποίων υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα μη τηρώντας την απόσταση 5 μ από την γωνία. [ μέγιστος θεωρητικός αριθμός 4.200 θέσεις στάθμευσης , για τις μισές γωνίες ].
Ήδη ο Δήμος άρχισε με κίτρινες διαγραμμίσεις να απαγορεύει την στάθμευση.
Επίσης ο Δήμος θα προχωρήσει σε διάφορες άλλες αναπλάσεις , όπως στην περιοχή Λασσάνη- Ολύμπου- Αριστοτέλους- 11ης Οκτωβρίου κλπ τις οποίες ακόμη δεν τις “φανέρωσε” στον κόσμο. Ηδη στους δρόμους Π. Χαρίση- Αργ. Εφταλιώτη- Σαμαρίνας-
Φαρμάκη- Τζόντζα εκτελούνται εργασίες και χάνονται περίπου 70 θέσεις στάθμευσης.
Κατά χονδρική εκτίμηση όλες των παραπάνω περιπτώσεων θέσεις στάθμευσης που
καταργούνται θα είναι της τάξεως των 900 ως 1.500
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Συνολικά σε όλη την πόλη θα καταργηθούν 4.049 ως 5.001 θέσεις στάθμευσης , αναλόγως σεναρίων. ΄Ητοι περίπου 4.500 κατά Μ.Ο.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ :
– Η πεζοδρόμηση της Π. Μελά και Τριανταφυλλίδη στέλλει όλα τα αυτοκίνητα στους στενούς δρόμους προκαλώντας απίστευτη ταλαιπωρία στους πάντες, απώλεια χρόνου, πρόσθετα καυσαέρια, κόστος και διώχνει όλο τον κόσμο από όλη την παλιά πόλη , απαξιώνοντας και μηδενίζοντας περιουσίες και επιχειρήσεις σε συνδυασμό με την κατάργηση της στάθμευσης. Διώχνει όλους τους πελάτες της αγοράς που έρχονται από αλλού.
– Η μονοδρόμηση της Γκέρτσου δεν θα ωφελήσει καθόλου γιατί όλη η κίνηση θα καταλήγει πάλι στο ίδιο σημείο , στον κόμβο του Κρόκου !!
– Το μόνο άλλο που κάνει το ΣΒΑΚ αλλάζει την φορά σε ορισμένους μονόδρομους δεν επιφέρει , ούτε θα μπορούσε άλλωστε πολλές αλλαγές, και ίσως καμιά ωφέλεια να μην υπάρξει εξ αυτού.
– το υπάρχον κυκλοφοριακό δεν έχει ιδιαίτερα προβλήματα και προέκυψε από τις μελέτες του ΤΕΕ και εν συνεχεία του καθ. Φραντσεσκάκη, αν εξαιρέσουμε τα μποτιλιαρίσματα στο κόμβο του Κρόκου, που λύνεται μόνο με εξωτερικό δακτύλιο, και στην Μακρυγιάννη.
– Δεν θα αλλάξει τίποτε με την κυκλοφορία στις πρωτ. και δευτ. Αρτηρίες και στις συλλεκτήριες οδούς με την κατάργηση της στάθμευσης !!! Γιατί καταργείται ;;
Συμπέρασμα: με τις νέες ρυθμίσεις θα επιδεινωθεί δραματικά το κυκλοφοριακό
Πρόταση : Άμεση κατασκευή εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου, και κάθετου δρόμου στην μέση πχ. του ΟΣΕ [ πχ. προέκταση της Αριστοτέλους].
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ :
Στην παλιά πόλη είναι ΑΝΕΦΙΚΤΟΙ και δημιουργούν πλήθος προβλήματα γιατί χάνονται πλήθος θέσεις στάθμευσης. Να γίνουν στις νέες επεκτάσεις και στα νότια της πόλης.
ΜΙΣΘΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ : Το σενάριο αυτό κατά το οποίο ο Δήμος θα μισθώσει από τα 7 ιδιωτικά πάρκινγκ 358 θέσεις για να τις νοικιάζει εν συνεχεία σε πολίτες βγάζοντας μάλιστα και κέρδος δεν είναι ρεαλιστικό και εκτός
δεδομένων αγοράς .
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ :
– Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Δημάρχου όλα θα γίνουν εντός 10ετίας .
– Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Αντιδημάρχου εντός 20ετίας.
– Σύμφωνα με το κείμενο της μελέτης θα γίνουν Βραχυπρόθεσμα ως ακολούθως :
” Σύμφωνα με τη βραχυπρόθεσμη πρόταση κυκλοφοριακών παρεμβάσεων για το Δήμο Κοζάνης, προτείνεται η απαγόρευση στάθμευσης σε συγκεκριμένες περιοχές του κέντρου της πόλης. Πιο αναλυτικά, η παρόδια στάθμευση θα απαγορεύεται σε όλο το μήκος των δευτερευουσών αρτηριών, των πρωτευουσών συλλεκτήριων οδών και στους προτεινόμενους πεζόδρομους. Επιπρόσθετα, η στάθμευση θα απαγορεύεται στην περιοχή περιορισμένης κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων (car free area).”
– Στο 3ον Βήμα πεζοδρομείται η Π. Μελά. [ Σύνολο 10 βήματα ].
Τί από όλα ισχύει ;; Μήπως μας παραπλανεί ο Δήμος ;;
Δεν εφησυχάζουμε με δηλώσεις για ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟ γιατί με την έναρξη
Δεν εφησυχάζουμε με δηλώσεις για ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟ γιατί με την έναρξη της εφαρμογής του ΣΒΑΚ οι ζημιές θα είναι ραγδαίες . Όπως με μια δήλωση πέφτει η ανεβαίνει το χρηματιστήριο.
ΦΟΡΕΙΣ :
Οι τοποθετήσεις των φορέων έγιναν επί τελείως διαφορετικών δεδομένων και δεν έχουν πλέον κανένα νόημα έχουν ξεπεραστεί . Κατά συνέπεια πρέπει οι φορείς να επανατοποθετηθούν με βάση τα νέα δεδομένα.
Παρά τούτο και για πολύ πιο ευνοϊκά δεδομένα όλοι οι φορείς είχαν θεωρήσει εξαιρετικά Κρίσιμο το πρόβλημα της στάθμευσης, όπως και της πεζοδρόμησης της Π. Μελά και της απαγόρευσης διέλευσης των αυτοκινήτων από το κέντρο . Επίσης τόνισαν την έλλειψη μελέτης- ανάλυσης των επιπτώσεων. Οι δε έμποροι τόνισαν να μην καταργηθεί ούτε μια θέση στάθμευσης.
Κατόπιν όλων των παραπάνω Ζητούμε και Προτείνουμε :
1) Να αναθεωρήσει ο Δήμος ριζικά όλα τα ανωτέρω, και να παγώσει την διαδικασία του συγκεκριμένου ΣΒΑΚ.
2) Με πρώτη προτεραιότητα να κατασκευάσει ολόκληρο τον εξωτερικό περιφερειακό δακτύλιο , άμεσα .Αφού λειτουργήσει αυτός μετά να ακολουθήσουν περισσότερες αλλαγές στο κυκλοφοριακό.
3) Να μην γίνει πεζοδρόμηση της Π. Μελά, Τριανταφυλλίδη, Αριστοτέλους ούτε και οι λοιπές κυκλ. ρυθμίσεις Γκέρτσου – κέντρο, ούτε απαγόρευση διέλευσης αυτοκινήτων από το κέντρο.
4) Να μην γίνει απαγόρευση διέλευσης και στάθμευσης των αυτοκινήτων στην περιοχή [car free ] των 55 οικ. τετραγώνων στο λεγόμενο “νέο ” “Ιστορικό Κέντρο.”
5) Πρώτα ο Δήμος να δημιουργήσει νέες θέσεις στάθμευσης σε κοντινή περιοχή και μετά να καταργήσει ίσον αριθμό . Σημειωτέον ότι οι ελεύθερες και διαθέσιμες θέσεις σε Πάρκιγκ που υπάρχουν είναι λίγες, και δεν λύνουν κανένα πρόβλημα, απέναντι στον
τεράστιο όγκο των 4.500 θέσεων που καταργούνται.
Να μην καταργηθούν θέσεις στάθμευσης με εξαίρεση σε πολύ μικρές και τοπικές περιπτώσεις.
6) Ποδηλατόδρομοι να προβλεφθούν στις αυριανές επεκτάσεις , να μην γίνουν στην παλιά πόλη.
7) Να δημιουργηθούν τουλάχιστον 4 θέσεις στάσης για επιβίβαση και αποβίβαση για τα αστικά λεωφορεία στην Πλ. Λασάνη και να προβλεφθεί εκεί Σταθμαρχείο .
8) Η “νέα ” μελέτη ΣΒΑΚ να ξεκινήσει από μηδενική βάση.
Να προηγηθεί ακριβής και πλήρης μελέτη της στάθμευσης με καταγραφή σε κάθε δρόμο της πραγματικής στάθμευσης και να υπολογισθούν όλες οι σημερινές και οι μελλοντικές ανάγκες και να βρεθούν εφικτές και συγκεκριμένες λύσεις , για όλες τις κατηγορίες των πολιτών .
ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ.
Στην εκπόνηση του νέου ΣΒΑΚ να τηρηθούν ΟΛΕΣ οι οδηγίες της Ευρ. Ενωσης.
Ο Δήμος Κοζάνης να δώσει προτεραιότητα σε πλήθος άλλα σημαντικά θέματα που θα αναδείξουν την πόλη : Ανάπλαση ΟΣΕ, διάνοιξη αδιάνοικτων οδών, κατασκευή δρόμου με 4 λωρίδες και νησίδα μέχρι το Αεροδρόμιο, Νέες επεκτάσεις Σχεδίου πόλεως, Στρατόπεδο Μακεδονομάχων, Ρωμανέλη, αδέσποτα, Ξενία, Δάσος Κουρί, αξιοποίηση Δημ. περιουσίας κλπ.
Η Κοζάνη είναι “δύσκολη ” πόλη με ιδιαιτερότητες και επιδέχεται μόνο μικρές , τοπικές και “στοχευμένες” επεμβάσεις που θα την αναδείξουν σημαντικά. Οι μεγάλες ως ανωτέρω παρεμβάσεις θα την καταστρέψουν πλήρως. Δεν είναι εφικτά όλα για όλες τις πόλεις. !!
Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις .
Απαιτείται αυστηρός ρεαλισμός.
Οι υπογράφοντες
Χαρ. Βαρδάκας Πολ. Μηχ. τ. Πρόεδρος Συλλόγου Διπλ. Μηχ/κών Κοζάνης . Παύλος Σαπαλίδης Πολ. Μηχ/κός Πρόεδρος Συλλόγου Διπλ. Μηχ/κών Κοζάνης. Δημήτρης Αθανασιάδης τ. Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης . Ιωάννης Γκατζόφλιας , Εμπορος , μέλος Δ.Σ Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρων Ελλάδος τ. Αντ/ρος Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης τ. Αντ/ρος Ομοσπονδίας Εμπόρων Δυτ. Μακεδονίας.
Ευστάθιος Τρισκελίδης Πολ. Μηχ/κός , τ. Αντ/ρος Συλλόγου Διπλ. Μηχ/κών Κοζάνης.
Τριαντάφυλλος Διάφας , Τοπικός Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Κοζάνης .