4 μήνες μετά το φωτορεπορτάζ του “Π” στον δρόμο “καρμανιόλα” έρχονται και τα έργα
Υπεγράφη στις 4 Φεβρουαρίου μεταξύ του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρου Καρυπίδη και της αναδόχου εταιρείας, η σύμβαση του έργου «Βελτίωση Κόμβων ΤΕΙ Κοζάνης».
Μάλιστα, σύμφωνα με την Περιφέρεια, πρόκειται για ένα “ιδιαίτερα σημαντικό για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών έργο, αφού η επικινδυνότητα του σημείου είναι μεγάλη”.
Πολλοί είναι αυτοί που χαρακτηρίζουν τον δρόμο και το σημείο των στροφών ως “δρόμο καρμανιόλα”, άλλοι τόσοι αυτοί που θεωρούν πως “η ανάποδη κλίση των στροφών” ευθύνεται για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος, αυτοί δηλαδή που θεωρούν πως κύριο λόγο στην πρόκληση ατυχημάτων κατά μήκος της οδού παίζει “η έλλειψη οδηγικής παιδείας, οι υψηλές ταχύτητες των οδηγών, η προκλητική επίδειξη των οδηγικών ικανοτήτων τους και γενικότερα η έλλειψη προσοχής στην οδήγηση”.
Φωτεινή σήμανση, πινακίδες που τονίζουν τις απότομες κλίσεις της οδού, σταθερά και φωτεινά σήματα του Κ.Ο.Κ. που προειδοποιούν και επιβάλλουν το όριο ταχύτητας στα 50 χλμ. είναι ορισμένα από τα μέσα που πάρθηκαν τον τελευταίο καιρό στο σημείο, ενώ στην άσφαλτο ειδικές λωρίδες ή αλλιώς πολύ-πολύ λεπτά “σαμαράκια” “ξυπνούν” τον οδηγό και τον κρατούν σε εγρήγορση έως ότου διασχίσει το δύσκολο αυτό κομμάτι της οδού.
Με μία χαρακτηριστική δήλωσή του στον “Π” ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Κοζάνης Σπύρος Διόγκαρης είχε δώσει στο ρεπορτάζ του “Π” το δικό του στίγμα για τον δρόμο αυτό: “Από τη στιγμή που τοποθετήθηκαν οι πινακίδες ορίου ταχύτητας -φωτεινές και σταθερές- και ειδικά από τότε που ”φτιάξαμε παρεμβάσεις” στο οδόστρωμα ώστε να γίνεται κατανοητό ότι δεν πρέπει και δεν μπορεί ο οδηγός να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα δεν είχαμε ούτε υλικών ζημιών τροχαίο περιστατικό….”.
Φυσικά, πολλοί είναι αυτοί που και στον δρόμο Κοζάνης-Κοίλων, αλλά και σε άλλα σημεία “κλειδιά” του οδικού δικτύου του Νομού Κοζάνης, αψηφούν τις προειδοποιητικές πινακίδες και στηριζόμενοι στις “πιλοτικές….” οδηγικές ικανότητές υπερεκτιμούν εαυτόν, υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, προσπερνούν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς με αποτέλεσμα τελικά να μην αποφευχθούν τα χειρότερα… έγραφε τον Οκτώβριο το ρεπορτάζ του “Π” και πλέον -αρχές Φεβρουαρίου ήρθε και το πολυπόθητο έργο στο σημείο.
Ως προς τα της σύμβασης και την έναρξη των εργασιών, αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση για το έργο “Βελτίωση Κόμβων ΤΕΙ Κοζάνης” υπεγράφη στις 4 Φεβρουαρίου 2015 μεταξύ του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρου Καρυπίδη και της αναδόχου εταιρείας, η σύμβαση του έργου «Βελτίωση Κόμβων ΤΕΙ Κοζάνης». Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών έργο, αφού η επικινδυνότητα του σημείου είναι μεγάλη.
Η σύμβαση ανέρχεται στο ποσό των 682.834,24 € (με Φ.Π.Α. 23%), ενώ ανάδοχος αναδείχθηκε η Τεχνική Εταιρεία «ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΤΕΕ» με έδρα τα Γρεβενά, η οποία προσέφερε έκπτωση 39,57%.
Το Έργο είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μακεδονίας Θράκης 2007 – 2013” και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνικούς Πόρους (αριθμ. Εναρ. 2013ΕΠ00580065 με ΟΠΣ ΕΡΓΟΡΑΜΑ 453373).
Η συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου είναι δέκα (10) μήνες.
Αναλυτικότερα το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τη βελτίωση του οδικού τμήματος στην Ε.Ο. 3 Κοζάνης – Πτολεμαΐδας από τον κόμβο του Τ.Ε.Ι. Κοζάνης μέχρι και τον κόμβο των Μελισσίων – Βατερού με τη δημιουργία δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων και τη διαμόρφωση του μεταξύ τους οδικού τμήματος.
Συγκεκριμένα τα τρία τμήματα είναι:
1.Ο ισόπεδος κόμβος στην είσοδο του Τ.Ε.Ι. Κοζάνης που πρόκειται να γίνει κυκλικός και εγκαθίσταται επί της συμβολής της Ε.Ο. 3 με το Τ.Ε.Ι.
2.Ο ισόπεδος κόμβος που επίσης πρόκειται να γίνει κυκλικός και εγκαθίσταται στη συμβολή της Ε.Ο.3 με τις κατευθύνσεις προς Βατερό και Μελίσσια.
3.Το ευθύγραμμο τμήμα της Ε.Ο. 3 μήκους περίπου 0,4 χλμ που βρίσκεται μεταξύ των δύο προηγούμενων ισόπεδων κόμβων.
Ειδικότερα προβλέπονται εργασίες καθαιρέσεων-αποξηλώσεων, κατασκευή αγωγού ομβρίων, τεχνικών σωληνωτών και κιβωτοειδών οχετών για την αποχέτευση της οδού, εργασίες οδοστρωσίας, κατασκευή νησίδων, κρασπέδων και truck aprons, κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση και ηλεκτροφωτισμός.