Συζήτηση Επερώτησης του Γ. Στρατάκη που είχε κατατεθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 4-3-20 σχετικά με τον Σχεδιασμό-Μελέτη του κάθετου Άξονα Κοζάνη-Φλώρινα συζητήθηκε στη συνεδρίαση 4-6-20.
Αντ/ρχης κ. Ι. Κιοσές ,για το χρόνο υλοποίησης του έργου: Δεν εξαρτάται από μας ,αλλά εξαρτάται από την Εγνατία Οδό Α.Ε…(!), που είναι ο φορέας υλοποίησης και των μελετών αλλά και της εκτέλεσης του έργου. Δεν μπορώ να το γνωρίζω από την στιγμή που δεν έχω λάβει μία σαφή απάντηση από την Εγνατία Οδό σε ότι αφορά το τμήμα Πτολ/δα- Φλώρινα.
Περιφερειάρχης κ. Κασαπίδης: Λίγο υπομονή για το σχεδιασμό των οδικών αξόνων……
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:
ΚΟΖΑΝΗ 2-3-2020
ΠΡΟΣ : -Περιφερειάρχη Δ.Μακεδονίας
κ. Κασαπίδη Γεώργιο
ΚΟΙΝ.:- Ανρχη Π.Ε. φώρινας κ. Κιοσέ Ιωάννη
ΚΑΘΕΤΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑ- ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ, ΚΟΖΑΝΗ –Ορ.Ν.ΛΑΡΙΣΣΑΣ
Κε Περιφερειάρχη
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία της Π.Ε. Φλώρινας στις 3-2-20 σύσκεψη με θέμα τον κάθετο οδικό άξονα με κύριο θέμα την επιλογή της τελικής χάραξης του τμήματος Ξ. Νερό –Αμμοχώρι. Τελικός εφικτός στόχος, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα κατά την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε., η δημοπράτηση του έργου τέλος του 2022 με την νέα χάραξη που προτάθηκε.
Στις 10-2-20 σύμφωνα με Δελτίο Τύπου (της Π.Ε. Φλώρινας ή του Βουλευτή κ. Αντωνιάδη;) πραγματοποιήθηκε νέα σύσκεψη με μοναδικό θέμα και πάλι την τελική χάραξη του οδικού άξονα Φλώρινα –Ξ. Νερό με την παρουσία του Βουλευτή κ. Αντωνιάδη.
Ως λόγος επανάληψης της σύσκεψης ήταν η απουσία του Βουλευτή από την πρώτη στις 3-2-20 ,όπου είχε προκριθεί η νέα χάραξη .Σύμφωνα πάντα με το ίδιο Δελτίο Τύπου ,όπου καταγράφεται η άποψη του Βουλευτή, η νέα χάραξη που είχε προκριθεί στη σύσκεψη στις 3-2-20, θα προκαλούσε καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου λόγω ακύρωσης της προηγούμενης μελέτης, ενώ θα χάνονταν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ,που είχαν ήδη δαπανηθεί στην σύνταξη της προηγούμενης μελέτης και το κυριότερο ότι η νέα επιλογή θα επέφερε καθυστερήσεις τουλάχιστον δυο ετών ,με αποτέλεσμα την αδυναμία ένταξης του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ.
Μετά τα παραπάνω γεννιούνται εύλογα ερωτήματα:
1)Με δεδομένο πλέον την επιλογή μεταξύ δύο διαφορετικών λύσεων και διαμετρικά αντίθετων εκτιμήσεων για την πρόοδο του έργου, ποια είναι τα στοιχεία που πείθουν ότι τελικά έγινε η καλύτερη επιλογή χάραξης.
2)Το πρόβλημα και το διακύβευμα αξιοπιστίας που προκύπτει για την Περιφέρεια ,που έχει και την θεσμική ευθύνη ,όπου τελικά εμφανίζεται υλοποιούσα υποδείξεις αναρμόδιων θεσμικά σε θέματα αποκλειστικής αρμοδιότητάς της, υπαναχωρώντας από δικές της προειλημμένες αποφάσεις.
Σημειωτέον ότι και στις δύο αυτές συσκέψεις δεν κλήθηκαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Αντιπολίτευσης, αν και επρόκειτο για συσκέψεις με το χαρακτηρισμό «ευρείας» συμμετοχής για ένα τόσο μάλιστα σοβαρό θέμα που δεν αφορά μόνο την Π.Ε. Φλώρινας.
Επιπλέον:
-Μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία αναφορά για το τμήμα Αμμοχώρι-Φλώρινα και την μελετητική του ωρίμανση ,ενώ είναι μήκους μόλις 4,5 χιλ. ,συμπίπτει με την υφιστάμενη χάραξη και άρα η απαιτούμενη προετοιμασία του για ένταξη στο ΕΣΠΑ μικρότερης χρονικής διάρκειας.
-Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι μέχρι σήμερα δεν έχει διατυπωθεί συνολική πρόταση και σχεδιασμός με προτεραιότητες για τους οδικούς άξονες της Περιφέρειας ,
Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε ποιος είναι ο χρονικός προγραμματισμός σας συνολικά για την ένταξη στο ΕΣΠΑ της Καθέτου Οδού Όρια Ν. Λάρισας- Εγνατία ,Πτολεμαΐδα –Ξ. Νερό-Φλώρινα και την στρατηγική που θα ακολουθηθεί σχετικά με την ένταξη των ώριμων μελετητικά τμημάτων και των υποέργων μελετών για την διασφάλιση έναρξης του έργου στο παρόν ΕΣΠΑ και την συνέχισή του στο επόμενο ως έργο γέφυρα.
Ο ΕΠΕΡΩΤΩΝ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Περ. Σύμβουλος –Συνδ. ΕΛΠΙΔΑ